PDA

View Full Version : Sg uit '73 reeele vraagprijs



Jay75
28 februari 2006, 18:04
Op marktplaats staat een Gibson SG te koop, inclusief case.

Kan geen link plaatsen ( krijg alleen maar www.marktplaats.nl maar als je zoekt op SG in electrische gitaren vind je deze gitaar. )

SG deluxe erg mooi, is wel redelijk beschadigd ( ik heb heel eerlijke gedetaileerde foto's gekregen van deze man), niet storend, maar hij is flink mishandeld zeg maar haha... Maar dus niet in nieuwstaat en ook niet meer origineel, de volgende verbeteringen zijn gedaan.
De brug is vervangen door een Gretsch brug, originele PU's en een Bigsby tremelo.

Aangezien ik nog steeds een SG zoek, vroeg ik me af wat deze waard zou zijn, vraagprijs is 1400, dat ga ik uiteraard niet betalen, maar is dit een reeele vraagprijs of een lucky shot van de verkoper of er iemand in trapt en issie in werkelijkheid maar 700 waard ofzo.....kennerssssssssss:D

Veekeren
28 februari 2006, 18:12
:D haha, hoeveel SG topics heb jij de laatste tijd al wel niet geopend?

Precieze prijs kan ik moeilijk inschatten, deze gitaar zie je niet veel. Zou er zelf geen 1400 voor over hebben, maar 700 zal het ook wel niet worden...

Affijn, aan mij heb je dus weinig.

Jay75
28 februari 2006, 19:15
Ja, sorry sorry sorry

Maar ik heb al erg veel aan al dat advies gehad, daarbij zoek ik ook echt zelf op internet, maar sommige schijnen er toch wel veel vanaf te weren, en als het te veel word, dan neem ik aan dat mensen me gewoon negeren :)

AIght!

duckman
28 februari 2006, 19:26
Aangezien het een Dot is, dus waarschijnlijk een special ( SG I , II en III hadden een andere slagplaat), gaat ie voor maximaal 1000 dollar weg in goede staat.
Dit os voor de versie met eeenvaste brug.
Info blue book, versie 8.

Voor de rest geld,wat de gek ervoor geeft...

mazzel,
Arjan

Jay75
28 februari 2006, 19:35
Dus met tremelo en verbeterde brug is 1000-1100 een redelijke prijs ?

Het is een DELUXE volgende de verkoper!

Wat voor boekje heb jij het over??

Aron Maiden
28 februari 2006, 19:56
het is wel een fucking mooi ding!
hou niet echt van sgs, maar dit, Motherfuck!:)

Kopen dat ding
en die krassen, ach dat is vintage, Srv en rory zeken daar ook niet over;)

duckman
28 februari 2006, 23:03
Dus met tremelo en verbeterde brug is 1000-1100 een redelijke prijs ?

Het is een DELUXE volgende de verkoper!

Wat voor boekje heb jij het over??

De deluxe heeft geen dot inlay, maar block inlay:
http://everythingsg.com/identify/sg_deluxe1.htm

plus op de foto op marktplaats heeft ie geen control plate.

De blue book word vaak gebruikt als referentie om prijzen te bepalen van vintage gitaren. ze gaan van de mint prijs ( dus 1000 dollar 5 jaar geleden) en dan geleidelijk minder als de conditie van de gitaar ook minder is.Overigens is een verbeterde brug (oftwel vervangende) voor de vintage waarde juist negatief.Of ie beter speelt is dan niet bepalend.

Maar het is wel een mooie SG en die zie je niet vaak, dus dat is ook van invloed op de prijs.Ik geef alleen info :hippie:


mazzel,
Arjan

duckman
28 februari 2006, 23:06
het is wel een fucking mooi ding!
hou niet echt van sgs, maar dit, Motherfuck!:)

Kopen dat ding
en die krassen, ach dat is vintage, Srv en rory zeken daar ook niet over;)

die krassen van SRV en Rory hebben ze zelf " aangebracht" , dan "groeit" het met je mee..Jimi sloeg zijn gitaren stuk en had daar ook geen problemen mee, jij wel ? :satisfie:

DaveItUp
28 februari 2006, 23:44
Het is geen deluxe, want onder die die controlplate zit de routing voor de electronica. Aan de voorkant dus.

