PDA

View Full Version : Gretsch G6118T 120th Anniversary model



Swoon
28 februari 2006, 13:05
Ik ben mijn gear wat aan het uitdunnen en ik ben van plan om met het geld 1 archtop te kopen. Heeft iemand ervaringen met de G6118T?

Even een pic en wat info:

http://www.gretschguitars.com/gear/index.php?product=G6118T-120&cat1=&cat2=&q=&st=1

Ik vind het wel ineens een smak geld, maar ik vind ze toch oh zo mooi.
Ik had graag even jullie reacties/ervaringen/alternatieven en suggesties gehoord...

Thanks!

Squier4ever
28 februari 2006, 13:08
hele mooie plank, Gretsches zijn cool

Jerre
28 februari 2006, 13:10
Dat zijn absoluut goede gitaren!!
En de sound is gewoon weg hemels.
Maar het moet wel je ding zijn zo'n dikke gitaar.
Niet iedereen vindt dat even leuk.

Swoon
28 februari 2006, 13:12
hele mooie plank, Gretsches zijn cool

Onze gitarist heeft de deze:

http://www.gbase.com/Powered/GearDetails.aspx?Dealer=1068e41a-1b8c-4596-84ab-4d247c0fc5ba&Item=806889

(letterlijk die van de site... hij was in de us een paar maand terug. Wel een bigsby op gezet) En ik vind ze super klinken,super spelen en super mooi...

Vandaar dat ik op het idee kwam maar eens uitverkoop te houden. Ik kon het me echt niet permitteren nog meer gitaren in huis te halen :)

vulvasonic
28 februari 2006, 13:20
Supermooi. Ik ben alleen niet zo wild van die kleur (wel dat smokin' green van die van die vriend van jou trouwens). Maar verder, zo retecooooooool!

Swoon
28 februari 2006, 13:22
Supermooi. Ik ben alleen niet zo wild van die kleur (wel dat smokin' green van die van die vriend van jou trouwens). Maar verder, zo retecooooooool!

Ik kan toch moeilijk naast hem op het podium staan met dezelfde gretsch? :D

vulvasonic
28 februari 2006, 13:26
Ik kan toch moeilijk naast hem op het podium staan met dezelfde gretsch? :D

Wel als je ook hetzelfde pakje aantrekt, hahaha....
Is de Black Falcon niks voor jou (daar zou ik mijn geld op zetten)? :cooler:

Aron Maiden
28 februari 2006, 13:43
Het zijn zeker toffe gitaren!!
Maarja je koopt ze ook niet voor een paar honderd euro natuurlijk!

Nickname
28 februari 2006, 16:26
Zijn goede gitaren met een goeie sound.. maar oh zo godsgruwelijk lelijk :eek:

Reigor
28 februari 2006, 16:29
Zijn goede gitaren met een goeie sound.. maar oh zo godsgruwelijk lelijk :eek:
Smaken verschillen, ik vind ze juist prachtig :satisfie:

Nickname
28 februari 2006, 16:38
Smaken verschillen, ik vind ze juist prachtig :satisfie:

Gelukkig maar.. anders stond er ook zon lelijk ding op mn kamer :seriousf:

guitartub
28 februari 2006, 18:03
Tsja, Gretsches vind je of mooi of lelijk en je vind ze goed klinken of helemaal niet. Dit is inherent aan het specifieke karakter en de specifieke looks van dit merk. Als het jouw ding is zul je er je leven lang plezier van hebben. Ik heb zelf een Koreaanse Gretsch (Historic Series) en daar ben ik helemaal leip van. Ze zijn ook behoorlijk all-round (dus niet alleen country of Rock a Billy maar ook Jazz, Rock en Pop). Voor mij zijn die Gretsches verslavend.

vulvasonic
28 februari 2006, 18:10
Mijn grootste probleem met Gretsch is het feit dat ik altijd per se een goede back-up wil hebben voor optredens. Dat betekent voor mij automatisch dat ik niet één, maar zelfs twee Gretsches zou moeten aanschaffen. En ik kan de eerste al niet betalen, laat staan de tweede...... :confused:

Swoon
28 februari 2006, 19:35
Mijn grootste probleem met Gretsch is het feit dat ik altijd per se een goede back-up wil hebben voor optredens. Dat betekent voor mij automatisch dat ik niet één, maar zelfs twee Gretsches zou moeten aanschaffen. En ik kan de eerste al niet betalen, laat staan de tweede...... :confused:
Daar heeft onze gitarist dus weer iets op gevonden... Hij heeft dus die vintage G6118T... maar ook nog deze:

http://img239.imageshack.us/img239/8225/197cs.jpg

Een oude Tenessee Rose. (Is bruiner dan ze op foto lijkt...) Kwijl! :D

Ezyduck
16 maart 2006, 23:24
Na de tele vind ik de Gretsch modellen zonder meer de mooiste gitaren die er gebouwd worden en ja, ze spelen als boter en ze klinken in mijn oren ontzettend lekker... en daar betaal je voor. Gewoon er voor gaan dus, ik kan me niet voorstellen dat je er spijt van zult krijgen. Oh.. tenzij je gewend aan dunne snaren en veel benden, maar je zei al dat je ze lekker vind spelen

chennie
16 maart 2006, 23:28
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik hoor zijn dat je niet verkeerd kangaan wat kwaliteit betreft met een gretsch.
Zelf heb ik me een gretsch beloofd als ik ooit afstudeer. Zo heb ik mezelf een motivatie aangepraat. Of een mesa road king, maar ik denk toch een gretsch. Ik vind de looks ook ontzettend mooi. BEn og niet uit, maar ik denk dat het een white falcon wordt.