PDA

View Full Version : pedalen & rack



nielsduursma
27 februari 2006, 19:19
ik ben nog echt een leek wat betreft racks.
ok hier mijn probleem.

ik wil binnekort mischien al m'n spullen in een rack donderen omdat ik de grote plaat onder m'n voeten te groot vind worden.

en dan zou ik een rack willen maken met 7/8/9 (ongeveer) losse pedalen erin. en nog een 19" delay, en 19" effect. die laatste 2 ga ik gewoon veel proberen overal. maar nu komt het,
als ik alles met een midi controller (die goedkope grote behringer) wil besturen hoe moet ik dat dan doen?? vooral die losse pedalen "aan" zetten. moet je dan een looper hebben ofzo?? en met die controller moet je dan nog kunnen kiezen tussen de 3 onderdelen zegmaar. en die controller moet je dan ook nog "instellen" via de pc om aan te geven wat ie moet doen.

bvd!

SimonS
27 februari 2006, 19:42
looper om pedalen in te lussen: axess grx4
http://www.axess-electronics.com/_p_grx4.htm

nielsduursma
27 februari 2006, 20:15
maar zijn er ook loopers met meer dan 4 loops??

bluegate
27 februari 2006, 20:30
Ja, GCX van DMC (Voodoo Lab) 8 loops.

SimonS
27 februari 2006, 20:32
http://www.voodoolab.com/gcx.htm

timthetoolman
27 februari 2006, 22:37
Hallo..,

Ik wil graag een rack systeem aanschaffen heb geen idee hoe ik moet beginnen... , ik wil het 1st wel 2e hands aanschaffen ik heb al veel bekeken ( marshall valvestate PA 8008, marshall 9000 series) heb ook veel op het forum voorbij zien komen maar nergens echt kunnen vinden wat echt een redelijk rack kan zijn voor een redelijke prijs het enige ik op dit moment nodig heb is (denk ik :p ) een voorversterker een eindtrap + een goede box ik heb op dit moment een london city bulldog stack maar het bevalt me niet verder own ik ook een ibanez GRX70 (:x) en een boss me-50 dus....

suggesties?!?!? kom maar op ...!!

vinni
27 februari 2006, 22:45
Meneer wil een looper in maxiformaat? héhéhé....

De MR9 van Skrydstrup

http://www.skrydstrup.com/images/mr9b.jpg

Maarru....als je budget-wise aan een Behringer controller denkt....
Vergeet deze looper dan maar.....

Vinni

El Bastardo
28 februari 2006, 18:06
Meneer wil een looper in maxiformaat? héhéhé....

De MR9 van Skrydstrup

http://www.skrydstrup.com/images/mr9b.jpg

Maarru....als je budget-wise aan een Behringer controller denkt....
Vergeet deze looper dan maar.....

Vinni

No way, voor dat geld kun je beter de switchblade gl aanschaffen.
De skrydstrup loopers zijn wel goed, maar de prijs/prestatieverhouding slaat helemaal nergens op.

vinni
28 februari 2006, 23:33
Misschien wel....misschien ook niet (hè Morris? :))

Ging mij dr meer om....

Als je budgettair kijkt naar een Behringer hoef je niet te verwachten
dat een looper voor 8 pedalen in dezelfde prijsklasse verkrijgbaar is.

Mogelijk dat 2 GRX'en handiger en voordeliger is.

Vinni

morris
1 maart 2006, 00:06
Ik ga elke shootout met elke switcher aan ;-)
De MR9 is op dit moment gewoon het beste wat er te krijgen is (qua klank).
De prijs is inderdaad wel een beetje belachelijk momenteel. Maar op een of andere manier is het buffercircuit fenomenaal. Mijn gitaar klinkt zelfs beter met dan zonder. Ik heb een dual buffer op mijn pedalboard en die is eveneens pure magic...

Morris

morris
1 maart 2006, 00:09
en bytheway, geen pops met bepaalde (fulltone) pedalen die ik wel had met mijn GRX4. Maar een GRX4 is ook bijzonder muzikaal.
Het enige waar ik nog niet tevreden over ben in mijn rig is de CAE mini mixer, het wordt tijd dat Steen of Paul een goede mixer gaan maken in 1/2 19" formaat.

