PDA

View Full Version : Traynor 40 w custom valve/ Fender Blues deluxe of Laney LC 50



robgebbink
28 februari 2006, 21:09
wie heeft er ervaring met deze versterkers en welke kunnen jullie als experts me adviseren. Ben door dit forum al veel te weten gekomen in 2 weken en hoop nu de keus nog verder te beperken

Rude Perception
28 februari 2006, 22:01
zodra ik er een paar geselecteerd heb (zoals jij, nu 3) zou ik zelf gaan testen en luisteren.
Of een versterker goed is voor jou is iets anders dan of een versterker goed is voor de gemiddelde forumgebruiker hier. Er zijn natuurlijk een aantal versterkers die echt niet goed zijn, en een aantal die wel goed zijn. Maar je zult echt zelf moeten testen welke gitaar bij jou past.

E-J
1 maart 2006, 11:05
Hoi Rob,
First of all, wat zijn precies je stijlen en wat voor geluid wil je kunnen benaderen?

Ik denk dat de versterkers toch nog aardig van elkaar verschillen.
De Laney klinkt aardig als een Vox (toch?), ik heb er wel eens een keer bij een gitaarleraar over gespeeld, en ik was niet echt onder de indruk...mijn smaak verschilt nogal ervan. Het is een heel helder geluid wat ik kreeg met mijn LP kopietje, en die kreeg ik er niet uit als ik flink aan de knoppen draaide. Er zit wel een lekkere crunchsound op, maar een echt scheurgeluid kreeg ik er niet uit. Het lijkt mij echt een versterker voor een Strat, net zoals de Fender overigens. Ik heb de Blues Deluxe (eentje uit 95, dus niet de nieuwe Reissue serie) en hij bevalt me enorm. Lekker dikke warme clean, alleen moet je net zoals de Laney er een pedaaltje ervoor zetten, mocht je eens willen rocken. Met de Traynor heb ik geen ervaring, ik geloof wel dat veel mensen zeggen dat hij 'de clean van een Fender heeft en de overdrive van een Marshall'. Lijkt me een hele veelzijdige versterker. Correct me if I'm wrong! ;)

Uitproberen dus!

wytz
1 maart 2006, 11:06
wat wil je ermee gaan spelen? als de drive bijvoorbeeld belangrijk is zou ik bijv. niet de fender nemen....(tenzij je een lekkere srv sound zoekt !)
Met de traynor heb ik geen ervaring maar heb er veel goede verhalen over gehoord, de laney specifiek ook niet, maar heb op verschillende laneys gespeeld, en dat klinkt gewoon erg vet.....

Kaboemba
1 maart 2006, 11:40
Ik heb begrepen dat bij traynor er nog wel wat maandagochtend modellen tussen kunnen zitten.

Het is een mooi ding kwa prijs en heb er 2 keer 1 geprobeerd maar haakte af omdat hij toch wat goedkoop gemaakt is en omdat hij niet mijn smaak overdrive had.

paulusdeBKB
1 maart 2006, 11:54
Ik Ik Ik!

Ik heb (bijna) precies tussen deze drie versterkers getwijfeld, een jaartje of 3-4 geleden. Uiteindelijk heb ik voor de Fender HotRod Deville 4x10 gekozen vanwege zijn levendige clean en zijn aparte scheur. Hij is ook nog eens driekanaals en het 2e kanaal is zeer geschikt voor clean met randje.

Ik speelde destijds in een dixco-coverbandje en daarin heeft de Fender goede diensten bewezen. Enige probleem: hij gaat wel erg hard! Bij een bruiloftje kwam ik meestal niet harder dan 2-3 en dan sleep je wel erg veel extra versterker mee voor dat beetje herrie.

De Traynor vond ik clean ook erg mooi maar die had maar 1 12" en naast een Fender met 4x10 klinkt dat toch een beetje lullig. Ook was de scheur niet zo mijn ding. Soort van Marshall maar dan net ff anders, en ik heb al een Marshall top, dus die sound wilde ik niet nog een keer kopen.

Vooral de keuze tussen de Laney en de HotRod viel me moeilijk. De Laney klinkt prachtig warm, dik clean en heeft een hele mooie beheerste romige crunch en scheur. De Fender is veel brutaler, eigenlijk lelijker maar daardoor levendiger. Uiteindelijk besloot ik dat de Laney iets is voor mijn 35e verjaardag maar dat ik eerst nog een paar jaartjes lekker wil kunnen raggen :strat:

Met geen van drieen val je je een buil!

Droffie
1 maart 2006, 12:13
Een Traynor moet echt je smaakje zijn. Ik heb er wel eens op gespeeld maar ik kon er geen fatsoenlijk geluid uit krijgen.
Misschien was dit wel zo'n maandagochtend model.

Ik zou voor de Laney gaan.

robgebbink
1 maart 2006, 17:14
ik speel overwegend rock (zit in een rock coverband) en bespeel een Blade Texas (fantastische gitaar trouwens) en een Blade Delta standard, en heb nog een ouwe Yamaha SG 1000 uit '86.

paulusdeBKB
1 maart 2006, 20:26
Met die stijl en die spullen zou ik dan misschien toch gaan voor de Laney. De Fender is qua clean wel erg brutaal. Ik speel in popbandjes met blazers en dan snijd ik goed door de mix heen, maar als je akoestisch wat meer ruimte mag/kan opvullen dan is dat volvette van die Laney wel echt te gek!

Magic Bean
1 maart 2006, 23:26
Bandlid heeft die Laney, en die snijdt ook overal doorheen. Hij heeft idd een erg heldere klank en een overdrive die zeker goed te gebruiken is voor stevige rock. Met een EQ en een booster ervoor is er ook zeker een dikke metalsound uit te trekken.