PDA

View Full Version : Line 6 live gebruikers?



ieme
27 februari 2006, 14:41
Wie gebruikt line6 spullen live?
Ik zit voor mn coverband te denken aan een
Line6 xtlive of een Vetta combo

Dus of een XT LIVE floorprocessor en dan via in ear je sound
OF
Een Vetta en dan wel de geluidsdruk en respons van je speakers hebben...

Wie heeft ervaring met dit soort dingen live?

arjanb01
27 februari 2006, 14:44
Heb zelf geen ervaring met line 6 spullen. Wel weet ik dat die gitarist van de Marco Borsato band, Rob Winter, de line 6 Vetta wel es gebruikt met een 4x12 kast eronder. Heb em daarmee ooit live gezien tijdens een zomerfeest bij ons. Klonk verder wel oke.

ieme
27 februari 2006, 14:46
Ja, rob winter heeft goeie sounds uit die vetta, maar speelt nu niet voor niets live op de Hook buizen amps...

wille525
27 februari 2006, 15:00
Samen met onze andere gitarist gebruik ik de POD XT Live voor optredes. Hiervoor heb ik zo ongeveer alle pedalen gehad die je maar kan bedenken. En tuurlijk een XT live heeft zo z'n voor- en nadelen t.o.v. van gewone pedalen, maar over het algemeen klinkt ie heel goed en op een makkelijke manier te programmeren. Wel speel ik over een JCM800 2204 top in combinaties met V30's, omdat ik live toch wel echte buizen prefereer, maar ik kan me voorstellen dat die Vetta een prima amp is. Voor (studio)opnames klinkt de XT Live in ieder geval weergaloos. Ik kan je genoeg opnames laten horen die ik thuis heb gemaakt en die niet van het echte studiowerk zijn te onderscheiden. Voor dit resultaat moet je wel een acceptabele geluidskaart (minimaal Creative Audigy)gebruiken. De XT Live kan daarnaast prima (zonder amp/speaker-simulation) worden gebruikt.

arjanb01
27 februari 2006, 15:04
Ja, rob winter heeft goeie sounds uit die vetta, maar speelt nu niet voor niets live op de Hook buizen amps...

ja precies, die Hook amps zijn wreed en duur (top kost alleen al 3000 euro). Sowieso zijn buizen op hoog volume bruikbaarder dan digitale versterkers, is al jaren zo.
Want als een digitale versterker op hoog volume met een houthakkende drummer mee moet dan kom je in kritiek gebied terecht en sta je in een volle zaal toch een beetje voor paal.

ieme
27 februari 2006, 15:26
Samen met onze andere gitarist gebruik ik de POD XT Live voor optredes. Hiervoor heb ik zo ongeveer alle pedalen gehad die je maar kan bedenken. En tuurlijk een XT live heeft zo z'n voor- en nadelen t.o.v. van gewone pedalen, maar over het algemeen klinkt ie heel goed en op een makkelijke manier te programmeren. Wel speel ik over een JCM800 2204 top in combinaties met V30's, omdat ik live toch wel echte buizen prefereer, maar ik kan me voorstellen dat die Vetta een prima amp is. Voor (studio)opnames klinkt de XT Live in ieder geval weergaloos. Ik kan je genoeg opnames laten horen die ik thuis heb gemaakt en die niet van het echte studiowerk zijn te onderscheiden. Voor dit resultaat moet je wel een acceptabele geluidskaart (minimaal Creative Audigy)gebruiken. De XT Live kan daarnaast prima (zonder amp/speaker-simulation) worden gebruikt.


Dus een XT-Live in een Vox ac30 gooien zou voor mij een goeie uitkomst kunnen gaan bieden....

Scali
27 februari 2006, 15:50
Naar het schijnt is de Vox Tonelab SE nog beter dan de Pod XT Live als je over een gitaarversterker wilt spelen.
De Digitech GNX3000 schijnt ook enorm goed te zijn, kwam ook zeer goed uit de vergelijkende test op thestompbox.net (http://www.thestompbox.net/Home/ViewArticle.aspx?ArticleID=21)
En de Zoom G9.2tt is het wachten en proberen waarschijnlijk ook wel waard. Gebruikt net als de Tonelab SE een echte buis om poweramp-distortion te simuleren. Verder heeft ie ook nog een buis voor compressie. En natuurlijk 24/96 processing, dat heeft de Tonelab SE zeker niet, en de Pod waarschijnlijk ook niet, Line6 is er nogal geheimzinnig over, maar in feite is het hart van de Pod XT al een jaar of 5 oud, dus de kans dat het 24/96 is, is verwaarloosbaar.
Boss GT-8 vond ik zelf niks. Veel ruis, weinig tone, geen lekkere feel. Wel 382984932 opties voor ieder effect. Leuk, als je er veel tijd in wil gaan steken.

harrie-beton
27 februari 2006, 16:27
heb jij een VOx ac 30 ieme?

