PDA

View Full Version : ''Glad'' spelen



nielsnielsniels
27 februari 2006, 15:12
Hey ff een vraagje :hippie:

Hoe krijg je dat gladde op je nek. Ik heb nu zo een Fender Strat en ik heb weleens op andere gitaar gespeeld en dat hout tussen de frets ( waar je op speelt d0h :cooler: ) is daar heel glad. Bij mijn gitaar is dit iets ''ruwer'' , dus bends gaan iets makkelijker met zo een ''gladde''.

Bestaat er zoiets misschien dat je iets op je nek moet doen ( eerst snaren eraf doen ) , en dan een soort van speciaal middeltje erop doen , dat 't glad word?

Alvast Bedankt

Niels :cooler:

nielsduursma
27 februari 2006, 15:18
gewoon een goed poetsmiddel voor je frets, daar is op dit moment ook een topic over aan de gang, staan heel veel tips in over merken middeltjes enz enz.

fred dons
27 februari 2006, 15:31
op poetsen met commandant 4 (beschadigt je toets tenminste niet en je krijgt een mooie hoogglans op je frets)

Scali
27 februari 2006, 16:06
Er is ook speciale gitaarpolish, oa van Gibson.
Of citroenolie.
Ik gebruik zelf gewoon Pledge :)

nielsduursma
27 februari 2006, 16:16
Er is ook speciale gitaarpolish, oa van Gibson.
Of citroenolie.
Ik gebruik zelf gewoon Pledge :)

kan je die gibson polish ook voor je (on)gelakte hals gebruiken dan??

Scali
27 februari 2006, 16:32
kan je die gibson polish ook voor je (on)gelakte hals gebruiken dan??

Geen idee, zal geen kwaad kunnen, denk ik.
Maar ze hebben wel een fretboard conditioner, misschien is dat wat.

nielsduursma
27 februari 2006, 16:52
Geen idee, zal geen kwaad kunnen, denk ik.
Maar ze hebben wel een fretboard conditioner, misschien is dat wat.
ok, want ik heb nu gewoon fastfret en die gibson polish. want ik wist niet dat dat kon.

Aron Maiden
27 februari 2006, 17:03
Ik heb ook fastfred, maar smeer dat spul nooit aan me snaren, eigelijk speel ik alleen op me gitaar en vervang ik 1 keer in de maand me snaren, soms maak ik de hals met een doekje schoon maar heb verder geen middeltjes daarvoor!

Droffie
27 februari 2006, 17:11
Hey ff een vraagje :hippie:

Hoe krijg je dat gladde op je nek. Ik heb nu zo een Fender Strat en ik heb weleens op andere gitaar gespeeld en dat hout tussen de frets ( waar je op speelt d0h :cooler: ) is daar heel glad. Bij mijn gitaar is dit iets ''ruwer'' , dus bends gaan iets makkelijker met zo een ''gladde''.

Bestaat er zoiets misschien dat je iets op je nek moet doen ( eerst snaren eraf doen ) , en dan een soort van speciaal middeltje erop doen , dat 't glad word?

Alvast Bedankt

Niels :cooler:

Geen olie gebruiken...Daar wordt meestal je toets stroef en plakkerig van.

Elke snaarwissel je toets schoonmaken met wasbenzine...Eventueel lichtjes opschuren met staalwol 000, klein beetje fretboard conditioner er op en hij speelt als een zonnetje.