PDA

View Full Version : Wel eens verneukt....



Paradoxia
29 oktober 2002, 10:44
Wel eens verneukt met TE hoge prijzen van je gitaarzaak? Ik wel!

Aria Pro-2 TA-40 gekocht €375,- ken iemand die hem voor Fl.590,- heeft gekocht.
Epi Standard LP bijna gekocht voor €595,- bij andere zaak besteld voor €480,-

Ok zulke ervaringen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paradoxia op 2002-10-29 10:55 ]</font>

Swan
29 oktober 2002, 11:29
nee ik loop altijd alle winkels in Nederland af voordat ik wat koop

Moonchild
29 oktober 2002, 11:55
Ditto

skabouter
29 oktober 2002, 13:46
ik heb het niet gekocht, maar spanjaard (de lokale ALKMAAR dealer) verkoopt de boss GT-6 nog steeds voor 676 ! !

OVERALS ISSIE MINSTENS 575 !

heel erg skraal van spanjaard dus.

en ze zitten met heeel veel dingen over de grens qua prijs.

skabouter
29 oktober 2002, 13:47
en bij feedback heb ik het laatst gekocht voor 559.

scheelt nogal, he !

signsofzodiac
29 oktober 2002, 15:29
Je wordt niet verneukt, je laat je verneuken, zeker in de huidige internet-tijden! Altijd onderzoek doen, kijken wat spullen elders kosten. Internet is een ongelimiteerde bron van info dus gebruik het!!

BLOK182
29 oktober 2002, 15:43
Epi LP studio voor 540, terwijl ie in Duitsland voor 450 staat.

sKa3
29 oktober 2002, 16:01
Op 2002-10-29 10:44, schreef Paradoxia:
Epi Standard LP bijna gekocht voor €595,- bij andere zaak besteld voor €480,-


waar? in eindhoven staat die overal voor 550 ongeveer en ik wil die epi lp standard misschien kopen.

Paradoxia
29 oktober 2002, 16:15
Op 2002-10-29 16:01, schreef sKa3:


Op 2002-10-29 10:44, schreef Paradoxia:
Epi Standard LP bijna gekocht voor €595,- bij andere zaak besteld voor €480,-


waar? in eindhoven staat die overal voor 550 ongeveer en ik wil die epi lp standard misschien kopen.


Vriendjespolitiek in Wolvega - Muziek@telier

Dionyios
29 oktober 2002, 16:30
Spanjaard zit soms wel beetje hoog met prijzen ja...

Ic3gl0vE
29 oktober 2002, 18:24
Squier startpakket kostte in nijverdal (Völkers?) 650 gulden... volgens mij heb ik dat ook wel eens 200 gulden goedkoper gezien

Verder vind ik Huigens ook vaak vrij duur

Negative K3 fan
29 oktober 2002, 18:26
Op 2002-10-29 18:24, schreef Ic3gl0vE:
Squier startpakket kostte in nijverdal (Völkers?) 650 gulden... volgens mij heb ik dat ook wel eens 200 gulden goedkoper gezien

Verder vind ik Huigens ook vaak vrij duur


Huigens is gewoon een ghey winkel.

Ibanez
29 oktober 2002, 18:58
ga weg met je 'ghey', het is gay!

Ic3gl0vE
29 oktober 2002, 19:02
K3 fan daar heb je gelijk in... maar ze zitten wel dicht bij mij in de buurt dus om af en toe wat te testen is die winkel wel handig.

Maar zelfs voor een setje snaren ga ik nog naar Schumer :smile:

wingman
29 oktober 2002, 19:02
Op 2002-10-29 16:30, schreef Dionyios:
Spanjaard zit soms wel beetje hoog met prijzen ja...

Soms een beetje hoog?????!!!, man die tent is gewoon een grote grap!