Morris

Analie-G
1 maart 2006, 01:40
en bytheway, geen pops met bepaalde (fulltone) pedalen die ik wel had met mijn GRX4. Maar een GRX4 is ook bijzonder muzikaal.
Het enige waar ik nog niet tevreden over ben in mijn rig is de CAE mini mixer, het wordt tijd dat Steen of Paul een goede mixer gaan maken in 1/2 19" formaat.

Morris

Wat vind je er niet goed aan Morris aan die Dual Line Mixer van CAE ??
Ik neem aan dat de mini mixer exact hetzelfde doet....

Gr,
A+

Harm
1 maart 2006, 09:39
Hoi Morris,

anders wil ik jouw dual line mixer van Bob wel van je over nemen hoor!! Ik vind daar helemaal niets mis mee!!
Harm

paulusdeBKB
1 maart 2006, 11:18
@Morris: Heeft Ernst niet voor Jimi Hendrix hier op het forum een slim linemixertje bedacht? Kzou dat zeker even checken want Ernst heeft ook wel oren aan zijn kop.

Analie-G
1 maart 2006, 12:05
Hoi Morris,

anders wil ik jouw dual line mixer van Bob wel van je over nemen hoor!! Ik vind daar helemaal niets mis mee!!
Harm

Hi Harm,
Das een hele reeks van gear + guitars ......wanneer kan ik ze allemaal een keertje beluisteren ....... :gitarist:

hihihihi
A+

Rectifier
1 maart 2006, 13:23
Ik wou net zeggen.... FOTO'S PLEAZZZZZ :D

Harm
1 maart 2006, 14:27
Hi Harm,
Das een hele reeks van gear + guitars ......wanneer kan ik ze allemaal een keertje beluisteren ....... :gitarist:

hihihihi
A+

Tsja, Anand!!! Op de prs na ken je ze allemaal!! :P
Maar ja, die huber en die prs zijn super!!! Foto's komen ooit eens.... als ik uit het analoge tijdperk kom en eens een digitale camera aanschaf... Trouwens ik heb al het advies om foto's te kunnen posten opgevolgd... aangemeld bij photobucket!! (Ander subject) Maar nu de digitale foto's nog!!!

Harm
PS: Anand: waar blijven jouw pics van w/d/w met erectifier?? :P

Analie-G
2 maart 2006, 00:23
Tsja, Anand!!! Op de prs na ken je ze allemaal!! :P
Maar ja, die huber en die prs zijn super!!! Foto's komen ooit eens.... als ik uit het analoge tijdperk kom en eens een digitale camera aanschaf... Trouwens ik heb al het advies om foto's te kunnen posten opgevolgd... aangemeld bij photobucket!! (Ander subject) Maar nu de digitale foto's nog!!!

Harm
PS: Anand: waar blijven jouw pics van w/d/w met erectifier?? :P

Hihihih, ik ben er nog niet helemaal uit welke top het gaat worden ...en ga komende week eerst ff op vakantie .

Als ik terug ben , dan is mijn pedaltrain pro er ook en dan ga ik alles op de site zetten !!!
Tot die tijd ook nog weer de nieuwe Kitty Hawk Eagle uitproberen.....wie weet !!!! :rockon:

-----------------

www.sphereofsouls.com (http://www.sphereofsouls.com)

Harm
2 maart 2006, 08:31
Hihihih, ik ben er nog niet helemaal uit welke top het gaat worden ...en ga komende week eerst ff op vakantie .

Als ik terug ben , dan is mijn pedaltrain pro er ook en dan ga ik alles op de site zetten !!!
Tot die tijd ook nog weer de nieuwe Kitty Hawk Eagle uitproberen.....wie weet !!!! :rockon:

-----------------

www.sphereofsouls.com (http://www.sphereofsouls.com)

Tot die tijd dump je die rectifier toch ff bij mij?? Schrijf ik wel even een testje over de p2, rect en de bogner :P

Ben benieuwd naar de Eagle!!