PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar.. (begint met S, schrik niet!)



RS-Rik
28 februari 2006, 00:01
Op een dag komt de collega-gitarist van de band naar me toe, zegtie dattie de ultieme slaggitaar heeft gevonden, dus wij een keer naar de winkel.. wat staat daar: een Squier '72 Re-Issue Telecaster Custom. (ja vette naam)

Helemaal in het zwart, Marshall Amp erbij, een of andere ouwe koekenbakker maar klinkt wel super! (Mosved)

Die Tele, echt niet normaal die klink goeoeoeoed! en dat voor een Squier!
Ding kostte ook maar 200 euri!

Echt heerlijk, die dynamische superlekkere crunch die je eruit krijgt.. heerlijk! en clean issie ook nog eens zupah! Leuk detail is dat je de volumes van de pickups individueel kunt instellen, een beetje nek erbij is altijd leuk voor het slagritme.


http://www.guitarstop.com/Squier/Guitar%20Pictures/custom%20tele.jpg

wateenbende
28 februari 2006, 00:09
Is dit nou het lelijke eendje onderd e gitaren dan..?

Orpheo
28 februari 2006, 00:21
Is dit nou het lelijke eendje onderd e gitaren dan..?

lelijk eendje?? tis gewoon een gedrocht :) de tele is ansich, in de oervorm, gewoon lelijk, maar nog NEt te doen. maar de custom is echt een gedrocht. verschrikkelijk.

maar als de t.s. er een goeie sound uit kan halen, wie benik om m dat te misgunnen? :)

wateenbende
28 februari 2006, 00:25
lelijk eendje?? tis gewoon een gedrocht :) de tele is ansich, in de oervorm, gewoon lelijk, maar nog NEt te doen. maar de custom is echt een gedrocht. verschrikkelijk.

maar als de t.s. er een goeie sound uit kan halen, wie benik om m dat te misgunnen? :)

Wie weet ontpopt die zich later wel tot een mooie zwaan

RS-Rik
28 februari 2006, 00:33
Nee man die shizzle is de bom! ;-)

Ik vind em iig niet lelijk, er zijn mooiere gitaren.. dat zeker.

Javaca
28 februari 2006, 00:34
De P-90 versie is nog wel te pruimen

Rude Perception
28 februari 2006, 00:58
telecasters zijn moooooooooooooi.....

Maar niet met humbuckers.

Ik gun je er natuurlijk wel veel plezier mee, bij deze dus maar!!!

screamindemon
28 februari 2006, 09:44
Customs zijn vet! En dat voor 200 euri...hmm................................ gas!

almarvk
28 februari 2006, 09:50
Mooi ding! Ik had 'm ook zien hangen en ik kan 'm ook wel pruimen!



Maar tis fijn dat Orpheo het altijd beter weet...

hoofd
28 februari 2006, 10:03
Vet ding hoor! Alleen is die brughum een beetje jammer...ik heb zelf liever deze:
http://www.ishibashi.co.jp/nagoya-sakae/guitar/img/fender/72telecst.jpg

Of eigenlijk het liefst alledrie...

SimonS
28 februari 2006, 10:16
toffe gitaar! hoe is de hals? qua dikte en afwerking bedoel ik? geen uitstekende fret-einden enzo? En heb je misschien al modificatie-ideeen?

d'oh
28 februari 2006, 10:16
ik vind hem vet
t is inderdaad geen slechte gitaar voor het geld, het was voor mij kiezen tussen een stratje en die tele custom

Kaïn
28 februari 2006, 11:13
Hmm ik vind dat wel wat hebben. Dat zwart met die slagplaat. Beetje vreemd maar wel lekker zeg maar. Gefeliciteerd ermee! Geweldige deal.

Herman
28 februari 2006, 18:17
Ik vind 'em juist wel lachn zo...mooi dingetje man...congratz :)

richie sambora
28 februari 2006, 19:40
ik vind hem vet...

Aron Maiden
28 februari 2006, 19:47
Tering mooi ding man!
Telecasters, en jaguars vind ik zoiezo de mooiste fender (squier) modellen, Maar dit is idd ook een erg mooie tele,
Zelf wou ik eerst een fender tele kopen ook met humbucker in de nek, maar was verkocht net toen ik hem wou halen! Dei klonk ook echt te gek!

