PDA

View Full Version : Erg extreme gitaar :| (built-in XY controller)



Lutz
28 februari 2006, 01:12
Ik zat net ff wat te google-video'en en kwam dit tegen.

http://video.google.com/videoplay?docid=6155495805590520265&q=korg

Een gitaar met ingebouwde XY controller die een Korg kaos pad aanstuurt :|


Er komen echt extreem ziekelijke geluiden uit dit beestje.

Ik zie er echt wel een nut voor,

wat denken jullie erover?


Lutz

vulvasonic
28 februari 2006, 01:23
waanzinnig!

Luke-wannabe
28 februari 2006, 01:34
Leuk speelgoed..

Damage Inc.
28 februari 2006, 01:45
Speelgoed ja... meer is het ook niet.
Het ziet er ook niet uit ook niet, tis net een soort "Pimp My Guitar" met all die kloteschermpjes in die auto's altijd...
Maar wie gerbuikt dat nou, een klereherrie dat die effecten waren ook zeg : P .
De gitaar lijkt wel op een gitaar van die gitarist/zanger van Muse, die zou het misschien wel kunnen gebruiken, sinds hij ook veel van die aparte effecten gebruikt...

- Damage Inc.

andy
28 februari 2006, 01:45
Mmmm, alles wat die gast op die video deed, probeerde ik in de jaren 80 ook uit in een heftig new wave bandje. Dat geouwehoer met die switch, maar voor dat apparaat achter de brug gebruikte ik dan een oude DOD analoge delay, maar ik zat dan wel op mijn knieen om aan de knoppen van de DOD te draaien. :satisfie: Dus ik vind het wel een leuk idee.
Maar als ik dit zo zie begin ik me zo langzamerhand wel af te vragen wanneer de snaarloze gitaren gemeengoed gaan worden. Beetje in de lucht aanslaan en op je hals wat electronica aantikken.....

SBloke
28 februari 2006, 01:48
geweldig speelgoed....

maar met niet zo heel veel echte toepassingen denk ik.... heeft wel iets overigens

vulvasonic
28 februari 2006, 02:07
geweldig speelgoed....

maar met niet zo heel veel echte toepassingen denk ik.... heeft wel iets overigens

Ik ben het niet met je eens. Ik vind de features uiterst bruikbaar. Het model zelf is wel erg lelijk. Is het niet gewoon één van de gitaren van die knakker van Muse?

Sim-Simon
28 februari 2006, 02:22
Zou leuk zijn als die vent ook nog goed kon spelen.

Damage Inc.
28 februari 2006, 02:29
Ik ben het niet met je eens. Ik vind de features uiterst bruikbaar. Het model zelf is wel erg lelijk. Is het niet gewoon één van de gitaren van die knakker van Muse?

Nou, ik bekijk Muse niet tot in de diepste details, zoals gaan uitzoeken wat ze allemaal precies gebruiken.
Maar volgens mij heeft hij die gitaar met dat gebroken glas ofzo wel, zelfde model, zelfde merk, maar ik dacht toch niet met dat schermpje achter de brug.

- Damage Inc.

almarvk
28 februari 2006, 09:34
Ja dat is dezelfde. Matthew Bellamy gebruikt custom gitaren van Manson. Daar heeft hij er meerdere van met ingebouwe Zvex effecten.

Op de website van Manson heeft altijd gestaan dat dit model niet in productie zou komen omdat dit een speciale gitaar was voor Matthew.

Swan
28 februari 2006, 10:34
zo'n sustainer is wel erg cool :)

Shifty
28 februari 2006, 10:50
Best een hele gave gitaar... beetje hoog Muse gehalte, maar zeker erg tof! Leuke "gadget" :)

almarvk
28 februari 2006, 10:57
Best een hele gave gitaar... beetje hoog Muse gehalte, maar zeker erg tof! Leuke "gadget" :)

Beetje dure gadget denk ik dan. Denk niet dat het een goedkope gitaar zal zijn.

En het is logisch dat het een hoog Muse gehalte heeft want het is de gitaar van Muse...

Kaïn
28 februari 2006, 11:11
Inderdaad leuk speelgoed, maar je verliest het hele gitaarspelen uit het oog met dit soort dingen. Niet dat ik tegen vernieuwing ben, maar op deze manier ben je niet echt gitaar meer aan het spelen in mijn ogen (en oren).
Het geheel ziet er wel eerrggg tof uit, ik kan me best voorstellen dat je dit soort speeltjes best op een orginele manier kan gebruiken in een song.
Jammer alleen dat die Pad er zo plastic uitziet. De hele gitaar ziet er superstrak uit en dan zit er ineens zo'n kunstof geval. Maak dat zwarte raampje dan óók van metaal. Dan is ie helemaal af :p

almarvk
28 februari 2006, 11:20
In de jaren '60 & '70 had je ook al gitaren met ingebouwde effecten. Daar kan Wietse denk ik wel wat over vertellen. Het is dus niets nieuws eigenlijk.

Negative K3 fan
28 februari 2006, 12:24
Beetje dure gadget denk ik dan. Denk niet dat het een goedkope gitaar zal zijn.

En het is logisch dat het een hoog Muse gehalte heeft want het is de gitaar van Muse...

neehoor, deze lijkt er niet eens op, tenzij matthew inmiddels al wat meer gitaren bij die lui heeft besteld.

JvD.
28 februari 2006, 12:28
yup, die dude van muse is daar al een aantal jaren zoet mee.

scramble
28 februari 2006, 12:36
leuk dingetje, maar volgens mij als je zo'n ding bespeeld ga je meer voor de gadgets dan voor het spelen.. als je snapt wat ik bedoel :p

wateenbende
28 februari 2006, 12:40
leuk voor als je een solo verneukt ofzo, ff met je vinger over dat ding wrijven en he toch nog een lekkere climax..

beuh

Aron Maiden
28 februari 2006, 12:50
zo'n sustainer is wel erg cool :)

Ja idd,

Voor de rest vind ik het opzich maar fout speelgoed;)

Oke het is is wat anders dan gewoon een gitaar..
Maarja zo iest vind ik wel weer wat overdreven allemaal van die shit er aan, Bij de intertoys heb je ook wel zon ding, Daar hoef je niet eens goed voor te hoeven spelen, dat ding maakt het geluid wel:D;)

johns
28 februari 2006, 12:55
Maar als ik dit zo zie begin ik me zo langzamerhand wel af te vragen wanneer de snaarloze gitaren gemeengoed gaan worden. Beetje in de lucht aanslaan en op je hals wat electronica aantikken.....

Zal vast wel komen :) Maar ik denk niet dat dat de gewone gitaar gaat vervangen. Net zoals violen, piano's en acoustische gitaren niet vervangen zijn.

almarvk
28 februari 2006, 12:56
neehoor, deze lijkt er niet eens op, tenzij matthew inmiddels al wat meer gitaren bij die lui heeft besteld.

Het model komt wel overeen met die in de video.

Ik geloof dat Matthew er nu een stuk of 4 van heeft.

dejohan
28 februari 2006, 14:11
Je ziet toch regelmatig gitaristen die tijdens het spelen aan de knopjes van hun stompbox aan het draaien zijn.
Zo'n pad lijkt me dan wel handiger. bovendien is het een xy configaratie, zodat je met 1 vinger kan bereiken wat je anders met 2 draaiknoppen (en dus twee handen) moet doen.
En je kan filters met 2 variabelen (x en y) gebruiken. En met filters kan je ver-schik-kelijk veel doen. Zowat de hele electronische muziekwereld is op filters gebaseerd.

Bram+
28 februari 2006, 14:23
yup, die dude van muse is daar al een aantal jaren zoet mee.
Inderdaad. Volgens mij had hij in die andere gitaren een Zvex Fuzz Factory zitten en een MXR Phase 90. Hij had er ook zo'n eentje met een Fuzz Probe dacht ik.

Ik denk inderdaad dat dit verder gaat dan speelgoed. Als een controller voor allerlei pedaaltjes/effecten lijkt me dit heel handig.

edit:
Leuke site over die dingen:
http://musegear.fobbedoff.net/

Snaar'n Bennie
28 februari 2006, 16:26
Donders gaaf!!! Maar het ziet er alleen niet uit, zo'n flipperkast op je gitaar.

Nickname
28 februari 2006, 16:29
toys for boys

JCG
28 februari 2006, 16:34
=D, Daarmee ik kan zelfs nog leuke geluiden uit een gitaar krijgen.
Hmmm, ik heb nog een oude laptop liggen, ik krijg opeens ideeen (die ik waarschijnlijk nooit uitvoer)

almarvk
28 februari 2006, 16:37
Inderdaad. Volgens mij had hij in die andere gitaren een Zvex Fuzz Factory zitten en een MXR Phase 90. Hij had er ook zo'n eentje met een Fuzz Probe dacht ik.

Ik denk inderdaad dat dit verder gaat dan speelgoed. Als een controller voor allerlei pedaaltjes/effecten lijkt me dit heel handig.

edit:
Leuke site over die dingen:
http://musegear.fobbedoff.net/

Z'n Ibbies staan niet op die website, maar hij heeft toch echt 2 iceman's. 6 & 7 string :)

Ook grappig dat hij lang op een Yamaha tele heeft gespeeld. Die heb ik ook alleen dan houtkleurig :)

Bram+
28 februari 2006, 17:05
Z'n Ibbies staan niet op die website, maar hij heeft toch echt 2 iceman's. 6 & 7 string :)

Ook grappig dat hij lang op een Yamaha tele heeft gespeeld. Die heb ik ook alleen dan houtkleurig :)
Gebruikt hij die Ibanez gitaren nog?

almarvk
28 februari 2006, 17:07
Dat weet ik niet, dat zou je 'm moeten vragen ;)

Ik geloof dat ie z'n Manson gitaren het meest gebruikt live.

Bram+
28 februari 2006, 17:12
Dat weet ik niet, dat zou je 'm moeten vragen ;)

Ik geloof dat ie z'n Manson gitaren het meest gebruikt live.
Dat dacht ik ook. Zou zonde zijn van die gitaren als hij ze niet echt gebruikt, hehe. Toch wel handig, zo'n fuzz factory in je gitaar. De leukste effecten haal je eruit als je met de knopjes kan spelen. Gaat weer laat lastiger als hij daarzo voor je voeten ligt. Hmm, misschien ooit..