PDA

View Full Version : Nieuw Metalcore nummer + solo :D



Bloodline
27 februari 2006, 21:36
Ik heb en nieuw nummer gemaakt waar ik zeer e nzeer tevreden over ben ( mede de begin riff na intro )

ik bn er, erg benieuwd wat jullie hiervan vinden en of jullie er commentaar op hebben.

de solo begint bij 2:22 en is volledig geimproviseerd + een paar hormonietjes eronder.


de Link:

http://members.chello.nl/j.leijbijde/04Writingdownthewords.mp3

Terence
27 februari 2006, 22:25
Klinkt weer lekker strak! Vorige nummer dat je poste was ook al top, ga vooral zo door 8)

Bloodline
27 februari 2006, 22:30
thx gozer !

Put
28 februari 2006, 09:56
Klinkt tof. het enige commentaar dat ik heb is dat ik optenduur het vond kliken al een lange intro.. maar net toen ik dat dacht veranderde dat !
MAKES SENSE HE !

StereoX
28 februari 2006, 12:56
klinkt vet!

alleen waar heb je de drumtrack mee gemaakt? klinkt echt super!!

chennie
28 februari 2006, 15:53
klinkt lekker, waarmee is die drum gedaan ?

Die solo is het net niet eigenlijk, sommige punten zijn erg goed, sommigen net weer niet. Maar goed voor als die geimprovisioneerd is, dan is het wel lekker.

Bloodline
28 februari 2006, 16:05
th !


@: stereox.

drums zijn gedaan met drumkit from hell superior

@ put: jah ik ebn nu zelf ook niet 100% tevreden met die solo.

Basseytje
28 februari 2006, 17:10
zit je op t conservatoriuM in tilburg?? zo niet dan zouden ze je tog moeten vragen je bent als t ware een 2e mozart je componeerd je liedjes alsof het avond eten is en dat je dat dagelijks doet e er in slaagt ook

X-Rated
28 februari 2006, 17:59
Juh je poept echt nummers uit alsof het niets is! Ik vind deze alleen iets minder dan Humiliation, dat vind ik jammer. Het wordt eens tijd dat je je vocalen gaat gebruiken :)

Bloodline
28 februari 2006, 18:10
zit je op t conservatoriuM in tilburg?? zo niet dan zouden ze je tog moeten vragen je bent als t ware een 2e mozart je componeerd je liedjes alsof het avond eten is en dat je dat dagelijks doet e er in slaagt ook


dude :| dat . . . ik . . . . gozer, dat is de meeste . .ik heb ff geen woorden wacht :D. .

...


dat is de beste compliment die ik oot in me leven heb gehad !

armageddon
28 februari 2006, 20:07
@Bloodline:
Het klinkt weer eens vet :)

Zou je misschien willen reageren op de PM die ik je gestuurd heb? Dankjewel :D

Stitch
28 februari 2006, 21:33
Vet man! Toevallig de 5150 amps gebruikt? Want het geluid doet me sterk denken aan God Forbid (laatste album dan iig)

Bloodline
1 maart 2006, 00:14
uuhmm... de amp die ik gebruik zit in zown klein rood doosje genaamd podxt :D
ik heb trouwens gister avond dat nieuwe god forbid album gedownload echt super bruut album !! maar heb toch leiver de nieuwe Himsa, dat moet e eens uit checken man, Hail Horror. vooral de track The Destroyer vanaf 40 sec ofzow .. pfff. wat een riff is dat zeg.

spanky_franky
1 maart 2006, 01:16
ik hou eigenlijk helemaal niet van zulke muziek.. maar toch.. dit is erg goed.

Bloodline
1 maart 2006, 23:09
hahaha bedank dude !!

Reel Big Fish
3 maart 2006, 11:53
Dit knalt echt! Relaxed man! Echt zo jammer dat onze drummer geen snelle (metal) double bass kan :(

Bloodline
3 maart 2006, 15:49
haha bedankt reel fish !!

over je drummer dat komt toch vanzelf wel :D

pas wel op dat hijde hak en teen techniek gebruikt.
als je doulbe base met alleen tenen doet of hakken, dan krijgt hij later er erg last van.

the joshua tree
3 maart 2006, 19:02
Ik vind het een zeer sterk nummer, de riff van 0:04 doet me denken aan wake the fallen van Avenged Sevenfold. Een fantastische groove, vet geluid, goed gespeeld en goede afwisseling, je verveelt nergens, behalve bij de solo. De solo begint zeer sterk, dat past melodisch gezien prima in het nummer, en klinkt veelbelovend als een opmaat voor een soort finale, maar op 2:41 is het wat mij betreft afgelopen met de pret. Dan is het voor mijn gevoel meer van; ey, moet je kijken wat ik kan, en niet dat je iets wil zeggen met je noten. Maar, nogmaals, het is een fantastisch nummer.

Bloodline
3 maart 2006, 19:35
hey man bedankt voor je comment,

over de solo heb je gelijk in ben ook van plan om hem in te korten,
gaaf man dat je het nummer goed vindt !

Scali
3 maart 2006, 20:27
Wordt ook weer stevig gebeukt :)
Ik hoor wederom vooruitgang wat zuiverheid betreft in de wat langzamere stukken.
Volgens is je gitaartone er ook op vooruit gegaan.
Het is niet mijn favoriete muziek, maar je doet het goed :)

Bloodline
3 maart 2006, 21:00
thx !! scali !!

c.hultermans
4 maart 2006, 09:40
Hellll Yeaahhhhhhhhhhhhhhhhh, vet man!!!!

