PDA

View Full Version : Marshall 100w lead 1979 4 inputs?



chloortablet
28 februari 2006, 22:10
Om een kort verhaal lang te maken, heb ik via iemand in Amerika een nieuwe amp gekocht. Blind wel te verstaan. Hij heeft een Marshall 100w master lead ( mkII? ) uit 1979 gekocht maar deze heeft 4 inputs!

Nu is ons contact enigsinds langzaam dus ik dacht laat ik hier eens vragen of mensen hier wel eens van gehoord hebben, ik kan namelijk nergens een 1979 model vinden met 4 inputs.

Hij zou hem over 1 week binnen hebben, dus dan weet ik het sowieso, maar toch lijkt me leuk om het nu al te weten. De amp zal overigens door Tim Caswell gemod worden, net zoals de amp die Slash op het Afd album gebruikte. Over een paar maanden ben ik een hele blije gitarist :cooler:

DaveItUp
28 februari 2006, 22:58
Dat kan gewoon volgens mij. Er zijn zelfs jcm800's met 4 inputs. 1959 model. Betekend dan wel dat er geen master volume aanwezig is, tenzij die later aangebracht is.

Maar je koopt een amp zonder dat je er iets van weet?

chloortablet
28 februari 2006, 23:03
Ja daar komt het op neer. Uiteindelijk nadat hij gemod is zal hij toch anders klinken, dus in principe maakte het mij niet zoveel uit wat voor Marshall het zou zijn, mits hij maar niet nieuw was.

DaveItUp
28 februari 2006, 23:09
Ach ik begrijp er niets van. Zal ik ook verder niet proberen.

Als er zo ingrijpend gemod word......waarom dan een relatief dure marshall en niet gewoon een oude kloon voor weinig als basis?

chloortablet
1 maart 2006, 17:49
Tja het is maar wat je duur vind, ik heb nu 900 dollar betaald voor de amp, dat zou in europa toch al gauw euro`s zijn.
Natuurlijk maakt de basis wel uit, het eigen karakter blijft wel, er word alleen een mod op uitgevoerd.
Zo zal een plexi nooit als een jcm800 klinken, tenzij er een mod word uitgevoerd die het schema totaal veranderd.

Het is anders dan naar een amp luisteren en hem kopen, maar ik weet toch ongeveer welke sound ik krijg.

Robbert
1 maart 2006, 20:35
Nu maar hopen dat ie een beetje goedkoop door de douane komt.

DaveItUp
1 maart 2006, 23:38
Tja het is maar wat je duur vind, ik heb nu 900 dollar betaald voor de amp, dat zou in europa toch al gauw euro`s zijn.
Natuurlijk maakt de basis wel uit, het eigen karakter blijft wel, er word alleen een mod op uitgevoerd.
Zo zal een plexi nooit als een jcm800 klinken, tenzij er een mod word uitgevoerd die het schema totaal veranderd.

Het is anders dan naar een amp luisteren en hem kopen, maar ik weet toch ongeveer welke sound ik krijg.

Waarom zeg je dan dat het niet uitmaakte wat voor marshall het zou zijn?

chloortablet
3 maart 2006, 00:38
Omdat de keuze binnen een kader zou vallen.

ACSlater
3 maart 2006, 15:33
Als je het AfD-amp verhaal hebt gelezen dan weet je dat het niet Tim Caswell was die de AfD amp heeft gemod. Ik geloof dat die wel gebaseerd is op zijn mod.

Wanneer je jouw Marshall gemod en wel binnen hebt zou ik graag ik langs komen luisteren. Sinds ik weet hoe de vork in de steel zit qua AfD, wil ik al een Tim Caswell modded Marshall!

Einzeln
3 maart 2006, 19:36
http://www.jameshogan.net/images/Gear/1974_Marshall_Super_Lead.jpg

chloortablet
4 maart 2006, 03:18
Ik heb gister een mail gehad met daarin een foto van de amp, hij ziet er echt heel goed uit nog. Wel grappig, de verkoper heeft ook een demo waarin de amp gebruikt werd op het web staan; zonder mod klinkt hij al heel goed. redelijk vol met ontzettend veel toon, en dat word na de mod alleen nog maar beter.