Een "beat up" special uit 73 voor 1000+ ? Zou ik nooit doen. Regelmatig standards in betere conditie te koop voor hetzelfde. max guitars in Den Haag heeft ze regelmatig.

duckman
1 maart 2006, 09:56
Het is geen deluxe, want onder die die controlplate zit de routing voor de electronica. Aan de voorkant dus.

Een "beat up" special uit 73 voor 1000+ ? Zou ik nooit doen. Regelmatig standards in betere conditie te koop voor hetzelfde. max guitars in Den Haag heeft ze regelmatig.


+1 ,alleen in mint condition is ie dat waard. Ik zou gaan voor een nieuwe standaard

Aron Maiden
1 maart 2006, 11:02
die krassen van SRV en Rory hebben ze zelf " aangebracht" , dan "groeit" het met je mee..Jimi sloeg zijn gitaren stuk en had daar ook geen problemen mee, jij wel ? :satisfie:

Ja dat is waar, Die krassen die je zelf op je gitaar maakt is niet erg want het geeft de gitaar "karakter" maar toch, ik vind het nog steeds stoer,

Ik vind het helemaal fout als je een schuurpapiertje pakt en je gitaar serieus relic gaat maken, tuurlijk dat is vet, maar ga er dan lekker mee gooien! :D

Maarja je moet tegenwoordig op de fendercustom shops al meer betalen voor de krassen, ziek eigelijk,

koop dan een gitaar en speel er net zolang op dat de krassen door jou komen !:)

schizo910
1 maart 2006, 11:09
waarschijnlijk bedoel je deze, hierbij de Link:

SG marktplaats (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/23363158.html%3Freturn%3DeJwlykEKwjAQheG7FNplYtKFM iFI3XgATxC0kJDYDJ0Bq%252BLdndDN%252B7%252FFC2Dgm%2 52BDgCIy10NEc1nt0kRlB61xxXtQzrJmxhMCklqL3i8KI5614M zzI51c%252FTrdrP164ioygyExHe2pk4Sdh4yZsfe%252BtlAR 2QG869%252FsDjbgrBA%253D%253D%26df%3D1)

Ik zou de verkoper wijzen op de foute info die iedereen in deze threat je heeft aan gewezen en kijken wat hij er van zegt.

DaveItUp
1 maart 2006, 11:43
Niet bieden onder de 1400 is bespottelijk. Zo blijkt maar weer hoe irritant de particulierenmarkt in Nederland is wat betreft Gibsons. Dudes denken meteen goud in handen te hebben. In de ons omringende landen zijn ze over het algemeen veel realistischer.

voorbeeld: Herinnert iemand zich die zilveren(!) sg special uit 1983 nog? 1 pickup. Overal putjes en whatnot. Heeft echt maanden op marktplaats enz. gestaan. Word maar niet verkocht. Waarom niet? Omdat de verkoper van mening is dat deze gitaar meer moet kosten dan een nieuwe special en zelfs in de buurt van een redelijke player uit de 70s.

vulvasonic
1 maart 2006, 11:54
Ik vind 'm wel bloedgeil. Ik zou meteen die Bigsby eraf halen en gáááááán. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, hij kan best te duur zijn, maar zie 'm maar eens ergens anders te vinden.

Ik zou wel heel goed naar de nek/hals kijken. SG's zijn gevoelig en het zou niet de eerste zijn die daar gebroken is. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar dan mag je er echt wel een paar honderd euro vanaf trekken.

duckman
1 maart 2006, 12:07
Ik vind 'm wel bloedgeil. Ik zou meteen die Bigsby eraf halen en gáááááán. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, hij kan best te duur zijn, maar zie 'm maar eens ergens anders te vinden.

Ik zou wel heel goed naar de nek/hals kijken. SG's zijn gevoelig en het zou niet de eerste zijn die daar gebroken is. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar dan mag je er echt wel een paar honderd euro vanaf trekken.


jaja, vulva is langzaam een liefde voor SG's aan het kweken.. :hippie:

Dweezman
1 maart 2006, 12:25
check die stoel... z'n oma speelt op 'n SG?

Jay75
1 maart 2006, 14:57
Ik heb de verkoper gemaild met jullie commentaar,dus ik ben benieuwd:)

Als het niks wordt binnenkort weer een nieuw SG forum, en ik begin zo waar een kenner te worden haha!

vulvasonic
1 maart 2006, 16:39
jaja, vulva is langzaam een liefde voor SG's aan het kweken.. :hippie:

De SG was mijn eerste echte grote liefde (op het gebied van gitaren). Mijn allereerste gitaar was een SG kopie van Maya. Het enige wat ik wilde was een ECHTE GIBSON SG!!!!!!!

Er stond er een te koop voor 1200 gulden toen, tweedehands (al anderhalf jaar!). Toen ik 'm eindelijk kon gaan halen bleek dat ding net te zijn verkocht.
En toen heb ik maar een stratocaster gekocht. Vreemd genoeg is de liefde nooit verdwenen, maar is het er nooit meer van gekomen om er een aan te schaffen.

duckman
1 maart 2006, 16:51
De SG was mijn eerste echte grote liefde (op het gebied van gitaren). Mijn allereerste gitaar was een SG kopie van Maya. Het enige wat ik wilde was een ECHTE GIBSON SG!!!!!!!

Er stond er een te koop voor 1200 gulden toen, tweedehands (al anderhalf jaar!). Toen ik 'm eindelijk kon gaan halen bleek dat ding net te zijn verkocht.
En toen heb ik maar een stratocaster gekocht. Vreemd genoeg is de liefde nooit verdwenen, maar is het er nooit meer van gekomen om er een aan te schaffen.

dat heb ik nou met een rosewood telecaster ( ala george harisson tijdens let it be)
maarja....ooit.

Jay75
2 maart 2006, 13:18
Ik kreeg de volgende reactie van de verkoper:

het koffer is een flygt-case m.odel, waar de gitaar precies in past, met alu-stootlijsten
je hebt wel goed je huiswerk gemaakt,maar de prijs blijft toch dezelfde.
deze gitaar is echt uizonderlijk goed ,maar echt niet geschikt als colectors item.
dan had ik er 10 jaar geleden er niet een bigby op moeten zetten ,daar er op die plaats nu schroefgaten zitten,
de gibson is echt een de luxe(staat achter op de stemmechanieken)de slagplaat is ook orgineel,en de achter-
kant van de gitaar zit ook een zwarte plaat,bij de volume en toon regeling knoppen en de naam GIBSON op de gitaar is niet gezeefddrukt maar parlemoer-inlay.

serie nummer van mijn gitaar is
054222 het blijkt een 67er te zijn

Haha, lastig want nu staat er ook weer een SG-Z op MP voor 675 euro, dumpprijs, en die klinken volgens mij ook wel te gek!!
Weet alleen niet of daar een bigsby opgezet kan worden

AHHHHHHHH

Veekeren
2 maart 2006, 13:23
Hmm... volgens mij maakt het feit dat er op de stemmechanieken deluxe staat de gitaar geen deluxe. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Hij weet dus waarschijnlijk niet waar ie het over heeft. Sterker nog, dat weet ik ook wel zeker.

Tot slot zou ik persoonlijk ook zeker wel een andere SG kopen dan :D

duckman
2 maart 2006, 13:32
Ik kreeg de volgende reactie van de verkoper:

het koffer is een flygt-case m.odel, waar de gitaar precies in past, met alu-stootlijsten
je hebt wel goed je huiswerk gemaakt,maar de prijs blijft toch dezelfde.
deze gitaar is echt uizonderlijk goed ,maar echt niet geschikt als colectors item.
dan had ik er 10 jaar geleden er niet een bigby op moeten zetten ,daar er op die plaats nu schroefgaten zitten,
de gibson is echt een de luxe(staat achter op de stemmechanieken)de slagplaat is ook orgineel,en de achter-
kant van de gitaar zit ook een zwarte plaat,bij de volume en toon regeling knoppen en de naam GIBSON op de gitaar is niet gezeefddrukt maar parlemoer-inlay.

serie nummer van mijn gitaar is
054222 het blijkt een 67er te zijn

Haha, lastig want nu staat er ook weer een SG-Z op MP voor 675 euro, dumpprijs, en die klinken volgens mij ook wel te gek!!
Weet alleen niet of daar een bigsby opgezet kan worden

AHHHHHHHH


hahaha.... "op de stemmechanieken staat deluxe " .. ik pis bijna in mijn broek..
Dat zijn gewoon klusons, worden oa. door gibson gebruikt en die zet er dan Gibson Deluxe op.Zo is mijn ES 335 en LP ST hier ook "Deluxe" :satisfie:


Op zich kan op de meeste gitaren meteen TOM wel een bigsby, zeker SG's .
Op een SG vind ik een vibrola mooier ( bijv. zoals op de Angus Young signature SG )

duckman
2 maart 2006, 13:33
Hmm... volgens mij maakt het feit dat er op de stemmechanieken deluxe staat de gitaar geen deluxe. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Hij weet dus waarschijnlijk niet waar ie het over heeft. Sterker nog, dat weet ik ook wel zeker.

Tot slot zou ik persoonlijk ook zeker wel een andere SG kopen dan :D

+1 ..damn ,die klote refresh, je was me net voor... :cooler:

GibsonDC
2 maart 2006, 13:35
mij ook al:)

Jay75
2 maart 2006, 13:36
Ja die is limited, hoewel hij wel een element heeft vervangen. Maar echt heel goedkoop nu, als deze hetzelfde klinkt als een standard dan wil ik m wel kopen denk ik....675 voor een sg is nie duur

HOewel ie niet erg vintage looks :S

duckman
2 maart 2006, 13:40
Ja die is limited, hoewel hij wel een element heeft vervangen. Maar echt heel goedkoop nu, als deze hetzelfde klinkt als een standard dan wil ik m wel kopen denk ik....675 voor een sg is nie duur

HOewel ie niet erg vintage looks :S

Let wel dat als je deze weer ooit wilt verkopen, hij ook minder op gaat leveren.
Op zich hebben alle SG's (met mahony/HB) wel een vergelijkbare klank (let op! ik zeg NIET dat ie klinkt als een standaard ofoz, maar VERGELIJKBAAR ), maar als je een gitaar koopt waar je nu niet echt voor wilt gaan, tsja..dan is de kans groter dat je alsnog die cherry 61 RI gaat kopen :cooler:

Jay75
2 maart 2006, 13:52
Nou, voor 675 met koffer raak ik m toch altijd wel kwijt?
Tis een gibson USA niet meer leverbaar en ziet er erg cool uit, die gok wil ik wel wagen en een 61 sg kost 2 keer zoveel ... minimaal ....

duckman
2 maart 2006, 14:08
Nou, voor 675 met koffer raak ik m toch altijd wel kwijt?
Tis een gibson USA niet meer leverbaar en ziet er erg cool uit, die gok wil ik wel wagen en een 61 sg kost 2 keer zoveel ... minimaal ....

het is een niet zo'n populair model ( is dacht ik maar 1 jaar in produktie geweest), heeft 24 frets, een stacked pickup in de nek en een tailpiece wat niet iedereen mooi vind..

Veekeren
2 maart 2006, 14:13
Heb em eens opgezocht op mp, ik vind em cool. 675 vind ik geen bizar lage prijs, maar wel zeer redelijk, zeker met originele koffer. Alleen zoals duckman zegt wellicht niet het populairste model, waardoor een doorverkoop minder makkelijk gaat. Maar met mooie foto's moet dat lukken hoor denk ik.

Jay75
2 maart 2006, 19:06
DAmn, hij was al verkocht hahaha!

1450 voor een SG61 RI dan maar :D effe doorsparen nu

JA die andere deluxe is dus gewoon een special uit 67?!!!