Je stijl zit psies in mijn straatje!!

Ga snel een band beginnen joh...

Metoolllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lll

Grtz,

Conrad

Bloodline
4 maart 2006, 13:24
haha hbedankt hultermans :D

jah ik ben bezig l om de band bij elkaar te krijgen. bassist heb ik waarschijnlijk al, drummer michien ook al. zelf grunten gaat oeilijk ( riffs spelen en grunen tegelijk loop ik vast !0

thx voor de positieve commentaar ::D

WICKED
4 maart 2006, 14:48
waaaaaa dit is echt niet normaal man, de kwaliteit is echt zo goed.. het lijkt net of dit vers uit een prof studio ofzo komt :D En ja je bent onwijs creatief, echt gaaf hoe je al die nummers zomaar bedenkt, solo in het begin is ook supervet!!!

go mendel!! whaha, serieus wat doe je hier nog man hahaa;)

mzzzzzzzzzl,

wick

Wobbert
5 maart 2006, 13:48
He Bloodline,

Hoewel ik eigenlijk nooit naar dit soort muziek luister klinkt dit toch wel erg lekker.

Wat Conrad zegt: vorm een band.
Dat kun je tevens gebruiken als motivatie om nummers te schrijven. Wat ik bedoel is: probeer eens nummers te schrijven die niet hangen op je gitaarkunsten maar meer overeind blijven als nummer op zich. Dus korte solos, meer 'feel' variaties (iets wat je veel hoort in dit genre). Dus lekker lomp, traag en zwaar en dan weer afgewisseld met strak en snel hakken op die double bass.
En dus ook enigszins redeneren in herhaalbare stukken zodat de zanger/grunter zijn plaats krijgt (hoewel dat in dit stuk al wel in orde was).

Een paar opmerkingen dat aangaande:
- Bij deze stijl hoor je vaak meer pure powerchord riffjes. Dit 'melodietjes' in de riffjes zijn leuk, maar ze klinken wel een stuk dunner dan bijv de intro. Misschien iets minder melodie erin pakken.
Plus, een zanger/grunter kan wat melodie voor zn rekening nemen..; een goeie grunter kan zelfs een beetje melodieus grunten (zie Opeth).
- De solo opent heerlijk, maar daarna verdwaald ie. De tempowisseling naar half-time is wel heerlijk, maar het melodische is daarna weg in de hoeveelheid noten.
Misschien kun je je solo geluid iets vloeiender krijgen, of laat het meer in de backingtrack zakken. Het ligt er nu te ver bovenop.

Verder gewoon retestrak. Dat geclick van die double bass vind ik niks, maar goed dat is een stijl-'moetje'. Veel dikker en het gaat ook weer zwabberen dus tjah...

Ga zo door en we zien je (met band!) wel eindigen in de MetalBattle (of in jou terminologie: MettollllBattol!)

Bloodline
5 maart 2006, 16:37
He Bloodline,

Hoewel ik eigenlijk nooit naar dit soort muziek luister klinkt dit toch wel erg lekker.

Wat Conrad zegt: vorm een band.
Dat kun je tevens gebruiken als motivatie om nummers te schrijven. Wat ik bedoel is: probeer eens nummers te schrijven die niet hangen op je gitaarkunsten maar meer overeind blijven als nummer op zich. Dus korte solos, meer 'feel' variaties (iets wat je veel hoort in dit genre). Dus lekker lomp, traag en zwaar en dan weer afgewisseld met strak en snel hakken op die double bass.
En dus ook enigszins redeneren in herhaalbare stukken zodat de zanger/grunter zijn plaats krijgt (hoewel dat in dit stuk al wel in orde was).

Een paar opmerkingen dat aangaande:
- Bij deze stijl hoor je vaak meer pure powerchord riffjes. Dit 'melodietjes' in de riffjes zijn leuk, maar ze klinken wel een stuk dunner dan bijv de intro. Misschien iets minder melodie erin pakken.
Plus, een zanger/grunter kan wat melodie voor zn rekening nemen..; een goeie grunter kan zelfs een beetje melodieus grunten (zie Opeth).
- De solo opent heerlijk, maar daarna verdwaald ie. De tempowisseling naar half-time is wel heerlijk, maar het melodische is daarna weg in de hoeveelheid noten.
Misschien kun je je solo geluid iets vloeiender krijgen, of laat het meer in de backingtrack zakken. Het ligt er nu te ver bovenop.

Verder gewoon retestrak. Dat geclick van die double bass vind ik niks, maar goed dat is een stijl-'moetje'. Veel dikker en het gaat ook weer zwabberen dus tjah...

Ga zo door en we zien je (met band!) wel eindigen in de MetalBattle (of in jou terminologie: MettollllBattol!)

hahah woow dude uber vette tips !!
ik kan bijna bij alle tips en hints zeggen je hebt gelijk je hebt gelijk :D !!
Zoals ik al zei, die solo wordt ingekort.
zanger en band bj elkaar zoeken ben ik al me bezig !
over die melodietjes in die riff is eigenlijk de enigste keer datik dat heb gedaan, al hoewel dat vaak in metalcore wodt gedaan is dit de enigste keer dat k echt een hele molodie in een riff heb gedaan,
me solo geluid heb ik al aangepast ( ben eergistern ff mee bezig geweest )
maarjah als ik dat niet adgedaan dan had ik het el gedaan dankzij die tip van jouw :D!
haah en dat van die geclick in die double bass . .tjah . .das smaak !