PDA

View Full Version : Keuze: PodXT of Cube30



SBloke
27 februari 2006, 15:20
Jaja, wellicht een wat vreemde keuze maargoed

Ik kan niet zo makkelijk kiezen tussen deze twee.
Ik woon op een flatje dus voluit spelen zal toch nooit gaan. Spelen over hoofdtelefoons lijkt me zoizo idealer want dan kan ik tenminste 24/7 spelen zonder anderen lastig te vallen. Verder wil ik gewoon een grote veelzijdigheid.
Het is de bedoeling dit speelgoed alleen thuis te gebruiken en er heel wat jaartjes mee vooruit te kunnen.

Beide "versterkers" voldoen tot nu toe als je dit heirboven leest. Hoewel de PODxt mijns inziens wat veelzijdiger is (zeker binnen de metal genre's) maar natuurlijk weer duurder.
..en als laatste natuurlijk nog de opnamemogelijheden en portability van de PODxt... (en hij kan aan de computer vast he)
Een cube is echt alleen voor thuis, een pod kan ik af en toe misschien nog meesleuren. Voorlopig nog lang niet, maar je weet maar nooit, je geluid uit een boontje. Lijkt me best handig in een klein koffertje samen met een DI en een FB4 of shortbord.

Keuzes keuzes keuzes...


Ik neig nu naar een cube, maar die POD blijf nog steeds een horde.
Kan iemand hier mij overtuigen?


ow, de gitaar: Ibanez RG met een Jb-4 in de brugpositie, muziekstijlen: alles vanaf rock tot zware metal, en wat blues en whatnot.

marter544
27 februari 2006, 15:57
Is een POD II dan niet iets? Geen idee of die veel slechter is dan de PODXT hoor, heb ze allebij nog nooit geprobeerd. Enige wat ik weet is dat de II 169 euro kost, en de XT 335 euro. Bij www.musikproduktiv.de (http://www.musikproduktiv.de/) that is.

harrie-beton
27 februari 2006, 16:01
de pod 2.0 is meer dan 5 jaar oud en in de podxt met model pack zitten ontzettend mooie metal versterkers (vooral de big bottom).
Als het voor thuis is vind ik de podxt (de boon) voor 330 euro een prima keuze. Over je koptelefoon en over je HIFI is dat een prima geluid.

Ook instellen en opnemen via USB is een enorm voordeel.


Je kunt later sparen voor een voetpedaal van line6 of een FC1010 van Behringer leren programmeren.

pauld
27 februari 2006, 16:14
Zou ook voor de POD XT gaan. Heb thuis ook nog een Fender combo, maar gebruik die nu nog maar af en toe. Meestal POD XT (veel veelzijdiger) en hoofdtelefoon. Ook voor opnemen op de PC ideaal, ik gebruik Abletron Live (voor opnemen) en Reason Adapted (voor ritme en keyboard midi).

De POD heeft verder ook een heel scala aan (stereo) effecten, waardoor je enorm veel sounds kan uitproberen. Met de POD speel ik veel vaker en met veel meer fun dan voorheen...

SBloke
27 februari 2006, 16:32
Even nog ter verduidelijking....

het is dus OF een Pod.. OF een gangbare versterker...
(ik heb nog geen versterker thuis staan.... )

harrie-beton
27 februari 2006, 16:37
ik kijk er nuchter naar, omdat er modeling is heb je aan een podxt genoeg.
Als je in een band zou spelen zou ik een versterker kopen, anders niet.

hb

SBloke
27 februari 2006, 17:20
Neigt iedereen hier nu naar de PODxt???

(Met een shortboard, of FBV4 eraanvast en een koptelefoon)

:p

Satriani
27 februari 2006, 17:40
Hmm heb wel wat redenen voor je waarom je de pod absoluut niet zou moeten nemen.

- Bedenk wel dat als je een keer zonder koptelefoon wilt spelen, je toch echt een amp nodig hebt of fatsoenlijke pc boxen/stereo.
- Als je echt voor metal wilt gaan zal je wel ut metal packje aan moeten schaffen wat ook weer 50$ extra is
- En het belangrijkste from my standpoint..het is oneindig veel gekloot of getweak beter gezegd. Ik weet niet of je nog vollop in ontwikkeling ben qua nummers en technieken leren. IMO moet je veelste veel tijd wasten aan het tweaken voordat je eindelijk aan spelen toe komt en nog een grafgeluid hebt. Er zijn ook vast mensen die hun pod helemaal de shit vinden zoals harrie maar ik haat dat rode gedrocht en zodra ik een nieuwe buizenamp heb gaat het hele klerezooitje eruit!

Zal wel wat podliefhebbers over me heen krijgen nu maar bring it on!:satisfie:

Globetrotter
27 februari 2006, 17:52
Hoi!

Ik heb sinds 2 weken ook een POD XT... is idd een zalig machien, zeker als je op een flat woont zoals de onze... daar kan je nu eenmaal geen 100 wat versterker gebruiken, dus blijft die voorlopig in ons repetitielokaal staan. De POD geeft echt alles wat je van 't ding verwacht. En in combinatie met een goeie koptelefoon of een goede hifi installatie (en als je je ogen dan nog wat dichknijpt) heb je al snel het gevoel dat je voor de authentieke versterkers staat te jammen. Hij is ook de perfecte opname oplossing om zonder al te veel rompslomp iets op te nemen met bv. Cubase. Zalig ding, meer dan zijn geld waard! Heb hem by the way 2dehands gevonden voor 250€. Hij was wel in absolute nieuwstaat, dus oogjes en oortjes open en je komt er zeker wel 1 tegen!
Groeten,

Bart

VooDoo
27 februari 2006, 20:54
Ik heb zelf de Cube

nu zou ik graag de POD XT willen hebben

ik heb er zelf een beetje mee aangekloot,

en ik vind em beter/handiger (geluid kwaliteit)
+ opname mogelijkheden zijn ook zeer handig

ik zou het wel weten als ik de keuze opnieuw zou mogen maken

Pod XT;)

SBloke
27 februari 2006, 22:28
Ik heb redelijk goede speakers aan m'n computer zitten.


..even nog een extra overweging... (die ik telkens vergeet) ik kan in de weekeinden spelen over diverse versterkers waaronder twee marshall stacks.. (en niet half-stacks) die ook in die ruimte voluit kunnen en mogen.
er liggen daar nog wel wat meer speeltjes zoals een tubescreamer en andere effectjes...

Dus.....
Eigenlijk zoek ik meer iets voor thuis gebruik want in de weekeinden kan ik zo hard gaan als ik wil.

Opzich begin ik nu wat richting PODxt te gaan.... al is het maar vanwegen de veelzeidigheid. (en de keren dat ik mee doe aan een Jam is dat met een zeer duchtig PA systeem... DI's ruim op voorraad)

spanky_franky
27 februari 2006, 23:07
Wellicht kun je een POD xt live kopen. Als je toch een floorboard bij je xt wilt kopen ben je dan net zo duur of goedkoper uit met een xt live. Ga je een keer jammen dan plug je `m in de PA, heb je een dijk van een geluid. In de stereo of koptelefoon klinkt ook super.

SBloke
27 februari 2006, 23:11
Wellicht kun je een POD xt live kopen. Als je toch een floorboard bij je xt wilt kopen ben je dan net zo duur of goedkoper uit met een xt live. Ga je een keer jammen dan plug je `m in de PA, heb je een dijk van een geluid. In de stereo of koptelefoon klinkt ook super.


De floorboard is een extra voor later....
mijn budget ligt rond de 300 maximaal, vandaar.... een XT live valt daar hoe dan ook buiten (en is weer lastiger te vervoeren)

harrie-beton
28 februari 2006, 00:09
als het uitsluitend thuis is en je altijd in de buurt van je pc zit met gitaarspelen dan is een guitarport +100 euro of Toneport 150 euro ook een optie.
Je hebt altijd wel een pc nodig om hem te besturen en te gebruiken.

Pod xt blijft 1e keuze hoor plus later een model pack van 50 dollar.
Dikke 300 euro en je kunt op je kamer prima spelen. Ik zou dat die dingen bestonden toen ik studeerde op kamers..

