PDA

View Full Version : Menatone Red Snapper en/of Keeley BD-2 phat mod?



nopster
28 februari 2006, 12:51
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuw overdrive pedaal.
Momenteel heb ik een TS9 maar daar ben ik niet tevreden over.
Ik zoek een meer transparantere overdrive.
Er zijn blijkbaar nogal wat forumleden die heel tevreden zijn met die Red Snapper van Menatone.
Na het beluisteren vd soundfiles en het lezen vd vele positieve kritieken denk ik er sterk aan om die aan te schaffen.
Nu zag ik echter op de site van R. Keeley een phat mod op de BD-2. Die zou ook veel transparanter zijn dan bijv. de TS9. Is er een groot verschil tsn de Red Snapper en die BD-2? Is het eventueel interessant om allebei die pedalen te hebben of gelijken ze te sterk op elkaar, en naar welkeen gaat je voorkeur uit?(voor blues)

Negative K3 fan
28 februari 2006, 13:01
volgens mij moet je ze eens zelf proberen want het lijken me compleet verschillende apparaten. ik heb ze zelf niet gespeeld, maar de red snapper schijnt ondanks zijn transparantie toch enigzins schel zijn, veel treble. Ik denk dat de naam phat mod voor zich mag spreken...

nopster
28 februari 2006, 13:20
Dat van die schelheid had ik nog niet gehoord. Laat dat nu net de voornaamste reden zijn dat ik van die TS9 afwil... Die kan ik dan idd best eens zelf gaan testen.
Die Keeley-pedalen kun je wrs nergens testen?

Negative K3 fan
28 februari 2006, 14:19
ik weet niet of ze echt schel zijn, maar ze schijnen een 'gearticuleerd hoog' te hebben om het maar mooi te verwoorden, op dit forum zijn genoeg mensen die hem hebben en je waarschijnlijk meer kunnen vertellen

Roel
28 februari 2006, 15:46
Red Snapper is een te gek pedaal. Het pedaal klinkt inderdaad schel met een Tele-brug pu en de "bite" op 12 uur. Gelukkig kun je die knop naar links draaien.
De nieuwe Red Snapper heeft overigens ook een tone-knop volgens mij.
Keeley BD2 heeft meer gain dan de Red Snapper, Red Snapper klinkt echter een stukje transparanter.

Mienmachine
28 februari 2006, 16:32
Valt niet mee, ik zat in dezelfde zoektocht naar Blues pedalen, het is schel of harsh, of plexi. Vergis je niet in de Blues Mod van Keeley, op zijn site is de BD mod soundfile alleen met zijn Booster te beluisteren.

Vind van de TS9 dat het te snel in gain verandert.

Misschien dat je het beter in je buizen versterker kunt vinden als je voor de Blues gaat.

nopster
28 februari 2006, 16:44
Het is vooral voor blues. Voor een zwaarder geluid heb ik nog een Proco Rat, dus zal ik toch maar opteren voor de Red Snapper. Ik denk dat ik met die Proco Rat en die Red Snapper ver genoeg kom. Bedankt voor de antwoorden!

nopster
28 februari 2006, 16:50
Valt niet mee, ik zat in dezelfde zoektocht naar Blues pedalen, het is schel of harsh, of plexi. Vergis je niet in de Blues Mod van Keeley, op zijn site is de BD mod soundfile met een Booster te beluisteren.

Vind van de TS9 dat het te snel in gain verandert.

Misschien dat je het beter in je buizen versterker kunt vinden als je voor de Blues gaat.

Het eerste deel van die soundclip van Keeley is zonder compressor. Maar het klinkt me niet beter in de oren dan de de soundclips vd Red Snapper. Als je de uitleg leest over beide pedalen gaat het er bij allebei om dat het niet als een tubescreamer is, maar iets transparanter. De tubescreamer vond ik echt niet goed. (iemand interesse? :stop: )
Het is idd de bedoeling om zoveel mogelijk origineel lampengeluid (of hoe moet je het omschrijven) te hebben, maar dan een iets vollere toon. Dat zal wel lukken met die Red Snapper...
Welke pedaal heb jij uiteindelijk gekocht?

Bouke
28 februari 2006, 17:06
De Snappert geeft je amp een erg lekker extra duwtje als je hem puur als boost gebruikt. Met wat meer gain wil 'ie ook wel lekker rocken, maar hij blijft erg goed transparant en dynamisch. Ik heb zelf nog geen soundfiles van de Snapper, maar eind maart wel als het goed is. We nemen dan een nieuwe live demo op met de Snapper all over the place icm. mijn fender super reverb en een barber ltd. Da's ook een overdrive die de moeite van het proberen waard is...

Bouke

Mienmachine
28 februari 2006, 17:06
"Het is idd de bedoeling om zoveel mogelijk origineel lampengeluid (of hoe moet je het omschrijven) te hebben, maar dan een iets vollere toon"

Kijk dat bedoel ik,

Hier heb ik de materialen voor in huis gehaald:

http://fuzzcentral.tripod.com/3knob.html

en ik heb nog wat andere plannen zoals een PAF element of zo.

Hier een geluidsfragment van een Fender Super Reverb, gitaar met PAF elementen, tweede helft fragment in combinatie met een TS9-808:

http://www.patmedia.net/bob-ingram/Super%20Reverb/forumjam37-Bob-I.mp3

Dit is zo'n beetje mijn droom geluid, Fender clean met een randje en bij dubbel stops een crunch. Vinden jullie ervan?

jpb
28 februari 2006, 17:27
..........Het is idd de bedoeling om zoveel mogelijk origineel lampengeluid (of hoe moet je het omschrijven) te hebben, maar dan een iets vollere toon. Dat zal wel lukken met die Red Snapper...

De Snapper is een hele goeie, maar wil je het buizengeluid helemaal intact houden maar dan met een randje en/of boosten, dan is de Timmy van Paul Cochrane absoluut de allerbeste (je hoort niet eens dat er een pedaal tussen zit). Zeer grote range van treble-knop dus van spetterend tot warm, no problem. Is wel moeilijk aan te komen (3 mnd wachten of via eBay voor 2-3x de prijs).

nopster
28 februari 2006, 18:52
De Snappert geeft je amp een erg lekker extra duwtje als je hem puur als boost gebruikt. Met wat meer gain wil 'ie ook wel lekker rocken, maar hij blijft erg goed transparant en dynamisch. Ik heb zelf nog geen soundfiles van de Snapper, maar eind maart wel als het goed is. We nemen dan een nieuwe live demo op met de Snapper all over the place icm. mijn fender super reverb en een barber ltd. Da's ook een overdrive die de moeite van het proberen waard is...

Bouke

Juist die Barber ltd eens beluisterd en ik moet zeggen dat ik ook wel onder de indruk ben. De rock-geluiden vind ik ook heel goed, mooie "vintage" sound vind ik. Dus mss wel de ideale combinatie met die Red Snapper...
Gebruik jij de ene als standaardgeluid en de ander als extra boost voor je solo's, of hoe doe je het juist?
Laat het mss eens weten via het forum als we je nieuwe demo kunnen beluisteren.

@Mienmachine: Mooi geluid, maar van mij mag het toch nog iets scherper zijn, iets feller nog. Een beetje meer zoals Buddy Guy, Albert Collins, etc...

@JPB: Die is financieel toch iets te hoog voor mij. :)

Bouke
28 februari 2006, 23:01
Hier een geluidsfragment van een Fender Super Reverb, gitaar met PAF elementen, tweede helft fragment in combinatie met een TS9-808:

http://www.patmedia.net/bob-ingram/Super%20Reverb/forumjam37-Bob-I.mp3

Dit is zo'n beetje mijn droom geluid, Fender clean met een randje en bij dubbel stops een crunch. Vinden jullie ervan?

Ehmmm... ik vind het eigenlijk helemaal niet zo mooi :D Het begingeluid is wel oke, maar niet wat ik graag hoor ofzoiets :D

Groets,

Bouke

Mienmachine
28 februari 2006, 23:05
Nah ik heb 'echte' boxen op mun computer:)

Geef eens een voorbeeld van wat jij een mooi geluid vind?

Bouke
28 februari 2006, 23:09
Juist die Barber ltd eens beluisterd en ik moet zeggen dat ik ook wel onder de indruk ben. De rock-geluiden vind ik ook heel goed, mooie "vintage" sound vind ik. Dus mss wel de ideale combinatie met die Red Snapper...
Gebruik jij de ene als standaardgeluid en de ander als extra boost voor je solo's, of hoe doe je het juist?
Laat het mss eens weten via het forum als we je nieuwe demo kunnen beluisteren.

Ik gebruik de barber ltd vooral als ik niet al te hard kan/mag, dan haal ik het 'randje-geluid' meer uit de barber dan uit de SR. Als volume geen issue is, gaat de SR op 3,5 4 en dan heb je al erg lekker geluid. Gooi je dan nog een beetje snapper erbij heb je een mooie boost en als je wilt iets meer drive (hoeft niet). Gaaf geluid heb je dan. Ik speel met een Tele en een ES295 , beide een ander geluid uiteraard, maar werkt allemei goed met deze setup.

Als ik veel bluesrockdrivegeluid nodig heb, gebruik ik ze tegelijk met eventueel nog de GE7 als extra booster/definitie.

Verder heb ik nog een H&K Rotosphere op m'n plankje en die werkt ook goed samen met de Snapper.

Die Timmy hoor ik ook veel goeds over, lijkt me ook leuk om eens te proberen, maar da's niet zo makkelijk, moeilijk te krijgen en duur.

Groets,

Bouke

Mienmachine
28 februari 2006, 23:17
Mooie site, ik ga morgen eens luisteren!

Vraagje, is die Red Snapper in Nederland verkrijgbaar behalve bij de Haar (die hem nog niet heeft?)

Bouke
1 maart 2006, 10:28
De Snapper wordt af en toe ook wel gebruikt aangeboden, vooral de eerdere drieknopsversies, die heb ik ook. Hoeft niet al te duur te zijn.

Over wat voor geluid ik mooi vind: heel veel! Momenteel ben ik erg weg van het geluid en spel van Matt Schofield, een zeer getalenteerde Britse blues/jaaz/groove gitarist, erg goed bandje ook. Verder luister ik momenteel veel naar T-bone Walker. De gitaarsound van de gitaristen van The Hoax kan mij ook nog altijd erg bekoren. Gitaarsound (lekker goor) van Paul Size op 'King King' van de Red Devils spreekt me ook aan, gitaarwerk op platen van Howlin' Wolf, Muddy Waters, etc. Heel divers, als het maar 'eerlijk' gitaargeluid is, met een beetje ballen of een heel specifieke sound. Het geluid van Walter Trout bijvoorbeeld vind ik wat minder leuk, te veel gain. Heel goed op zich voor die stijl, maar minder mijn smaak, hoewel ik er nog geregeld even een cd van draai voor de energie die eruit spreekt.

Beetje dichter bij huis: gitaarsound van Rico Gerfen van de Cuban Heels is errrrrrrg lekker. Mooi strat-geluid via een Super Reverb, erg mooi. Of Mischa den Haring met de Guild over de Bassman, ook heel mooi en puur, rauw geluid.

Maw. van alles dus :D kan het niet precies omschrijven. Mijn eigen geluid is de laatste tijd redelijk (nog niet je van het) en dat moet ik dus binnenkort ook proberen zo op te nemen en da's niet makkelijk. Ben benieuwd hoe dat wordt!

Groeten,

Bouke

nopster
1 maart 2006, 11:38
@ Bouke

Normaal ga ik gaan voor de combi vd Red Snapper en die Barber ltd. Zelf heb ik nog een Proco Rat waar ik toch ook wel de rock-geluiden uitkrijg die ik wil en ik heb ook nog een treblebooster staan. Dan nog een rmc-1 en dan heb ik alle pedalen die ik nodig heb. (tot het weer begint te jeuken voor iets anders)

Verder, ivm mooi bluesgeluid, heb je blijkbaar ook een nogal ruime smaak. :)
Ik ben meest aan Chicago-blues. Wat ik bijv. een mooi geluid vind is dat van Mike Bloomfield. Verder heeft Rob Tognoni bijv. ook een mooie sound, net niet TE ... , Joe Bonamassa vind ik ook vet, ook wel weer op het randje al.
Enkele maanden terug heb ik Walter Trout voor het eerst gezien en het zal ook de laatste keer geweest zijn. Het was van minuut 1 tot minuut 20 (toen ik weg ging) ongelooflijke notenneukerij , echt bijna blues-shredden.
Zijn geluid was ook veel te schel. Ik had er veel meer van verwacht. Bij Canned Heat speelt hij minder extreem en vind ik er veel meer feeling inzitten.

Btw, ik heb een hele tijd geleden eens Pride and Joy afgehaald vanop je site, en enkele weken terug legde ik dat liedje op. Eén van mijn vrienden zei, SRV, die kan spelen! De drank zal er wrs ook voor iets tussen gezeten hebben, maar die had dus niet door dat het SRV niet was. :p Dus al bij al toch een mooi compliment.

jero
1 maart 2006, 13:41
@JPB: Die is financieel toch iets te hoog voor mij. :)




Die Timmy hoor ik ook veel goeds over, lijkt me ook leuk om eens te proberen, maar da's niet zo makkelijk, moeilijk te krijgen en duur.

Groets,

Bouke

guys,

de Timmy is SPOTgoedkoop vergeleken bij een Red Snapper hoor, maar $99 als je bereid bent eventjes te wachten

nopster
1 maart 2006, 13:42
Serieus? :???:

Rock&Roll
1 maart 2006, 13:57
Serieus? :???:
Inderdaad, ik weet niet waar men het haalt dat de Timmy een duur pedaal is??
Het enige probleem is dat je paul cochrane moet kunnen bereiken. :hippie:

nopster
1 maart 2006, 14:18
Een paar posts terug zegt er toch iemand dat ze 2 à 3x zo duur zijn?

edit: Vergeleken met de nieuwprijs dus blijkbaar.

Mienmachine
1 maart 2006, 14:20
Guitargadgets?

Bouke
1 maart 2006, 14:21
hmm... 99 dollar valt inderdaad nogal mee :D, ik had ook begrepen dat ze erg duur zijn. Volgende keer eerst maar weer zelf gaan snuffelen ipv afgaan op...

Thanks!

Bouke

nopster
1 maart 2006, 14:22
Eerder mensen zonder geduld die geld teveel hebben ... :)

jpb
1 maart 2006, 14:57
Een paar posts terug zegt er toch iemand dat ze 2 à 3x zo duur zijn?

edit: Vergeleken met de nieuwprijs dus blijkbaar.
Ik was niet duidelijk; ik bedoelde 2-3x zo duur als de Timmy, niet als de menatone, en de Timmy is $105; vaak gaat er nog 10% af omdat Paul het vervelend vindt dat je lang moet wachten. Lang wachten is op dit moment 2-3 maanden. Het feit dat de Timmy's nu voor $200 tot $280 weggaan op eBay zegt ook wel wat over dit pedaal.
http://instruments.search-completed.ebay.com/Timmy_Musical-Instruments_W0QQcatrefZC5QQfbdZ1QQfclZ3QQfisZ2QQfl ocZ1QQfromZR6QQfrppZ50QQfsclZ1QQfsooZ1QQfsopZ1QQfs sZ0QQftrtZ1QQftrvZ1QQnojsprZyQQpfidZ0QQsacatZ619QQ sacqyopZgeQQsacurZ0QQsadisZ200QQsargnZQ2d1QQsaslcZ 0QQsaslopZ1QQsofocusZbsQQsspagenameZhQ3ahQ3aadvsea rchQ3aUS?GetResult&catref=C5&fbd=1&fcl=3&fis=2&floc=1&from=R6&frpp=50&fscl=1&fsoo=1&fsop=1&fss=0&ftrt=1&ftrv=1&nojspr=y&pfid=0&sacat=619&sacqyop=ge&sacur=0&sadis=200&sargn=-1&saslc=0&saslop=1&sofocus=bs&sspagename=h%3Ah%3Aadvsearch%3AUS

Mienmachine
1 maart 2006, 19:01
Die Red Snappert is maar 195 euro bij de Haar, wel incl. verzenden.

nopster
1 maart 2006, 19:14
Dan valt de prijs vd Timmy idd heel goed mee, als je wat geduld hebt. Wat een gekken toch soms op ebay.

jpb
2 maart 2006, 00:07
Dan valt de prijs vd Timmy idd heel goed mee, als je wat geduld hebt. Wat een gekken toch soms op ebay.
Gek of niet, maar de menatone is net zo duur als een Timmy op eBay....
Als de Timmy zo duur als de Klon was, zou je voor $250 op Ebay een koopje hebben...alles is relatief, toch

Tristan
2 maart 2006, 00:23
Ik heb de Klon, die vind ik ook heel mooi. De Fulltone OCD is ook heel cool en die is niet zo duur. Verder ga ik mee met de rest: Menatone Red Snapper, Barber ken ik niet, maar vast ook wel interessant. Je kan natuurlijk gewoon langs van de Haar rijden en je amp/gitaar meenemen, kan je gelijk testen wat je gaaf vind ook i.c.m. je amps/gitaren, want dat verschilt nogal.

Mienmachine
2 maart 2006, 08:08
Vind de De Fulltone OCD te 'gritty' op de Deluxe Reverb, te rauw.

Geluid is persoonlijk blijkt wel, toch een keer naar de Haar gaan denk ik.

nopster
2 maart 2006, 08:15
Gek of niet, maar de menatone is net zo duur als een Timmy op eBay....
Als de Timmy zo duur als de Klon was, zou je voor $250 op Ebay een koopje hebben...alles is relatief, toch

Als je iets koopt tegen 2 à 3x de prijs, dan vind ik dat gek. Ook al kost hij dan nog maar evenveel als een ander pedaal. Als je dat ander pedaal x2 doet zit je bijna aan een half maandloon...

Rock&Roll
2 maart 2006, 11:00
Als je iets koopt tegen 2 à 3x de prijs, dan vind ik dat gek. Ook al kost hij dan nog maar evenveel als een ander pedaal. Als je dat ander pedaal x2 doet zit je bijna aan een half maandloon...
Dit is exact wat al is gezegd, ongeduldige mensen die geen drie maanden kunnen wachten op een pedaal en dan waanzinnige bedragen gaan bieden op ebay. Een timmy kopen via ebay is dan ook niet echt aan te raden. Als je niet wilt wachten op een timmy, dan kijk je best naar een od die wel snel te leveren is.

jpb
2 maart 2006, 12:03
Ik ben het vwb de timmy overigens wel met jullie eens, omdat Paul Cochrane bewust de prijs van zijn pedalen laag houdt omdat hij ze voor iedereen beschikbaar wil maken. Hij werkt er bloedhard aan en bouwt ook nog eens de Heritage-Amps. Dan is het niet kies om 200-300% winst te maken over zijn rug; dat gebeurt (gewoon 5 timmy's bestellen en vier verkopen). Voor pedalen waar de bouwer een stevig bedrag voor vraagt (Klon, ZVex) vind ik dat minder een probleem; wat de gek ervoor geeft; gewoon vraag & aanbod.

Tristan
2 maart 2006, 22:17
Vind de De Fulltone OCD te 'gritty' op de Deluxe Reverb, te rauw.

Geluid is persoonlijk blijkt wel, toch een keer naar de Haar gaan denk ik.

Als je hem op 18 volt zet, dan wordt hij ook smoother en opener, meer als de Red Snapper, ik begrijp wat je bedoelt hoor, het is ook niet altijd en op iedere versterker mooi, maar ik vond het wel een goed pedaal. Op 18 Volt dus wat smoother, mischien is dat nog een optie?

Mienmachine
5 maart 2006, 19:58
Iemand wel eens de Klon Centaur geprobeerd? Zijn ze laaiend over in de states.

Ik heb contact gehad met de gitarist met het 'korte' haar op een gear forum, hier te zien op de clip, (Klon en een Super Reverb):

http://www.danafuchs.com/music/mp3/Live-God%27s%20Song.mp3

Tristan
5 maart 2006, 21:22
Iemand wel eens de Klon Centaur geprobeerd? Zijn ze laaiend over in de states.

Ik heb contact gehad met de gitarist met het 'korte' haar op een gear forum, hier te zien op de clip, (Klon en een Super Reverb):

http://www.danafuchs.com/music/mp3/Live-God%27s%20Song.mp3

Ik heb toevallig een zilveren Klon en Les Paul heeft een gouden Klon.
Ik vind hem heel erg mooi. Met mijn ES335 en de gain open geeft hij een heel lekker Dumble achtig geluid, maar met de Strat is het pas echt hemels, want dan krijg je die grain op je neck pickup als je je amp gaat boosten. Het is echt een waanzinnig klinkend pedaal, maar wel erg duur, volgens mij heb ik er met adapter 475 euro voor betaald. Nu zou ik het misschien niet meer doen, aangezien je voor 200 euro of minder een Red Snapper of een OCD hebt en die zijn (bijna) net zo mooi, wel heel anders van karakter. Het is eigenlijk de ultieme Tubescreamer, wel met een beetje midhump, maar veel transparanter en ook met hele mooie boventonen en die Red Snapper achtige klank kan je er ook wel uithalen, het is gewoon een hele mooie boost/overdrive. Toen ik bij Jukebox was heb ik alle overdrives en boosters uitgeprobeerd maar deze vond ik echt het allerbeste, veel beter dan de gewone Fulldrive en een originele TS808. Dus tsja, als je de ultieme tubescreamer wil hebben, dan is dat de Klon denk ik...

