PDA

View Full Version : rg450



Pee
29 oktober 2002, 10:26
waar vind ik info over die gitaar, hoe goed is ze, welke elementen, trem,...

ik kan ze tweedehands kopen.

Pee
29 oktober 2002, 10:35
nog een vraagje, welke prijs zou ik ervoor moeten betalen (tweedehands)

Paradoxia
29 oktober 2002, 10:38
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Ibanez/RG450-01.html

Met zoveel posten geen sources? :wink:

Paradoxia
29 oktober 2002, 10:39
zoek anders ff op google. ook vaak een aanrader...

Ibanez RuleZ
29 oktober 2002, 10:42
ibanez vraagjes, zijn altijd leuk :grin:

je moet eens gaan kijken op http://www.ibanez.com, daar staan veel antwoorden, bijvoorbeeld wat voorn elementen, wat voor hals en wat voorn tremolo.

ik denk dat je er nooit meer dan 70% van de nieuwprijs moet betalen voor tweedehands gitaren (die geen collectorsitem zijn). Ik denk dat een maximum van €450 goed is. maar ik ga weer ff spammen voor de duurdere. De prijs van tweedehands RG 5xx en hoger ligt dicht bij die van die van de Rg 450. op gitaarmarkt staan regelmatig mooie tweedehands. pas geleden stond er een RG 620, en ik vond het jammer dat ik het geld er niet voor had, anders had k wel gekocht voor iets van €500,- Kijk naar zulk soort dingen!

Daarnaast, orienteer je op verschillende modellen van ibanez, kijk naar het hout, wat het belangrijkste is en de tremolo, want het verschil lo trs II en lo pro edge is echt heel groot. dit is dan ook het grootste verschil tussen de 5xx en de 4xx. het hout verschilt daartussen niet echt significant. goed orienteren is het geheim!

sux6

harrald

Pee
29 oktober 2002, 10:46
dank dank dank,

ik heb zelf wat gezocht en ik zie dat die gitaar inf elementen heeft en een lo trsII bridge. dezelfde specs als de paul gilbert signature dus. op de website van ibanez staat er nagenoeg geen informatie over dat model, want op jemsite (de catalogi)komt dat model uit 1994.

vergeleken met een ibanez rg270? welke zou ik dan kopen?

Ibanez RuleZ
29 oktober 2002, 10:54
450

hoe hoger het getal, hoe beter de gitaar. overigens, staar je niet blind op die PGM 30, want dat is gewoon een afgeroomde versie van de echte. vergelijk het maar met het verschil tussen de jem 777 en jem 555, met dan nog het verschil dat de elementen niet eens dimarzio's zijn, maar gewoon Vx elementen.

harrald

Pee
29 oktober 2002, 10:55
het zijn toch inf elementen?

Ibanez RuleZ
29 oktober 2002, 11:00
dan zijn de specs veranderd, maar je hebt gelijk. voor zover ik weet is IBZ trouwens de "epiphone" van DiMarzio trouwens, zoiets tenminste. dus alsnog een rip-off.

anyway, hoeveel heb je te besteden?

harrald

Pee
29 oktober 2002, 11:10
maximum 375 euro, maar dit is echt uitzonderlijk.

neem maar 350 euro

Ibanez RuleZ
29 oktober 2002, 11:28
hmmz.... dan kan het wel eens lastig worden. Hopen dat je er een vind, maar dat wordt wel zoeken vrees ik. Vergeet in ieder geval maar wat ik zei over die RG 5xx series, want daar heb je niet genoeg voor.

harrald

Pee
30 oktober 2002, 09:47
het gaat over deze gitaar

http://muziek.2dehands.be/fotos/1106482.jpg

Anders Destium
30 oktober 2002, 10:33
Heb je ook een serienummer of iets?
Zo te zien is het een wat oudere, als ik naar de toets kijk.
Heeft de verkoper een idee voor de prijs of niet?

Pee
30 oktober 2002, 11:56
250 euro

Ibanez RuleZ
30 oktober 2002, 14:01
is het een rg 450? ziet er in ieder geval uit als een oude, wat betekend dat als ie in goede staat is, wel een leuke optie is! (oude ibanezzen zijn beter dan veel nieuwere)

harrald

Anders Destium
30 oktober 2002, 16:52
Probeer er wat af te krijgen, 200 of zelfs nog iets minder is redelijker, of zijn er andere pups opgezet?

Wat heel belangrijk is voor je speelplezier of de lo-trs nog op een beetje fatsoenlijke manier functioneert, bij mijn RG470 is dat niet meer het geval dus is er ook niet op een beetje enthousiaste manier meer op te spelen :wink:

Is geen rare vraag om te stellen, je moet ook als je er serieus achteraan gaat bedingen dat je hem mag uitproberen, kan je gelijk bekijken hoe gestemd hij blijft...