Wij hebben een eigen oefenruimte en je mag wel een keer een dag op volle sterkte oefenen met in-ear en je vox. Pikasso wou dat ook al een keer doen.

Onderschat het niet.
Ik ben in 2001 met modeling begonnen en het is een hele overstap en zeker met de (buizen) spullen die jij hebt moet je een hoop tweaken voordat je tevreden bent.
De podxt is er 3 jaar ongeveer en de software is verbeterd ten opzichte van de 1e versie.
Dat is weer het voordeel.

Er is ook kans Ieme dat niet tevreden zult zijn en gewoon buizen en een microfoon blijft gebruiken..

Rwin
27 februari 2006, 16:51
Als je er toch een mic voor hangt kun je beter mijn H&K nemen ;) Die klinkt beter dan de Vetta. (Imho) zie ook dit topic: ander topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=9035&highlight=zenamp)


Ik heb er dus veel ervaring mee. En de ZenAmp is erg goed, gaat zeker hard genoeg, en lekker simpel in bediening, en hij klinkt erg dynamisch. Ik kwam altijd goed door de mix heen. Het enige wat ik bij geen enkele modelling ben tegengekomen (ik heb ook 2 jaar een PODPro gehad) is een perfecte Rectifier sound. Ja, ze komen allemaal in de buurt, maar geen enkele is het helemaal. Vandaar dat ik nu de Mesa DR heb gekocht. (dan maar concessies bij die 3 covertjes waarbij ik een vox-achtig geluid moet hebben)

Izegrim
27 februari 2006, 16:54
Ikzelf heb al wel gemerkt dat een XTL heel bruikbaar kan zijn i.c.m. een buizenversterker maar er zijn wel heel veel parameters te beïnvloeden. Thuis klonk dat ding geweldig maar in de oefenruimte was het de 10X niks toen ik even snel een soundje in wilde stellen. Zelfde verhaal gisteren toen ik bij wat maten in de studio op visite was omdat zijn de XTL wilden testen.

En dan, als je denkt dat je alles hebt gedaan om er wat bruikbaars uit te halen en keer op keer gefaald hebt en je je oordeel klaar hebt krijg je ineens een beetje inzicht in hoe je te werk moet gaan. Heel stom, want op het moment dat we accepteerden dat het niet ging werken kwamen er ineens heel overtuigende sounds uit.

's Avonds terug in de oefenruimte sluit ik hem weer aan en ik hoor mijn combootje ineens prima in balans met de 5150 halfstack van m'n bandgenoot... Het kan dus wel maar het is echt wel even pielen en zoeken naar de juiste werkwijze. Mijn Korg en Zoom pedalen waren veel makkelijker om goede geluiden in te stellen, maar als je het uiterste eruit hebt sta je pas aan het begin van wat er mogelijk is met de Pod.

Ik ben er heel blij mee maar baal dat on-the-fly instellen niet echt werkt en bovendien heb ik geen tijd doordeweeks om uren te gaan tweaken. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat het een duurzame relatie is die langzaam maar zeker groeit.

BTW ik heb hem pas een week of twee en gebruik hem met een Randall RG50 TC 1X12" combo in de FX return.

Stitch
27 februari 2006, 17:04
De podxt is wel 24/96 trouwens.

qwertyuiop
27 februari 2006, 17:12
ik werk live regelmatig met de XTlive en een fullrange powered floormonitor zodat ik mijn eigen monitoring kan regelen. (en dan dus rechtstreeks in de PA) Werkt prima, maar zoals je kunt lezen in het andere topic omtrent buizen/moddeling, blijft er met dat digitale gedoe altijd wel wat te zeuren;
- niet goed door de mix heen komen
- te weinig dynamiek in je spel kunnen leggen

los daarvan, werkt prima zolang je je eigen monitoring kunt regelen. Als je dat uit handen geeft aan een geluidstechnicus, ben je afhankelijk...

ik gebruik 'm ook voor een coverband, maar echt tweaken zodat je verschillende patches hebt voor verschillende nummers, gebeurt uiteindelijk niet, omdat het toch teveel tijd/tweaken kost. Ik gebruik 4 basis-presets en schakel er wat effecten bij "on the fly"

overigens had die gitarist van Borsato hetzelfde probleem als ik vaak heb; niet door de mix heen prikken met z'n line6 spullen.... Op het podium zelf is het goed te horen vind ik zelf.

Hell's Engl
27 februari 2006, 17:13
Persoonlijk vind ik de H&K Zentera de beste modeling-amp die er op dit moment is...
Heb 'n keer Plaeto gezien; de gitarist speelt op 'n Vetta en de zanger/gitarist (Sandro ex- City to city) op 'n Zentera... De Zentera blaast die Vetta echt gewoon weg hoor!!!