Tristan
5 maart 2006, 21:33
Ik heb nog even naar dat soundclipje geluisterd en dat geeft behoorlijk accurraat weer wat hij kan en doet. Volgens mij speelt de gitarist wel met (aardig wat) gain erin, dus niet alleen met volume boost en dan hoor je ook een beetje het Dumble achtige randje wat het geluid dan krijgt, het wordt heel erg sweet, maar blijft heel helder en dynamisch, precies de sound die je ermee kan maken. Als je er minder gain in stopt en het volume harder zet dan wordt hij wat grainier en kan je er een waanzinnige SRV sound uit halen.
Het mooie aan de Klon is dat hij wel die midhump heeft, maar tegelijkertijd heel open en helder klinkt en hij klinkt goed als je er gain indraait, maar ook als je hem gewoon als boost gebruikt.

Mienmachine
5 maart 2006, 22:16
Tristan, weet jij of er ergens anders nog een soundfile van de Klon is te vinden?

Ik ben behalve de Dana Fuchs Vid nog niets tegengekomen.

Mienmachine
6 maart 2006, 00:05
Ach laat maar, 475,00 euro vind ik te veel voor een pedaal, wellicht is hij het waard, maar in guldens is het nog erger, meer dan duizend..

Tristan
6 maart 2006, 00:08
Misschien kan je even kijken op www.klon-siberia.com dat is de officiele site.
Ik heb hem zelf bij Jukebox gekocht: www.muziekhandel-jukebox.nl
Hij was toen 475 of 450 euro met een Ibanez adapter. Volgens mij kost het pedaal alleen tussen de 425 en 400 euro.

Mienmachine
6 maart 2006, 10:11
Hier staat een geluids sample van de Klon, die nu overigens totaal anders klinkt dan die van Dana Fuchs,

http://www.tonefrenzy.com/effects/klon_centaur.html

(met dit geluid zou ik hem echt niet willen hebben, te rauw)

zo wel:

http://www.danafuchs.com/music/mp3/Live-God%27s%20Song.mp3

nou begin d'r maar an

Lucluc
6 maart 2006, 14:25
Die Klon zal aan onderdelen vast niet meer dan een eurotje of 30 kosten, dus die prijs is absoluut niet te rechtvaardigen. Ik ga maar eens op zoek naar een schema van dat ding, dan kan ik zelf eens oordelen of ie echt zo goed is.

Mienmachine
6 maart 2006, 14:27
Zal niet meevallen, hij is vanbinnen vol gegoten met zwarte kit of zo.

DREAMMACHINE
6 maart 2006, 15:07
....dat is er wel af te krijgen toch?

Mienmachine
6 maart 2006, 15:34
Ik heb net een foto, schema en transfer layout van iemand uit de USA ontvangen die de Klon als 'uitgangspunt' (dat mag wel?) heeft genomen, volgens de bouwer en medebouwers is er geen verschil in geluidseffect.

Lucluc
6 maart 2006, 16:22
Laten we delen.... misschien een leuk project om dat ding te bouwen en dan te vergelijken met het origineel. Mojo factor effe uitschakelen natuurlijk :cooler:

jpb
6 maart 2006, 18:51
Voor zover ik weet is er absoluut geen betrouwbaar schema van de Klon in omloop. Als dat zo was zou iedereen hem namaken..