Negative K3 fan
29 oktober 2002, 19:02
Op 2002-10-29 18:58, schreef Ibanez:
ga weg met je 'ghey', het is gay!


ik ga niet weg met mn ghey, ga jij weg met je bijdehandheid. en ghey is absoluut neit gay (omgekeerd ook niet)

vulvasonic
31 oktober 2002, 20:21
Als je per se genaaid wil worden, moet je bij Eig in Nijmegen wezen. Ik kan een boek schrijven over hun schandalige praktijken.

Ik hoop dat ze dit lezen ;}

PeArLjAm
31 oktober 2002, 20:44
Ghey = Gay.... ofzoiets :smile:

lars
1 november 2002, 13:15
doe es! (ik heb er ook nog wel een paar)



Op 2002-10-31 20:21, schreef vulvasonic:
Als je per se genaaid wil worden, moet je bij Eig in Nijmegen wezen. Ik kan een boek schrijven over hun schandalige praktijken.

Ik hoop dat ze dit lezen ;}

vulvasonic
1 november 2002, 22:37
Waar zal ik beginnen, het zijn er zo veel....

1. Ik wilde een oude telecaster kopen, een 72er (volgens hen was het een 68er). Ik vertelde ze dat ik het ding zou kopen mits de elementen nog de originele waren. Ik zou 2 dagen later terug komen om de boel open te schroeven en hem te kopen (thuis nog flink ruzie om gehad ook). Kom ik daar, verteld die eikel dat ie al verkocht was. En dat zei hij terwijl ik de gitaar vast had, letterlijk. Maar ene gozer zou een aanbetaling hebben gedaan en blabla...
Ruim een jaar later kom ik terug. Staat er verdomme weer een 68er, maar dan in het zwart i.pv. rood. Bij nadere inspectie was het exact dezelfde gitaar, maar dan 1000 piek duurder! De zak hooi hield bij hoog en laag vol dat het toch echt een andere gitaar was. Maar hoeveel telecasters denk jij dat er gemaakt zijn met het serienummer 335544 ????

2. Toen ik net begon met gitaarspelen hebben ze me een nieuwe strat verkocht die achteraf een 2e handsie bleek.

3. Zelfde verhaal, alleen dit keer had ik hem niet gekocht omdat ik wist dat ie uit z'n nek stond te zwetsen.

4. Om ze te jennen heb ik ze ooit gevraagd iets voor me te bestellen, waarvan ik absoluut zeker was dat het niet bestond. De eikel liep naar de telefoon, liet me een uur wachten en vertelde me toen dat hij er nog eentje had weten te traceren en dat ik het kon kopen. Moest ik wel meteen het geld neer leggen, anders ging de deal niet door.

5. Ze hebben een kennis van me 300 gulden laten betalen voor het afstellen van een strat. Ze moesten er namelijk speciaal een FENDERBANK(????) voor huren om het klusje te kunnen klaren. IN 3 MAANDEN !!!!!

Ik hou er maar mee op, maar geloof me; ik heb nog veel meer van dit soort verhalen.

Ic3gl0vE
1 november 2002, 23:04
BURN EIG BURN :mad:

Bouke
1 november 2002, 23:08
Hey,

in Assen zijn de gitaarzaken standaard iets aan de hoge kant. Ik zoek dus op internet een nette prijs op en die leg ik ze voor. Ze kunnen dus kiezen of ze voor die prijs willen leveren. Zo ja, koop ik bij hunnie, zo nee, bestel ik via internet. Werkt goed, wederzijds denk ik. Maar ga niet af op de prijskaartjes in winkels. Doe onderzoek naar de beste prijs en overleg.

Bouke

alexgit
1 november 2002, 23:40
Op 2002-11-01 22:37, schreef vulvasonic:
Waar zal ik beginnen, het zijn er zo veel....

