PDA

View Full Version : Advies: Behringer CS-100 en AM-100 (stompboxes)



jorik12345
27 februari 2006, 10:41
Ik wilde graag wat advies over deze 2 pedalen in mijn situatie.

Ik heb thuis een Roland Cube-30 staan. Daar zitten dus al een handvol effecten op. Maar ik wil er toch nog wel een paar bij. Ik wil graag een Compresser/Sustainer. En het liefst voor een laag bedrag. Ik ben redelijk jong heb niet extreem veel geld en wil er dus ook niet al te veel aan besteden. De Behringer CS-100 is een simpel goedkoop apparaat. Maar is deze wel van een degelijke kwaliteit. Ik hoef geen perfect apparaat maar wil wel dat deze klinkt en niet dat het effect wegvalt ofzo. Ik wil dus vragen of dit een verstandige keuze is.
Over de Acoustic Modeler (AM-100) ben ik ook aan het twijfelen. Ik heb al een acoustic mode op mijn Cube-30 zitten en ik heb een A-B footswitch. Is het geluid van deze footswitch beter? Kan ik met die footswitch meer? Klinkt het mooier dan op mijn Cube-30?
En ten slotte:
Ik heb mijn A-B footswitch zelf gemaakt. Er zit dus wel een input op maar geen output. Kan ik deze A-B switch op het einde van 2 footswitches aansluiten en nog schakelen op mijn Cube 30. Of adviseren jullie mij ook een Dual A-B switch van Behringer (AB-200) te kopen?

Alvast bedankt,
Jorik

Debaser
27 februari 2006, 17:03
ik heb een kleine cube gehad ( micro )

en heb ook de Acoustic Modeler van Behringer gehad,
ik vond die op de cube vele malen mooier klinken.
maar neem desnoods je cube mee als je het pedaal gaat testen.
of test het pedaal op een Cube 30 in de winkel, en neem je gitaar mee.

dan kom je er wel uit wat je mooier vind klinken.

jorik12345
27 februari 2006, 19:14
Owkeej, bedankt. Dat is wel handig om te weten. Dan zou ik beter doen om dat geld aan volumepadaal of gitaartuner te besteden. Of kan in een volumepedaal ook veel ruis zitten?

Debaser
27 februari 2006, 21:16
een Tuner is altijd een goeie investering zou ik zeggen. :)

jorik12345
27 februari 2006, 21:43
Ja dat dacht ik ook al. Ik heb er al wel 1 maar als ik die aanzet valt het geluid van mijn versterker uit. Al het geluid gaat dus naar de tuner. En als ik die weer uitzet hoor ik mijn versterker weer. Niet echt ideaal dus. :)

Debaser
27 februari 2006, 23:39
daarvoor zou je dus wel dat AB switch je van Behringer voor kunnen gebruiken

IN :Gitaar
OUT A : naar Versterker
OUT B : naar Tuner

wat voor tuner is het ?

jorik12345
28 februari 2006, 09:10
Het is een Yamaha YT-150. Maar dat zou inderdaad wel een handige optie zijn.

piezo
28 februari 2006, 10:27
Ja dat dacht ik ook al. Ik heb er al wel 1 maar als ik die aanzet valt het geluid van mijn versterker uit. Al het geluid gaat dus naar de tuner. En als ik die weer uitzet hoor ik mijn versterker weer. Niet echt ideaal dus. :)
Juist wel ideaal! Dat is niet voor niks gedaan, hoor. Op die manier kunnen jij en je medemuzikanten stemmen, zonder elkaar en het publiek daarmee lastig te vallen. En soms moet je TIJDENS een nummer even bijstemmen. Als je dat niet op het gehoor kunt - en dan nog binnen de gespeelde toonsoort dus - zou je toch niet willen dat anderen jou tonen horen spelen die vals klinken met de rest van de band, of wèl soms?

jorik12345
28 februari 2006, 11:01
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Had ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Ik doe nog geen optredens maar als we die een keer gaan doen is dat inderdaad wel handg. :)