Mienmachine
6 maart 2006, 21:45
LucLuc,

Oke we ruilen, jij maak voor mij ook een printplaatje, zoek ik alle gegevens bij elkaar en het bewijs dat ik het niet verzin.
(Zie je prive berichten)

Tristan
6 maart 2006, 22:55
Hier staat een geluids sample van de Klon, die nu overigens totaal anders klinkt dan die van Dana Fuchs,

http://www.tonefrenzy.com/effects/klon_centaur.html

(met dit geluid zou ik hem echt niet willen hebben, te rauw)

zo wel:

http://www.danafuchs.com/music/mp3/Live-God%27s%20Song.mp3

nou begin d'r maar an

Volgens mij heb ik een slechte geluidskaart, want ik hoor allemaal gekraak tussendoor (bij allebei). Zo rauw klinkt hij toch niet op het ander fragment? Ik moet wel zeggen dat die van Dana Fuchs mijns inziens wel veel dichter bij het geluid komt wat ik eruit haal. Hij is absoluut niet rauw, wel een randje met strat neck pickup, maar dat is grainy niet zo bruusk/inyour face als bij die tweede sample hoor. Volgens mij hebben ze bij het tweede fragment het volume en de treble heel erg opengegooid. Ik wist niet dat je dat er ook uit kon halen, vind ik ook best vet (in sommige gevallen). Ik ga het maar eens proberen!

Tristan
6 maart 2006, 22:56
Laten we delen.... misschien een leuk project om dat ding te bouwen en dan te vergelijken met het origineel. Mojo factor effe uitschakelen natuurlijk :cooler:

Ik wil mijn Klon best voor de wetenschap lenen hoor, daarmee bedoel ik dat jullie hem best mogen testen tegen jullie zelfgemaakte kloon. (ik ben zelf ook wel benieuwd!)

Speeddemon
6 maart 2006, 23:09
Even ter perspectief,
de Klon kost 'maar' $279, even duur als de Lovepedal Eternity.

Dat Jukebox er een aso marge op douwt, is een ander verhaal.
Maar als je 'm zelf bij Bill Finnegan (de maker) bestelt, ben je $279 + verzendkosten kwijt. (en evt. importbelasting).

groovyB3
7 maart 2006, 01:56
ik weet niet of ze echt schel zijn, maar ze schijnen een 'gearticuleerd hoog' te hebben om het maar mooi te verwoorden, op dit forum zijn genoeg mensen die hem hebben en je waarschijnlijk meer kunnen vertellen

Dat hoog zit er zeker in, maar je moet zuinig doen met die treble knop. Veel mensen denken van 'oh dit is weer een van die vele ts808 clones, laten we maar flink gaan spelen met de treble', maar bij de Red Snapper werkt dat niet zo.

Wanneer alle knoppen op 9 uur staan is het pedaal zo goed als volledig transparant en hoor je puur het geluid wat je versterker maakt, of uit eventuele pedalen die je aan hebt staan. Daar kan je naar smaak volume, gain en/of treble bij draaien of zelfs afdraaien.

Ik heb zelf een Red Snapper gehad, gebruikte em eerst als heavy overdrive met de gain bijna volledig open. Toen Fuzz Faces mijn main ding werden (heb er inmiddels 3 op m'n board staan) ben ik de Snapper als cleanboost gaan gebruiken, maar hij stond er eigenlijk maar voor spek en bonen bij, want gebruiken deed ik em niet echt meer :D
Heb em toen verkocht, maar niet omdat het een slecht pedaal is.

In ieder geval de fijnse overdrive die ik ooit heb gehad. Merkte wel dat het pedaal wel een voorliefde had voor single coils, humbuckers trok ie toch wat minder.

Lucluc
7 maart 2006, 12:48
Even ter perspectief,
de Klon kost 'maar' $279, even duur als de Lovepedal Eternity.

Dat Jukebox er een aso marge op douwt, is een ander verhaal.
Maar als je 'm zelf bij Bill Finnegan (de maker) bestelt, ben je $279 + verzendkosten kwijt. (en evt. importbelasting).

Dat is al een heel ander verhaal en een redelijker prijs.

Mienmachine
7 maart 2006, 16:49
Tristan,

vind het prima, ik maak ook gelijk twee andere boosters, de Fat Basterd van Paul Cochrane en StratoBlaster van Guitargadgets.

etsmateriaal en spullen gehaald, ik begin vanavond.

Lucluc
7 maart 2006, 17:13
Goed werk!

