PDA

View Full Version : Nieuwe sound (stukje Opeth)..EN ik heb jullie hulp nodig!!1



Lacrimosa
28 februari 2006, 17:39
http://members.home.nl/r.basic/html/ismar%20-%20opeth10.mp3


Here's the problem...
Opzich vind ik m'n sound best vet nu, ALLEEN...je hoort de drums bijna niet :S (vooral de snare en kick). Ik heb ze proberen te boosten, maar dan verneukt de compressie het!
Ik wil echt dat mijn gitaarstukken blijven overheersen, maar dan moeten drums wel duidelijk zijn. Dat je alles kan onderscheiden enzo..dt bedoel ik. Maar ik heb dus geen idee hoe je dit kan doen, zonder volume te vehogen!!

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Laterrr,
Ismar

X-Rated
28 februari 2006, 18:07
Ik gebruik van Waves plugin pack de L2 compressor om eingelijk alleen te boosten :) Ik zou ook de hats/cymbals minder volume geven.

Klinkt kwalitatief toch erg goed!

Negative K3 fan
1 maart 2006, 13:04
klinkt heel erg vet! opeth 0wnt!

maar de verhouding tussen de gitaren is wat uit balans, de lead gitaar is soms ver te zoeken en de akkoordengitaar is iets te overheersend (maar dat kan ook aan het stereo beeld liggen wat niet helemaal klopt bij mij). De sound van de bassdrum is ook niet geweldig, te veel sublaag en te weinig 'click'. Wat betreft de snare begrijp ikwat je bedoelt maar ik kan de zere plek nog niet vinden....

je producties worden wel steeds beter ik hoop nog veel meer te gaan horen!

Bloodline
5 maart 2006, 01:27
ismar zoals je net al zei dan verneukt de compressie het, zet ens de compressie lager bijv t/m 6.0

en haal de cymbals een beetje naar beneden !

Gitaro
5 maart 2006, 01:32
Opeth!!!

Stiekem had ik Bleak of the funeral portrait verwacht :rockon:. Die openingsriff van Bleak is zo vet :blast:. Klinkt voor mijn oren erg professioneel, ik heb er geen verstand van dus geen tips o.id.

*headbangt nog even door*