Op het lespaul forum zit een gast die een amp heeft, gemod door Tim Caswell, en die sound is echt zo ongelofelijk close bij het afd album sound, dat het mij niet zo veel uitmaakt of hij hem gemod heeft of niet. Ik heb zo`n beetje alle door bekende modders gemodde amps gehoord, en ik kan je zeggen dat er niet een in ook maar in de verste verte in de buurt komt van de Tim Caswell mod. Even daar gelaten wat mooi is.
Het geluid is zo onwijs anders van alles wat ik tot nu toe gehoord heb, dat ik het gewoon moest hebben. Al m`n gitaarversterkers meteen verkocht :D

Zodra ik weet hoe ik een plaatje kan uploaden zal ik het hier wel posten.

Hier nog de amp zoals hij nu klinkt:
http://metalmayhem.com/mp3/sep05/BILLIE_Track02.mp3
Solo zit op 2:06

ACSlater
4 maart 2006, 15:42
Ik heb die samples ook gehoord van het LP-forum. Echt meesterlijk geluid. Dat stukje Rocket Queen is echt heel vet!

birt
4 maart 2006, 16:48
ik vind 900 euro best wel duur voor een amp die je laat modden.
een JMP uit de seventies kan je toch goedkoper vinden?
heb je em een beetje in de buurt van caswell gekocht zodat de transportkosten tussen de verkoper en caswell al niet heel duur zijn?

hou ons op de hoogte, ik ben heel benieuwd:)

chloortablet
4 maart 2006, 23:46
Ik zou niet echt durven zeggen dat het goedkoop is, maar Tim -die de amp heeft gekocht- zal vast wel weten wat een goede donor amp is. Ik heb hem dan ook via E-bay een amp laten kopen, om verzendkosten te besparen.

Het is nu dus afwachten todat hij klaar is met modden, en hij verstuurd kan worden.

birt
6 maart 2006, 17:54
http://www.hoffmanamps.com/Forum/yabbfiles/Attachments/timcaswellmod39.jpg
:D

chloortablet
6 maart 2006, 19:01
Op de les paul forums hebben ze inderdaad een kopie van de Frank Levi mod, die het op zijn beurt weer gecopieerd heeft van Tim Caswell. Ben benieuwd of het een beetje hetzelfde klinkt.

Ik heb toch niet de technische kennis om de mod zelf te doen dus tja...

chloortablet
7 maart 2006, 08:54
Iemand heeft die mod zelf uitgevoerd, en het resultaat opgenomen. Ik hoor de Jim caswell mod, maar dan de net niet versie.

http://www.hoffmanamps.com/Forum/yabb2/YaBB.pl?num=1141274264

ACSlater
7 maart 2006, 20:11
Idd geluid is echt cool maar net niet zo cool als die andere soundclips terwijl deze "rockstah" wel veel beter kan spelen.

chloortablet
16 maart 2006, 01:23
Amp is binnen bij Tim Caswell. Kreeg vandaag een mail van hem. Even een kleine quote: Your amp arrived today, and it is in remarkably good condition
and it does indeed sound really really,really good.

Dat kan dus nog wat worden!

wille525
17 maart 2006, 12:46
Marshall Master Lead??? Bedoel je niet de Marshall Super Lead? Die is namelijk 100 watt, is gemaakt in de '70's en heeft vier inputs... Heb ik al regelmatig overgespeeld en klinkt waanzinnig.

DaveItUp
17 maart 2006, 13:12
Het zal een superlead zijn idd.

Ik heb overigens net een 76er Superlead(met rockerswitches, maar met de oude headbox) aangeschaft, maargoed daar zal ik terzijnertijd nog wel over berichten.

Dude
17 maart 2006, 13:30
dr wordt weer lekker kritisch gedaan,

weet je wat het is met 2e hands prijzen, als je het zelf mooi vind is het toch ok ??

ik vind het ERG cool dat je op deze manier vind wat je zocht en geef je groot gelijk. Je hebt straks een mooi stukkie speelgoed staan

DaveItUp
17 maart 2006, 14:01
900 euro voor een 1959 in goede staat vind ik niet bijzonder duur.