PDA

View Full Version : wat is beter les paul of thinline



reitse
27 februari 2006, 18:17
heej
khep een probleem kweet niet waar ik uit moet kiezen een les paul of thinline kspeel rock :gitarist: wat past het best daarbij?

grayfink
27 februari 2006, 18:19
lp









.

robert-gitarist
27 februari 2006, 18:20
Ik zeg ook LP.

Orpheo
27 februari 2006, 18:20
les paul all the way

SimonS
27 februari 2006, 18:21
tele
.
.
.

Rude Perception
27 februari 2006, 18:22
ik zeg test ze allebei uit, ze hebben een totaal ander geluid... Dus dan kom je erachter welke het best bij jou past. Dan kom je er een maand later achter dat je ze toch allebei wilt hebben.
(zo gaat t bij mij)

Kevin-D
27 februari 2006, 18:23
Lp





.

SBloke
27 februari 2006, 18:26
Ik zou toch ook die LP verdenken.....

robert-gitarist
27 februari 2006, 18:31
De vraag "wat is beter?" vind ik nogal een rare vraag omdat de Les Paul en de Thinline 2 compleet verschillende gitaren zijn met elk een eigen geluid en gewoon niet met mekaar te vergelijken zijn.Maar goed ik heb al gezegt,Les paul.

Jeanken
27 februari 2006, 20:21
Wat lekker gefundeerde meningen allemaal.
Een Thinline heeft ook twee humbuckers, net als de Les Paul, dus als de vraag is welke zou ik best kopen voor rock.. Beide.
Eerste punt, welke Thinline tegen welke LP. Waarom keuze tussen Thinline en LP, welke rock speel je, zijn nog heel wat verschillen tussen, plus, heb je een van de twee al vastgehad, zijn weinig gitaren die zoveel van elkaar verschillen qua feel..

grayfink
27 februari 2006, 20:31
Dat is ook weer zo

d'oh
27 februari 2006, 20:40
inderdaad slechte vraag

test de thinline en de lp beide uit en bepaal zelf welke je lekkerder vindt

dat een lp beter bij rock zou passen dan een thinline tele is natuurlijk onzin, rock maak je zelf daarbij bepaal jezelf ook welk type gitaar je erbij wilt hebben

drap
27 februari 2006, 21:07
Zowel een thinline als een les paul zijn geschikt voor stevige rock, alleen metal met een thinline is echt een no go. Ik zou dus ook gewoon beide testen. Als je toch thinlines gaat testen, probeer dan ook es de Fender tele thinline. Zeer goeie gitaren die ook zeker kunnen rocken

Jeanken
27 februari 2006, 23:54
..Als je toch thinlines gaat testen, probeer dan ook es de Fender tele thinline. Zeer goeie gitaren die ook zeker kunnen rocken

Heeft hij het daar dan niet gewoon over?
Imo een érg lekker gitaartje, normaal zijn Mexicaantjes echt niet de eerste die ik zou aanraden, maar de vintage reissue Mexjes zijn best wel lekker.

Gerrit
27 februari 2006, 23:56
Je moet het gewoon allebij hebben.

drap
28 februari 2006, 20:38
Heeft hij het daar dan niet gewoon over?
Imo een érg lekker gitaartje, normaal zijn Mexicaantjes echt niet de eerste die ik zou aanraden, maar de vintage reissue Mexjes zijn best wel lekker.

Nee hoor, een thinline is gewoon een type semi hollowbody. De meest bekende, en misschien ook wel die hij bedoelt is een Gibson ES-335

Jeanken
28 februari 2006, 21:04
Nee hoor, een thinline is gewoon een type semi hollowbody. De meest bekende, en misschien ook wel die hij bedoelt is een Gibson ES-335

Aha, viel bij mij gewoon onder de noemer semi hollowbody, maar een Thinline Tele is toch nog wel een stuk anders dan een ES335.
Welke zeker ook geschikt is voor rock anders..

reitse
28 februari 2006, 21:43
ok bedankt man :soul: