PDA

View Full Version : geluid



adtree
28 oktober 2002, 21:31
hallo
Ik ben bezig om mijn muziek op te nemen d.m.v. Logic 5.Mijn gitaarpartijen moet ik opnemen d.m.v. een line-in (rechstreeks in mijn break-out box ZONDER versterkers)dit komt door mijn woonomgeving en het feit dat ik 2 kinderen heb.Omdat ik al zo lang naar dit geluid luister , ben ik er aan gewent geraakt.Nu wil ik graag van andere muzikanten/gitaristen horen wat zij er van vinden.Dus kom luisteren op mijn website en vertel me wat je er van vindt

Bij voorbaat mijn hartelijke dank

JV
28 oktober 2002, 21:42
het klinkt allemaal wat iel. clean is wel best lekker moek zeggen, maar de distortions (zeker solo) liggen niet echt lekker in men gehoor, veels te schel

Bins
28 oktober 2002, 21:57
Tjee, sorry dat ik het zeg hoor (en het is absoluut niet lullig bedoeld), maar een zoom505 dinges klinkt zelfs stukken beter dan dat. Heel schel en iel idd.
Het is misschien een idee om te investeren in een v-amp of een zo'n roland cube ding, of voor mijn part een danelectro mini-ampje ofzo. Je oren zullen je dankbaar zijn. Misschien is zo'n line6 guitar port iets? Dan kan je gewoon op je pc blijven spelen.

Phizer
28 oktober 2002, 21:58
ja daar ben ik het helemaal mee eens (antwoord van JV), en om eerlijk te zijn heb ik precies hetzelfde probleem :sad:

zal wel gewoon aan het 'opnemen op computer liggen', aan de beperkingen van de geluidskaart in iedergeval... misschien dat je met een professionele geluidskaart wat beter geluid krijgt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phizer op 2002-10-28 22:00 ]</font>

adtree
29 oktober 2002, 17:39
bedankt voor de feedback
kunnen jullie misschien ook advies geven over de plug-inns die ik kan gebruiken om het distortion geluid op te knappen ?

zijn er nog meer die muziek maken via de p.c.

JV
29 oktober 2002, 20:04
misschien opnemen met cool edit. daarmee kan je distortion aan je cleane geluid toevoegen. weet niet of dit goeie kwaliteit is

Mithrandir
30 oktober 2002, 12:50
Ik zou het niet met plug-ins proberen op te knappen, ik denk dat het resultaat daar niet erg veel beter van wordt.

Ik zou idd investeren in een guitarport, pod, v-amp of iets dergelijks dan komt het signaal meteen goed in je computer en klinkt het veel beter. Wat je wel kan doen is pas later dingen als reverb toevoegen, dat klinkt vaak wel mooier dan wanneer je dat direct er aan toevoegd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-10-30 12:53 ]</font>

adtree
30 oktober 2002, 18:18
Ik zag bij http://www.ikmultimedia.com een amp simulator als plug-inn.De demo heeft een ingebouwde ruis,maar het klinkt wel fantastisch.Heeft iemand hier ervaring mee ?

Het blijft moeilijk om een goed geluid te vinden.