Maar de Line6 HD147 is ook erg vet hoor!! 300 Watt!! John Hayes van Mother´s Finest gebruikt ´m bij zijn eigen band, John Hayes Project.

Maaruh.... jij had toch ´n Hook besteld... Of niet

qwertyuiop
27 februari 2006, 17:16
overigens werkt een tonelab se in een gitaarversterker beter dan een podxt live. Vraag me niet waarom, maar die tonelab klinkt met de speakersim uitgeschakeld gewoon beter dan de pod. Heb ze beiden gehad (pod heb ik nog dus) en met die pod klinkt het nergens naar (nou ja...minder goed) dan met de tonelab. Die tonelab is uitermate geschikt voor het prikken in een buizencombo. Vet, vol, helder enz...wellicht door dat buisje (of zou dat spychisch zijn??)
dat moet je maar eens testen in een winkel.

Rwin
27 februari 2006, 17:19
Persoonlijk vind ik de H&K Zentera de beste modeling-amp die er op dit moment is...
Heb 'n keer Plaeto gezien; de gitarist speelt op 'n Vetta en de zanger/gitarist (Sandro ex- City to city) op 'n Zentera... De Zentera blaast die Vetta echt gewoon weg hoor!!!


Kijk, deze motorrijdert snapt het :)

Scali
27 februari 2006, 17:33
De podxt is wel 24/96 trouwens.

Waar haal je dat vandaan dan? Ik kan het nergens op het hele internet vinden.

Hell's Engl
27 februari 2006, 17:58
Kijk, deze motorrijdert snapt het :)

Hahahahaaa..... Moet eigenlijk m´n nickname zien te veranderen aangezien ik Engl-loos ben..... En ´n triamp heb...

wille525
28 februari 2006, 10:49
Ieme, een XTL is prima te gebruiken i.c.m. de Vox AC30. Je moet in dit geval alleen (!) de effecten gebruiken die erin zitten en niet de amp/speaker-simulatie.

harrie-beton
28 februari 2006, 14:00
24 /96 huh huh

volgens mij is een podxt 24 bits en 48 kilohertz.
Dat is namelijk het maximale wat je digitaal binnen kan halen..
Het lijkt me logisch dat dit gelijk is aan de interne sample rate.

Koenk2
28 februari 2006, 15:33
Ik ben ex-podXT gebruiker.. Ik speel in een coverband en vond het geweldig precies de solo's en slaggeluiden van de cd na te bootsen. Bijvoorbeeld de solo van doe maar - sinds een dag of twee.. Erg simpel, maar met originele geluid krijg je hoe dan ook vaak mensen in het publiek die daardoor helemaal mee schreeuwen..

Echter heb ik hem net verkocht.. Ik weet niet of het dat digitale was met de eeuwige speurtocht naar 'het geluid' of dat het mijn eigen onkunnen was... Maar ik was even anti-PODXT...

Je kan er veel mee, maar het geluid zal volgens mij nooit zo zijn dat andere gitaristen in het publiek jaloers zijn... (bij wijs van spreken)...

harrie-beton
28 februari 2006, 18:01
Echter heb ik hem net verkocht.. Ik weet niet of het dat digitale was met de eeuwige speurtocht naar 'het geluid' of dat het mijn eigen onkunnen was... Maar ik was even anti-PODXT...





Dit is een discussieforum en geen raadspelletje.
Vertel ons wat de reden was om je podxt weg te doen!

-onkunnen staat niet in de van dale
spannend!

ED BOB
1 maart 2006, 20:19
Een jaar geleden ben ik overgestapt op modeling, Line6 Vetta head met 4x12" cab. welke wordt doorversterkt met 2 mics. Ik maak dus geen gebruik van de line outs. Met deze set up treedt ik gemiddeld 2 keer per maand op in een allround coverband. Vooral voor dit werk is de Vetta uitermate geschikt. Persoonlijk vind ik mijn sound nu mooier dan met mijn vorige setup, Engl Sovereign met wat rack gear. Geluidsdruk, goed door de mix komen e.d. waarvan vaak bij modeling gezegt wordt dat dit minder zou zijn dan bij buizen, is m.i. zeker niet slechter geworden.
Ik denk er iig voorlopig niet aan om weer terug te gaan naar buizen.

Daarnaast gebruik ik deze set up ook nog in een Rolling Stones Tribute band en ook in deze situatie komt de Vetta goed uit de verf. Door de mogelijkheid om 2 verschillende versterker-simulaties naast elkaar te kunnen gebruiken, kun je het typische Keith Richards geluid (Cleane versterker i.c.m. een overstuurde verserker) perfect simuleren.

greetz, Ed