Speeddemon
7 maart 2006, 18:30
Dat is al een heel ander verhaal en een redelijker prijs.
idd, al blijft $279 gewoon veel geld voor een overdrive.
Maar de kanttekeningen zijn dat ie custom enclosures gebruikt, en het z'n enige bron van inkomsten is. (dan nog, zal ie er toch zeker 8 per maand moeten verkopen, wil ie überhaupt kunnen rond komen, lijkt me)

jpb
7 maart 2006, 18:44
$279,- met verzend is ongeveer $300 x 1,23% invoer = $370 = Euro 307,- En dan nog een wachttijd. Een hoop geld voor een overdrive. Maar als het precies is wat je wilt kan ik het me goed voorstellen. In Rembrandt's schilderijen zit ook niet veel meer dan een paar tientjes aan olieverf en doek, dus je betaalt gewoon voor wat iemand iets moois maakt met (goedkope) componenten. Er stond een paar weken geleden een topic op Musictoyz waar Bill Finnegan zelf aan het woord kwam. Geeft wat duidelijkheid over zijn motieven, of je het er mee eens bent of niet:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=127805

Speeddemon
7 maart 2006, 19:38
$279,- met verzend is ongeveer $300 x 1,23% invoer = $370 = Euro 307,- En dan nog een wachttijd. Een hoop geld voor een overdrive. Maar als het precies is wat je wilt kan ik het me goed voorstellen. In Rembrandt's schilderijen zit ook niet veel meer dan een paar tientjes aan olieverf en doek, dus je betaalt gewoon voor wat iemand iets moois maakt met (goedkope) componenten. Er stond een paar weken geleden een topic op Musictoyz waar Bill Finnegan zelf aan het woord kwam. Geeft wat duidelijkheid over zijn motieven, of je het er mee eens bent of niet:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=127805
toch, wacht je liever of dok je 168 (!!!) euro meer in NL?

Mienmachine
7 maart 2006, 19:46
Hij leeft ervan, al 15 jaar..dat is dus al 15 jaar wachten tot iemand hem na kan maken. Met die exacte kopieen zal het dus wel meevallen.

Lucluc
8 maart 2006, 09:58
Er stond een paar weken geleden een topic op Musictoyz waar Bill Finnegan zelf aan het woord kwam. Geeft wat duidelijkheid over zijn motieven, of je het er mee eens bent of niet:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=127805

Wat een mufferd is die gast zeg.... Zoveel woorden gebruiken om steeds opnieuw hetzelfde te zeggen. Het zijn zeker alleen Amerikanen die nog in dit soort fabeltjes geloven. Jarenlang knutselen aan een ontwerp van een eenvoudig overdrive pedaal???? Iemand met zijn kennis kan toch wel een topbaan bij NASA krijgen?

De reden dat die Klon niet op grote schaal wordt gekloond ligt misschien aan het gebruik van een buffer ipv true bypass. Dat ding stamt nog uit de tijd dat TB nog geen issue was. Laat hem op z'n minst een schakelaartje maken waarmee je kan kiezen tussen TB of buffer.

jpb
8 maart 2006, 10:30
Haha, Jean-Luc, zo had ik het nog niet bekeken!!!!

LordRiffenstein
8 maart 2006, 11:34
Laat hem op z'n minst een schakelaartje maken waarmee je kan kiezen tussen TB of buffer.

En misschien is die buffer integraal onderdeel van zijn 'tone-stack' en een van de redenen waarom de Klon zo lekker klinkt.

Speeddemon
8 maart 2006, 11:53
Daarbij is een goeie buffer vaak een meerwaarde voor je sound.

Ik heb een maand geleden voor iemand een ABY box gemaakt (met Tuner Mute, B Output Mute) en hierin heb ik ook een klein buffertje geplaatst, welke dmv een 3PDT toggleswitch nog eens true bypass uitgeschakeld kon worden.
Die gozer liet de buffer juist altijd aanstaan, omdat 't zo goed klonk!
Zonder dat de sound nou harder werd (buffer=unity gain), maar wel een snufje organischer ofzo. Jaja, dat met een verfoeide IC. :cooler:

En ik merk zelf (toen na testen ook) dat zo'n buffer flink helpt in een ABY Box, wanneer de beide outputs aan staan.
't is nog gekker, zonder de buffer had de B output invloed op de sound van A.
Ik had aan de B output een Boss MA-1 Mascot Amp (mini versterkertje in een 1590B behuizing met 5cm speaker) en aan de A output m'n oefenamp (ROland GC405). Zonder buffer vervormde de A output ook, en met buffer hield dat op.