PDA

View Full Version : Elementen vraagje



CatchDude
28 februari 2006, 14:46
Ik heb een Ibanez SA-160 QM (SC-SC-HUM) waarvan ik enige tijd geleden het nek element heb vervangen door een Seymour Duncan SSL-1 vintage staggered (Single coil). Op zich beviel dat wel, en nu wil ik met de rest aan de slag.

Ik wil die SSL-1 naar de centre positie verplaatsen en in de neck-positie een SL-59-1 Lil' 59 single coil sized humbucker plaatsen en in de bridgepositie wil ik een SH-1 '59 humbucker of een SH-55 Seth Lover humbucker plaatsen.

Ik speel voornamelijk blues en rock/rock&roll. Zijn er mensen met ervaring met deze elementen? Waar zouden jullie voor kiezen in de brug, de SH-1 '59 of de SH-55? De Ibanez is erg bright en flets qua geluid van zichzelf, vandaar ook de vervangers. Ik ben niet op zoek naar high output elementen.

Ik wil volgend jaar een andere gitaar gaan kopen en dit is dus een tussenoplossing om nog wel een beetje een goede sound te krijgen, die Ibanez elementen zijn echt verschrikkelijk. Dit wordt dan de back-up gitaar...

nopster
28 februari 2006, 14:52
Zou je niet eerder die lil' 59 in de brug steken?

CatchDude
28 februari 2006, 15:24
De brug is een humbucker positie, daar wil ik dus die Sh-55 humbucker of SH-1 '59 humbucker hebben. Die 'lil 59 is een single coil sized humbucker.

Neck-Centre-Bridge = Single coil - Single coil - Humbucker.

harrie-beton
28 februari 2006, 15:34
Als je later twee gitaren hebt waarvan de 1 beter (en anders) klinkt is er geen sprake van een "backup" gitaar.

CatchDude
28 februari 2006, 15:35
Okay, dan wordt het geen backup gitaar. Maar how about die elementen?

nopster
28 februari 2006, 15:48
De brug is een humbucker positie, daar wil ik dus die Sh-55 humbucker of SH-1 '59 humbucker hebben. Die 'lil 59 is een single coil sized humbucker.

Neck-Centre-Bridge = Single coil - Single coil - Humbucker.

A sorry, dat wist ik niet.
Ik denk van humbuckers, dat je bijv. kan kijken voor zo'n Schaller golden 50's.
Heel bluesy element.

CatchDude
28 februari 2006, 22:28
Daar ga ik eens wat meer over zoeken..

Maar ik zoek nog echt advies over die SH-1 59 of de SH-55 humbuckers... Heeft iemand ervaring met 1 van de 2 of wellicht beide? Of wellicht een SH-14?

CatchDude
1 maart 2006, 19:47
Uhm, Help? :)