PDA

View Full Version : Welk choruspedaal kan dit?



Heras
28 februari 2006, 22:35
Met Adobe Audition heb ik een schets gemaakt voor een nummer. Na wat met effecten te hebben gerotzooid, vond ik een chorusinstelling erg goed werken. Mijn vraag is; is er een choruspedaal dat dit geluid op kan leveren?

Beluister een kort fragment (loop) op

http://www.therealguns.com/gitaarnet/chorus.mp3

Ik hoor graag suggesties!

gr,

Heras

harrie-beton
28 februari 2006, 22:55
Welkom op dit forum



het lijkt me een gewoon weinig bijzonder stereo chorus effect.
Weinig diepte. Dit is niet zo moeilijk.

Rude Perception
28 februari 2006, 23:13
ik vind het een behoorlijk doorsnee chorus. Met een beetje een chorus-pedaaltje kan je al even leuke resultaten krijgen

Heras
1 maart 2006, 00:48
Bedankt voor jullie reacties!

Zelf ben ik niet zo thuis in de wereld van de effecten. Ik kocht voor het idee zo'n Behringergrapje van twee tientjes om te kijken of chorus uberhaupt was wat ik zocht, en ik kom er nergens mee.

Voor zover ik kan beoordelen is de chorus in het voorbeeld vrij dik, spacey, 80's. En dat is wat ik zoek. Ik heb ook geen twee versterkers om er stereo mee te gaan, en ik weet niet of dat het verschil maakt.

Ik wil dus nu iets waar ik dit wel mee kan, maar ik heb geen idee wat een goede keus zou zijn. Na wat rondneuzen kwam ik op een CE-5, de CE-2 of een ibanez SC10.

Zou dat wat zijn?

gr,

Heras

Speeddemon
1 maart 2006, 00:58
dik, spacey en 80's=
Ibanez BC9 8-)

Heras
1 maart 2006, 01:14
Daar had ik nog nooit van gehoord...

marktplaats: 0
ebay: 0
ebay worldwide: 0

Ik zoek iets dat je ook nog ergens kunt kopen

;)

gr,

Heras

Speeddemon
1 maart 2006, 01:39
Pfft, amateur! :stop:

http://cgi.ebay.nl/Ibanez-BC-9-Bi-Mode-Chorus-1982_W0QQitemZ7394499238QQcategoryZ46671QQssPageNa meZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

In Duitsland nog wel, EN verzendt Europees.

Quink
1 maart 2006, 01:55
Pfft, amateur! :stop:

http://cgi.ebay.nl/Ibanez-BC-9-Bi-Mode-Chorus-1982_W0QQitemZ7394499238QQcategoryZ46671QQssPageNa meZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

In Duitsland nog wel, EN verzendt Europees.

Ach, die verkoper is net zo erg:


Der Chorus ist sehr selten habe ihn in Ebay noch nicht gesehen.

Yeah right..... :roll:


:D

Dirk_Hendrik
1 maart 2006, 09:06
Ik heb er toch al 2 van bay getrokken en ken op dit forum volgenz mij een stuk of 3 mensen die dat ook hebben.... :D

Heras
1 maart 2006, 09:45
a, nog ff handig leren zoeken naar pedaaltjes op ebay... ;)

Is de BC-9 ook te prefereren boven de CS-9 kwa geluid, of zijn de mogelijkheden alleen uitgebreider?

Ergens spreken pedaaltjes met zo min mogelijk knoppen me erg aan, omdat ik niet zo sterk ben in het vinden van goede instellingen.

gr,

Heras

harrie-beton
1 maart 2006, 10:30
Het mp3'tje waar je mee begint is toch echt stereo hoor - met een mono chorus is het effect minder. Maak het mp3 maar eens mono en luister naar de verschillen.

Speeddemon
1 maart 2006, 12:56
a, nog ff handig leren zoeken naar pedaaltjes op ebay... ;)

Is de BC-9 ook te prefereren boven de CS-9 kwa geluid, of zijn de mogelijkheden alleen uitgebreider?

Ergens spreken pedaaltjes met zo min mogelijk knoppen me erg aan, omdat ik niet zo sterk ben in het vinden van goede instellingen.

gr,

Heras
Ik prefereer de BC9 inderdaad, aangezien ie een stuk minder 'metallic' klinkt dan de CS9.
CS9 is vooral mooi voor die typische 80's cleane partijtjes met een (HSS) Strat (denk aan "Is this love" van Whitesnake enzo)
BC9 heb ik op de pedalendag naast de vermaarde Boss CE-1 (en Fulltone Choralflange) gehoord en daar bleek al gauw dat de BC9 aardig die warmte bezat die de CE-1 ook heeft, maar de ChoralFlange behoorlijk mist.

Als je op Ebay zoekt;
zoek dan op 'bevindt zich in willekeurig land/gebied' en met zoekterm 'Ibanez BC*'.

Bl44t44p
4 maart 2006, 18:23
Er staat momenteel ook een BC9 op Marktplaats.nl. Geen spam, ik maak jullie er alleen even attent op ;)

Heras
5 maart 2006, 11:58
Als je er goed naar zoekt, kom je er toch nog wel een aantal tegen.

Heras
26 maart 2006, 23:21
Precies wat ik zocht, die BC9. Erg veelzijdig.

Moest maar eens een dag vrij nemen om 'm echt goed onder de knie te krijgen.

Allemaal bedankt voor jullie suggesties!

gr,

Heras

Dirk_Hendrik
27 maart 2006, 09:37
En weer een zieltje gewonnen :)

Robbert
27 maart 2006, 21:22
En weer een zieltje gewonnen :)

Goed gedaan! ;)