PDA

View Full Version : dimarzio's



Orpheo
28 februari 2006, 23:41
Hoe weet ik bij de x2n en de super2 wat de kant is die naar de brug wijst?? bij de meeste pups heb je de schroefjes van de polepieces, maar die 2 zijn vokomen symmetrisch...

renier
28 februari 2006, 23:45
meestal schroefjes van de polepieces inderdaad. verder geloof ik niet dat het veel uitmaakt. kijk anders naar de kant waar de draad uitkomt. die zou wel beneden moeten zijn.

Orpheo
28 februari 2006, 23:46
meestal schroefjes van de polepieces inderdaad. verder geloof ik niet dat het veel uitmaakt. kijk anders naar de kant waar de draad uitkomt. die zou wel beneden moeten zijn.

de kant waar de draad uitkomt, das dan de brugkant?

DarknessAwaits
1 maart 2006, 00:35
jep

-perdeperdepep... 10 tekens

Orpheo
1 maart 2006, 13:00
uit de dikke draad van de pups komen 5 andere draadjes:

groen
zwart
rood
wit
bundeltje metaaldraad

allen omwikkeld door een soort folie. bij t solderen, mag je dan dat folie er gedeeltelijk afpielen? das denk ik de shielding van die draad zelf he?

en het bundeltje metaaldraad zonder iets erom heen, das de bare toch?
kheb nog nooit een pickup ergens ingezet, vandaar. ik LIET t altijd doen.

Lintpete
1 maart 2006, 14:03
uit de dikke draad van de pups komen 5 andere draadjes:

groen
zwart
rood
wit
bundeltje metaaldraad

allen omwikkeld door een soort folie. bij t solderen, mag je dan dat folie er gedeeltelijk afpielen? das denk ik de shielding van die draad zelf he?

en het bundeltje metaaldraad zonder iets erom heen, das de bare toch?
kheb nog nooit een pickup ergens ingezet, vandaar. ik LIET t altijd doen.
Ja, 't folie moet er af. Ik zie niet hoe je anders de draadjes splitst en stript. Nee, het is niet de afscherming.

Het metaaldraad is de shielding, deze moet ook aan de ground gesoldeerd worden, samen met de groene.

Lord Abortion
1 maart 2006, 14:05
Goede keuze van pickups, exact dezelfde die ik in mijn gitaren steek. Je ging ze toch splitten hé? Want anders zeg je beter gedag tegen je clean. :)

koennie
1 maart 2006, 14:55
op dmarzio staat een beschrijving: '4conductor' en nog meer schema's die je ff moet lezen en bekijken daarin staat wat t verschil is, t maakt namelijk wel uit

succes

koennie
1 maart 2006, 14:59
http://www.dimarzio.com/media/diagrams/D.pdf

Orpheo
1 maart 2006, 16:10
Goede keuze van pickups, exact dezelfde die ik in mijn gitaren steek. Je ging ze toch splitten hé? Want anders zeg je beter gedag tegen je clean. :)

thnx :D ja, ik ga ze splitten en parallel doen. maar ik zit met een ding nog;

moet je een on/on/on gebruiken, of een on/off/on

edit: toggleswitch dus...

Keesz
1 maart 2006, 16:57
waar heb je de super2's vandaan?
en wat koste ze?

Lord Abortion
1 maart 2006, 17:29
thnx :D ja, ik ga ze splitten en parallel doen. maar ik zit met een ding nog;

moet je een on/on/on gebruiken, of een on/off/on

edit: toggleswitch dus...

on/on/on voor serie/single/parallel

Maar tussen single en parallel is maar weinig verschil, ik zou eerder een on/on kiezen, dat is iets handiger.

Orpheo
1 maart 2006, 21:33
@ keesz:
thomann, 77 euro uit mn hoofd.

ik heb een switchcraft toggle voor de pups. maar een van de 2 middelste 'lugs' is langer dan de ander. ik heb er nl 4... moet ik die middelste 2 dan aan elkaar solderen, en dan de ander gebruiken als hot out naar de volumes?

edit: op t moment weet ik nog niet of ik 2 mastervolumes maak...vandaar..

vester86
1 maart 2006, 23:44
on/on/on voor serie/single/parallel

Maar tussen single en parallel is maar weinig verschil, ik zou eerder een on/on kiezen, dat is iets handiger.

hmm, ik heb dezelfde schakeling in mijn RG met een air norton, en die klinkt gesplit toch echt een stuk anders dan parallel hoor!