PDA

View Full Version : tweedehands Godin LGXT gekocht



paulusdeBKB
27 februari 2006, 18:22
Afgelopen weekend een tweedehands LGXT gekocht in zoewart... Man wat een gitaar! Body is gemaakt van twee soorten esdoorn, hals is van mahonie en de toets van ebben. 2 Seymour Duncan HB's en piezo's in de tremolo, en als klap op de vuurpijl synth access!!! (Jammer genoeg had ik geen geld meer voor de Roland PI-10 Guitar to MIDI converter die de verkoper ook nog had staan).

Eerste indruk: hij is zwaar! ik denk wel een kilo zwaarder dan mijn Fender stratje. Verder is de constructie zo stijf als de spreekwoordelijke plank. Gek hoe je bij sommige gitaarontwerpen meteen die indruk krijgt nog voordat je er een ooit op hebt gespeeld. De hals voelt wat breder, een beetje richting steelstring zeg maar. Hij speelt lekker maar niet echt licht ofzo. De snaren kunnen nog een flink stuk lager. Ik heb de indruk dat hij is afgesteld voor .09 snaren en ik heb er net .10 op gezet. Na een paar uurtjes pielen voelde ik echt mijn spieren een beetje trekken. Toen ik daarna mijn oude vertrouwde Stratocaster weer ter hand nam bleek die erg goedkoop en levenloos aan te voelen.

Zonder in te prikken klinkt de LGXT luid voor een solid body en erg helder. Ingeprikt heb ik nog geen definitief oordeel, maar de eerste indruk is 'gebalanceerd'. Het vele hoog dat je akoestisch hoort vertaalt zich niet in een irritant scherpe sound. Verder heeft de klank vooral een heleboel dingen niet: Hij heeft niet het ranzige van een Strat, het snerpende van een Tele of het volvette van een Les Paul, en da's maar goed ook. Als je een strat-sound wilt dan koop je een strat, toch? De piezo klinkt behoorlijk goed, maar met mijn ogen dicht kan ik mezelf toch niet foppen. Het is gewoon geen akoestische gitaar, al is het geluid zeker bruikbaar voor akoestische intro's etc. Misschien dat dit nog verder verbetert als ik hem op een full-range kastje kan aansluiten.

Bij single string spelen valt me op dat de gitaar bij elk nootje een echte 'plok' geeft. Kenmerkend voor de ebben toets? Klinkt iig behoorlijk 'jazzy'.

Morgen repeteren met mijn bandje, daarna zal ik melden hoe hij zich staande houdt in een bandsetting.

Kaïn
27 februari 2006, 18:29
Klinkt tof man! Gefeliciteerd met die supergitaar:) Veel plezier met het spelen. :rockon:

Tupelo
27 februari 2006, 18:54
Congrats!! Leuke plank. Wat heb je ervoor betaald? (als je dat kwijt wil? :) )

paulusdeBKB
27 februari 2006, 19:08
Ik wil het wel zeggen maar dan wil ik eerst iets anders kwijt: Veel gitaren behouden hun waarde niet goed omdat het geen 'archetypes' zijn (dus geen originele Stratocaster, Telecaster, Les Paul etc). Gitaristen zijn vaak net Harley-Davidson rijders: alleen een Harley is de bom en met de rest hoef je niet aan te komen. En dus gaat iedereen voor een Fender of een Gib, op grote afstand gevolgd door alle andere merken.

Ik vind dat een jammere zaak voor zowel de bouwers als voor de koper van een nieuw instrument. Die koper wéét dat hij er flink op zal verliezen als hij zijn instrument ooit tweedehands wil verkopen en voor de bouwer is het slecht voor het imago als zijn instrumenten zo gedevalueerd tweedehands worden aangeboden.

Ik heb er 600 E voor betaald, inclusief koffer. En deze gitaar is absoluut een hoop meer waard! Voel me ook een beetje bezwaard tegenover de koper, ik hoop dat hij dit forum niet leest. Aan de andere kant: ik had niet meer geld en de verkoper had hem niet hoeven verkopen natuurlijk!

Tupelo
27 februari 2006, 19:14
Snap ik, is weinig geld ja... kocht ooit een Blade voor een prikkie, zelfde verhaal...

Anders Destium
27 februari 2006, 20:02
Gefeliciteerd, en wat een prijs ook :o

Godins zijn de bom, misschien moet je nog even in het onbekend maakt onbemind topic posten :cheerup:


En waar zijn de foto's ;)

paulusdeBKB
27 februari 2006, 20:07
Ik heb geen digitale camera, en mijn geld is zojuist opgegaan aan die Godin :) Ik zal eens kijken of ik een cameraatje kan lenen, dan zet ik mijn zooi online.

De Godins staan al vermeld in het onbekend maakt onbemind-topic, maar ik zal er ff posten.

Noid
27 februari 2006, 20:13
Gefeliciteerd, fijne en mooie gitaren die Godins. Ennuh, je onderschrift aanpassen kost niets :)

paulusdeBKB
27 februari 2006, 20:15
Oeps, je hebt gelijk! Hierbij

Mitch
27 februari 2006, 20:31
Prik die piëzo vooral niet in een gitaarversterker, maar via een DI box over een PA. Kijken of je jezelf dan nog niet kan foppen :satisfie:

Jeanken
27 februari 2006, 20:50
Fuck man, 600EUR voor zo'n gitaar is echt geen geld, ik zal mijn ogen ook eens moeten openhouden me dunkt!

Taros
27 februari 2006, 21:39
congrats! Ik heb een godin lg sig in bestelling staan! het kleinere broertje zullen we maar zeggen!