SBloke
28 februari 2006, 00:40
..ik heb net een aanbod gekregen van iemand om een klein tijdje een POD 2.0 te lenen..

Kijken of het iets is. Als ik er voor val wordt het dus de xt (vanwegen de extra mogelijkheden) Vind ik het echt helemaal niks wordt het de Cube.

Scali
28 februari 2006, 09:15
Is een Zoom G7.1ut (http://www.zoom.co.jp/english/products/g71ut/index.php) niet iets?
Kost 300e, is kleiner dan een Pod XT Live, en is een generatie nieuwer, en met een buisje a la Vox' Valve Reactor voor een extra warm en realistisch geluid.
Kun je ook op je PC aansluiten, voor opnamen of het editen van patches etc.

ar250artist
28 februari 2006, 11:58
Hoi sBloke,

Ik heb beide apparaten en over beide ben ik tevreden, hoewel ze natuurlijk wel voor en nadelen hebben. Het grootste nadeel van de cube vind ik dat hij door de koptelefoon ruk klinkt en de volumeknoppen lastig in te stellen zijn en een hoog beginvolume hebben (beginnen meteen vrij hard). Ik lus de pod wel eens door op de cube om over de speaker te spelen en dan merk je dat de pod qua volume veel beter is in te stellen en dan ook nog lekker klinkt. Het grootste nadeel van de pod vind ik dat ik er alleen met een koptelefoon op kan spelen (heb geen stereo waar hij op kan) en toch is dat minder prettig als normaal spelen.
Oh ja, de pod kan natuurlijk veel meer en is breder inzetbaar.

succes met je keuze.

harrie-beton
28 februari 2006, 14:31
Het grootste nadeel van de pod vind ik dat ik er alleen met een koptelefoon op kan spelen (heb geen stereo waar hij op kan)



Hoe draai jij CD's dan? En radio?

Izegrim
28 februari 2006, 14:51
niet elke stereo heeft een line-in, hoe vreemd ook

ar250artist
28 februari 2006, 16:13
Idd, geen line in. Oud geval.

SBloke
28 februari 2006, 18:43
Bij gebrek aan een cube30 heb ik bij feedback even over een cube60 gespeeld...

M'n oren doen pijn... en die effecten die erin zitten vind ik niet zo gek veel aan. Aan een knopje draaien om de snelheid te bepalen en verder er weinig invloed op kunnen uitoefenen vind ik een beetje sumier.
Hij ging ook erg snel erg hard zoals hierboven genoemd.....

M'n keuze begint nu toch echt richting een pod te gaan.....

mark verhoef
28 februari 2006, 22:08
ik weet dat het buiten je budget valt maar een pod met een atomic reactor klinkt fantastisch hoef je ook gene aparte amp aanteschaffen met een band.
En je hebt de moddeling in de voorversterker EN een buizen eindversterker die vrijwel tot niet kleurt EN een goeie speaker wat wil je nog meer.

ook tot de opties is bijvoorbeeld een actieve P.A. speaker klinkt ook heerlijk trouwens.

Wat ik ook heel goed vind klinken en veel goedkoper dan een atomic reactor is de Tech 21 power engine 60

harrie-beton
28 februari 2006, 22:08
tussen de pod 2.0 en de podxt zit veel verschil hoor.
Zeg maar een SKODA en een MERCEDES.

harrie-beton
28 februari 2006, 22:21
atomic reactor


http://www.tonika.nl/shop/images/AR112-XT.jpg


Deze is te zacht voor mijn band en hij is 560 euro...
18 watt buizen.. 1 keer 12 inch speaker.

SBloke
1 maart 2006, 08:05
http://www.tonika.nl/shop/images/AR112-XT.jpg


Deze is te zacht voor mijn band en hij is 560 euro...
18 watt buizen.. 1 keer 12 inch speaker.

Toevallig gister zien staan bij de Feedback. Ik heb wel wat negative verhalen gehoord over deze versterkers...

spanky_franky
1 maart 2006, 13:21
tussen de pod 2.0 en de podxt zit veel verschil hoor.
Zeg maar een SKODA en een MERCEDES.
+1

Ik heb allebei, helemaal mee eens.