PDA

View Full Version : vergelijking: H&K Warp Factor - Zoom Driver 5000 - Hyperlead



Thom TK
26 februari 2006, 22:37
Ik heb een Engl E530 preamp; gaaf ding, erg goed geluid, maar ik zoek nog een distortion die ik kan gebruiken over het cleankanaal van de 530, als extra optie zeg maar.

Nou weet ik dat de bovenstaande pedalen erg bruut zijn.
Zo niet de bruutste (want ik zoek toch wel een extreme, gedefinieerde distortion met een goede leadsound).
De Warp Factor heeft buizen erin zitten geloof ik...dus wat is het verschil in geluid tussen deze 3 pedalen, zie titel.

Misschien een wat irritante vraag voor sommigen, omdat er toch vaak geroepen word dat je zelf moet gaan testen...maar ik waag het erop.

Speeddemon
27 februari 2006, 13:30
Warp Factor heeft GEEN buizen erin! (de Tube Factor wel)

Zoom HyperLead komt iets meer tot z'n recht in een classic rock/hard rock/lichte 80's metal setting, en de Driver 5000 is gewoon extreem bruut, strak en vet (in de Stack 2 en Combo 112 standen. Zoom Box setting is typisch Brian May, en R&B en Metal settings zijn nutteloos en slecht.)

Thom TK
28 februari 2006, 10:45
Warp Factor heeft GEEN buizen erin! (de Tube Factor wel)

Zoom HyperLead komt iets meer tot z'n recht in een classic rock/hard rock/lichte 80's metal setting, en de Driver 5000 is gewoon extreem bruut, strak en vet (in de Stack 2 en Combo 112 standen. Zoom Box setting is typisch Brian May, en R&B en Metal settings zijn nutteloos en slecht.)

Oke, dus de Driver 5000 kan ook lichtere distortion doen?

Speeddemon
28 februari 2006, 11:01
Oke, dus de Driver 5000 kan ook lichtere distortion doen?
alleen in die Brian May setting. voor de rest zou je, als je een overtuigende lichte distortion wilt EN brute metal, beter af zijn met een Line 6 Ubermetal. Die kan nl. ook goeie classic rock sounds (terwijl 't gros van de metal-distortions gewoon zuigt bij lage gainstanden)