Aimé
28 februari 2006, 19:59
Heb er ook al op gespeeld :)
Vind het wat jammer van de brug-humbucker, die zou er niet mogen zijn, ook dat start-bruggetje zo...jugh :) maar qua geluid viel ie wel mee :)

episua
28 februari 2006, 20:30
gefeliciteerd! Te gek ding. Lijkt mij ook leuk om er bij te hebben. Volgens mij ben je ook de eerste van dit forum met deze Squier. Te gek ding!

RS-Rik
28 februari 2006, 20:45
Hals is echt geweldig, beter dan die van mn Flying V.
Niet gelakt, gewoon licht geschuurd, zo smooth als een babybilletje.. en op de achterkant zit zo'n chique pallisander strip.En dat voor een Squier! Hij is niet dun maar ook geen vintage-gibson taferelen. Hals is ook goed recht, ik zou de actie alleen een keer moeten afstellen als ik deze nog lager wil hebben.

De frets steken niet uit, aan de toets-kant is alles dik in orde maar aan de zijkant zijn ze niet zo mooi afgeschuurd als op de gemiddelde gitaar maarrr dat komt mede ook door het zachte hout en waarschijnlijk is het ook een superduper fretdraad dat gebruikt is.. het is en blijft een Squier.

De Stemmechanieken zijn ook dik in orde, op Fenders zie je wel eens die ongesmeerde dingen met die rare trapezium-achtige draaiers, maar deze heeft degelijke, dichte dingen waarmee de snaren gewoon fatsoenlijk in stemming blijven.

De brug is gewoon standaard brug... ook het type waarmee ik heb leren spelen dus dat is meer iets voor mij persoonlijk.

Deze gitaar is gewoon een once-in-a-lifetime Squier. Je mag em stom vinden of lelijk maar ik weet zeker dat iedereen hem tof zal vinden klinken. Hij klikt mega door de Marshall, en ook door mn Line-6. Ik ga er ook mee optreden en mn bandgenoten zijn best wel precies als het gaat om sound. Ook voor mij was het even raar opkijken toen ik iets hoorde over een "super squier die de fender tele die er hing eruit "klonk" "

De slagplaat KAN inderdaad mooier, maar het is nou eenmaal een rare eend in de bijt en een Tele is zowiezo geen echte schoonheid dus zoveel maakt die bonk plastic nou ookweer niet uit. Tis voor optredens, een echt werkpaard, so what als hij een keer om zou vallen of er een lading bier overheen gaat. Ik heb iig niet de drang om hem nichterig te gaan lopen poetsen op het podium.

Modificatie is trouwens uit den boze want dan wordt ik eerst systematisch gemarteld door de zanger en daarna waarschijnlijk langzaam vermoord door de lead gitarist (zij hebben het ff voorgeschoten omdat deze prachtige, machtige, magnifieke, punctuele, tele niet aan onze neus voorbij mocht gaan.. en het zou gewoon heiligschennis zijn zegmaar. heb je iets goeds, van een B-merk ga je het verneuken)


Rock on!

reitse
28 februari 2006, 21:49
Vet ding hoor! Alleen is die brughum een beetje jammer...ik heb zelf liever deze:
http://www.ishibashi.co.jp/nagoya-sakae/guitar/img/fender/72telecst.jpg

Of eigenlijk het liefst alledrie...
je heb gelijk hoofd alledrie zou ik ze ook het liefst willen hebben alleen met twee humbuckertjes is het wel vett hoor :rockon:

Ezyduck
16 maart 2006, 23:19
ach tele's, ik vind ze bloedmooi, juist door die robuuste simpelheid. En ik ben een liefhebber van zware gitaren met dikke halzen. Ik heb eens horen zeggen door een akelig goede gitarist dat elke serieuze muzikant een tele heeft. Hij bedoelde gitarist, maar ik had onmiddelijk visioenen van de volledige orkestbak van het concertgebouworkest, allemaal met een tele naast zich terwijl ze hun cellopartij wegstreken. Tja, een serieuze muzikant heeft een tele..

polysix
17 maart 2006, 00:39
ik vind het niet helemaal kloppen hoor een tele met humbuckers.

vulvasonic
17 maart 2006, 00:57
ik vind het niet helemaal kloppen hoor een tele met humbuckers.

Als Keef er op speelt klopt het!

Orpheo
17 maart 2006, 01:09
Maar tis fijn dat Orpheo het altijd beter weet...

ik gaf alleen mijn mening..... :roll: als ik dat zelfs niet meer mag geven...