1. Ik wilde een oude telecaster kopen, een 72er (volgens hen was het een 68er). Ik vertelde ze dat ik het ding zou kopen mits de elementen nog de originele waren. Ik zou 2 dagen later terug komen om de boel open te schroeven en hem te kopen (thuis nog flink ruzie om gehad ook). Kom ik daar, verteld die eikel dat ie al verkocht was. En dat zei hij terwijl ik de gitaar vast had, letterlijk. Maar ene gozer zou een aanbetaling hebben gedaan en blabla...
Ruim een jaar later kom ik terug. Staat er verdomme weer een 68er, maar dan in het zwart i.pv. rood. Bij nadere inspectie was het exact dezelfde gitaar, maar dan 1000 piek duurder! De zak hooi hield bij hoog en laag vol dat het toch echt een andere gitaar was. Maar hoeveel telecasters denk jij dat er gemaakt zijn met het serienummer 335544 ????

2. Toen ik net begon met gitaarspelen hebben ze me een nieuwe strat verkocht die achteraf een 2e handsie bleek.

3. Zelfde verhaal, alleen dit keer had ik hem niet gekocht omdat ik wist dat ie uit z'n nek stond te zwetsen.

4. Om ze te jennen heb ik ze ooit gevraagd iets voor me te bestellen, waarvan ik absoluut zeker was dat het niet bestond. De eikel liep naar de telefoon, liet me een uur wachten en vertelde me toen dat hij er nog eentje had weten te traceren en dat ik het kon kopen. Moest ik wel meteen het geld neer leggen, anders ging de deal niet door.

5. Ze hebben een kennis van me 300 gulden laten betalen voor het afstellen van een strat. Ze moesten er namelijk speciaal een FENDERBANK(????) voor huren om het klusje te kunnen klaren. IN 3 MAANDEN !!!!!

Ik hou er maar mee op, maar geloof me; ik heb nog veel meer van dit soort verhalen.


Oej...
Ik ben er zelf nog nooit geweest maar ik heb er eigenlijk nog nooit iets slecht over gehoord in tegenstelling tot Schreeven..
Heb je daar niet toevallig een paar anekdotes over hehe?

vulvasonic
2 november 2002, 00:08
eeeh nee....
Ik heb inmiddels bij Schreeven voor een flinke smak geld 6 gitaren gekocht, plus een paar verserkers en een zooi effectapparaten.
Bij al dit spul heb ik hun prijzen vergeleken met die van hun concurenten en ze komen meestal met de laagste prijzen. Je moet er alleen niks bestellen, want daar zijn ze wel erg slecht in. ;}

Anders Destium
2 november 2002, 00:13
Volgens mij hebben alle winkels daar last van, maar ik weet niet eens of zij daar wat aan kunnen doen :smile:

Bij Rock Palace: Kun je die en die Jackson voor me bestellen, Rory (de gitarist van Anomaly, supergave band...) de importeur bellen, had die importeur nog nooit van de gitaar gehoord, dus ook heel moeilijk te bestellen, minstens een half jaar :eek:
Zo lang ging ik natuurlijk niet wachten, een paar maanden later bleek de DXMG niet leverbaar (daar ging het om), gelukkig hadden ze een mooie iBBie hangen...

Nash
2 november 2002, 10:20
Sommige winkels moesten ze aanklagen!!!! Dat ´klant = koning´ lijkt TE vaak enkel iets uit de jaren ´30 te zijn.

signsofzodiac
2 november 2002, 10:26
De American Guitarstore in Enschede is een zegen om zaken mee te doen. Ze kunnen zo goed als alles bestellen, als je iets speciaals zoekt gaat de eigenaar serieus voor je op zoekt )en die heeft me toch een connecties :smile: ), en ze proberen een zo concurrerend mogelijke prijs te maken. Nou vind ik het niet zo'n probleem om daar iets extra te betalen. Het is een kleine zaak, dus prijzen alla Musik Produktiv zullen ze nooit halen, maar de service die ze verlenen vind ik fantastisch. Ze zijn er wel, goeie gitaarboeren. Jammergenoeg ook een hele boel kloothommels. Huijgens in Hengelo is de laatste jaren ook helemaal afgezakt :sad: