PDA

View Full Version : valvestate 8080???



Basseytje
26 februari 2006, 14:18
ik ben op zoek naar een marshall valvestate. en op marktplaats worden er heel veel marshall valvestate 8080 geplaatst weet iemand de reden daarvan???

is het geluid niet mooi of slechte kwaliteit

wie weet er meer over dit soort versterkers en zal dit een geode keus voor mij zijn ik speel het leifst guns n roses achtige dingen en ook wel punk en dat soort dingen

mvg bas

Scali
26 februari 2006, 14:33
De 8080 wordt algemeen gezien als een van de beste ValveStates.
Zeer geschikt voor punk, en G'n'R is er ook goed mee te doen.
Zijn goede, betrouwbare versterkers, maar wel oud ondertussen (uit de eerste serie, begin jaren '90). Te herkennen aan de modelnummers die dus met '80' beginnen, zoals deze 8080, of '82' voor de stereo-modellen, bv 8280.
Laatste getal is dus het vermogen, 80w in dit geval.

Daarna had je de tweede serie, met 'VS' ervoor. De VS100 is min of meer de opvolger van de 8080. Heeft iets meer vermogen (100w ipv 80w dus), en zou ook erg geschikt zijn. Ook hier heb je stereo-modellen, als de VS230 (deze heb ik zelf) en VS265, respectievelijk 2x30w en 2x65w dus.
En een aantal jaren geleden is de nieuwste serie geintroduceerd, de AVT-serie.

Ik denk dat je met alle series goed uit de voeten kunt, de nieuwere series hebben wel wat extra opties, zoals digitale effecten in de betere AVT-modellen, maar ik weet niet of je daar behoefte aan hebt.
De geluidskwaliteit scheelt niet zo veel, ook de duurdere modellen uit de eerste serie waren al erg goed.

Basseytje
26 februari 2006, 14:35
is deze wel analoog ja he? want ik wil niet de digitale kant opgaan ik heb daarom ook geen digitale effecten en ik wil nu dus een fantsoelijke analoge versterker met een beetje vermogen

robert-gitarist
26 februari 2006, 14:37
Tis geen buizenbak en geen modeling geval..als je dat bedoelt ;)
In sommige valvestates zit toch wel een preamp buisje?Weet niet exact welke types maar staat me wel wat van bij dat sommige types die hebben :)

ACSlater
26 februari 2006, 14:40
Ik ben niet zo kapot van de solidstate Marshalls. Toen mijn eigen versterkercollectie nog enkel uit een Behringer Blue Devil bestond en ik voor het eerst over een VS265 speelde dacht ik dat ik een van de beste versterkers ooit had gevonden. Nu weet ik inmiddels iets meer van versterkers en vind ik het geluid enkel bruikbaar voor oefenen. Als beginner heb je er een goeie amp aan.
Kijk iig ook even naar de nieuwere Marshalls zoals de AVT-serie. Die dingen zijn een heel stuk beter en ook zeer bruikbaar bij optredens.

Scali
26 februari 2006, 14:55
is deze wel analoog ja he? want ik wil niet de digitale kant opgaan ik heb daarom ook geen digitale effecten en ik wil nu dus een fantsoelijke analoge versterker met een beetje vermogen

Ja, zoals gezegd dus, sommige modellen met een buisje in de preamp (oa dus de 8080, de VS100, de VS265 en alle AVT-modellen. De VS230 dan bv weer niet).
De AVT heeft dus wel digitale effecten, maar verder is ie gewoon analoog. De effecten zitten tussen de voor- en eindversterker, waardoor je eigenlijk gewoon een professonele studio-setup krijgt... analoge pre-amp met buizen, en analoge eindversterker, waarbij je digitale effecten met het analoge geluid kunt mixen. Zo gaat het met dure buizenversterkers met een effectloop en rack-effecten ook meestal.

Als je geen effecten gebruikt, is de versterker in principe gewoon analoog.
Hard gaan ze ook, die ValveStates. Ik heb dus zelf de VS230, en daar kun je prima mee oefenen met een drummer, en op het podium ben je ook goed hoorbaar, al zul je voor wat grotere zaaltjes toch wel PA willen gebruiken.

Fouter
26 februari 2006, 15:53
Ik heb een VS100 top gehad (de 2e serie valvestates dus)

't Ding kon knetterhard, en is me eigenlijk altijd wel goed bevallen, al moet ik zeggen, nu ik beter gewend ben zou ik echt nooit meer een valvestate willen :)

marter544
26 februari 2006, 15:59
Ik vind de valvestates prima dingen hoor, wou er eerst ook een kopen, maar heb toen een Randall RG75 getest, en die bevalt me toch een stuk beter. Op marktplaats zijn die 8080's meestal rond de 200, de RG75 is 337 bij music store, en ik vind die een stuk mooier klinken.

crazylay
26 februari 2006, 16:04
ik heb zelf een Valve 8080 hier..
er zit een buis in de voorversterker voor de Boost channel.
ik speel altijd met een extra Clean Boost effect er bij op..
en dan klinkt hij voor mij zoals ik het wil.
het is een leuke versterker maar ik moet hem kwijt omdat ik iets krachtigers weer nodig ben.
ik had altijd een merklose versterker (top+cab=1400W) en heb er een celestion spreaker van Fane in gezet.. maar vanwege verhuizing in een rijtjes huis kon ik zo'n zware qua geluid niet meenemen en heb hem verkocht en een 8080 gekocht.. nu wil ik (al aangegeven) weer een zwaardere amp.. maar het is echt een leuke versterker voor beginnener/gevorderde enz.

ik zou hem eerst even uit testen in een muziek winkel.
dan weet je ook gelijk of het je aanstaat of niet.
hoeveel ben je bereid te geven voor zo'n 8080?

succes

Wabbie
26 februari 2006, 16:59
Ik heb zelf een vs100 top. Jarenblang mee opgetreden. Dat ding kan idd knetterhard voor een "transistor" versterker. Ondertussen ben ik over op een lompere buizentop van koch, maar ik heb toch zeker goede herinneringen aan mijn oude trouwe vs100'tje. Hij staat nu trouw bovenop mijn Koch, en ik gebruik hem nog wel eens als ik 's avonds laat nog even gitaar wil spelen. Daar is een lompe buizenbak dan weer niet zo geschikt voor.

Bij ons in de studio staat een nieuwere marshall avt combo. Die heeft idd een ongeveer vergelijkbaar geluid, alhoewel ik zelf vind dat mijn vs100 toch wat strakker klinkt. Verder ben ik ook niet echt gecharmeerd van de effecten die erin zitten, maar das meer een persoonlijke voorkeur.

Een kameraad van me treed nog vrij regelmatig op met een oude 8080 en die heeft toch een vrij lomp geluid op het podium. Dus die valvestates willen wel blazen :D

Geronimo
26 februari 2006, 21:53
Nee niet doen pas op! Er zit een ONWIJS verschil tussen de 8080 (eerste serie Valvestate) en de VS100 (tweede serie)!!

Die VS100 is tien keer beter dan die 8080 crapdingen! Je moet niet geloven wat ze allemaal roepen want hier 8080 = crapass!
Ze staan niet voor niets zoveel tweedehands te koop.

De VS100 daarentegen verdient respect. Een van de beste transistoramps, bruut eigen geluid. Zeer bruikbaar. Luister naar Death - Symbolic; vuig en in your face! (stack versie maar hetzelfde idee) Combo doet het ook erg goed. Clean en cruch ook gewoon goed, goede amp voor weinig geld ook voor live gigs en zeker voor oefenhok gebruik.

Geronimo
26 februari 2006, 21:56
De 8080 wordt algemeen gezien als een van de beste ValveStates... ...De geluidskwaliteit scheelt niet zo veel, ook de duurdere modellen uit de eerste serie waren al erg goed.

Is dus onwijs geleuter Scali roep niet allemaal dingen als je het niet geprobeerd hebt en ze naast elkaar hebt gehoord! Er zit zeker wel een ONWIJS verschil tussen de eerste en de tweede serie. De VS serie blaft die eerste zo omver. Echt bizar hoeveel verschil er tussen zit.

crazylay
26 februari 2006, 22:26
Nee niet doen pas op! Er zit een ONWIJS verschil tussen de 8080 (eerste serie Valvestate) en de VS100 (tweede serie)!!

Die VS100 is tien keer beter dan die 8080 crapdingen! Je moet niet geloven wat ze allemaal roepen want hier 8080 = crapass!
Ze staan niet voor niets zoveel tweedehands te koop.

De VS100 daarentegen verdient respect. Een van de beste transistoramps, bruut eigen geluid. Zeer bruikbaar. Luister naar Death - Symbolic; vuig en in your face! (stack versie maar hetzelfde idee) Combo doet het ook erg goed. Clean en cruch ook gewoon goed, goede amp voor weinig geld ook voor live gigs en zeker voor oefenhok gebruik.

WTF man.. jij lult pas wat uit je nek nu.
wel eens op een 8080 gespeeld"?..
wel eens een extra boost er onder gezet of een cleaner"?..
gewoon goed instellen dan heb je een fantastisch geluid.

laat de man toch zelf kiezen wat hij wil "gvd"
en ga niet lullen van.. NEE NIET DOEN!! stomheid.
als ik tegen je zeg.. je MOET me helpen die koe te neuken.. dan doe je dat toch ook niet.
ik denk als je moet gaan kiezen tussen een geit en een koe dat je ze eerst alle 2 probeert voordat je ze gaat neuken.

k'bedoel maar.. Let the man choose him self

Scali
26 februari 2006, 22:45
Is dus onwijs geleuter Scali roep niet allemaal dingen als je het niet geprobeerd hebt en ze naast elkaar hebt gehoord! Er zit zeker wel een ONWIJS verschil tussen de eerste en de tweede serie. De VS serie blaft die eerste zo omver. Echt bizar hoeveel verschil er tussen zit.

Je bedoelt dat we van mening verschillen. Dat maakt mijn mening nog niet tot 'geleuter'. Het is wel zo beschaafd om wat respect voor andermans mening op te brengen. Of ga je straks ook nog wat Deense vlaggen verbranden?
Voorlopig sta je trouwens nog alleen in jouw mening dat de 8080 een slechte versterker is.

Scali
26 februari 2006, 22:51
Ze staan niet voor niets zoveel tweedehands te koop.

Er staan ook genoeg VS100s te koop hoor.
Dat heeft echt niet met de kwaliteit te maken. Zijn allebei al behoorlijk oude versterkers, en dus zullen hun eigenaren ondertussen toe zijn aan iets nieuws, iets anders.
En de 8080 was gewoon enorm populair destijds, omdat het een goede, betrouwbare versterker was, en genoeg volume voor het oefenhok of het podium. Ik kwam ze destijds heel vaak tegen als huisversterkers bij oefencentra en podia. En dat beviel me stukken beter dan die andere 'gouwe ouwe' huisversterker, de Peavey Bandit.
Daarom zijn er dus een hoop in omloop, en zul je er ook een hoop tweedehands vinden.

Baker
26 februari 2006, 22:57
Nee niet doen pas op! Er zit een ONWIJS verschil tussen de 8080 (eerste serie Valvestate) en de VS100 (tweede serie)!!

Die VS100 is tien keer beter dan die 8080 crapdingen! Je moet niet geloven wat ze allemaal roepen want hier 8080 = crapass!
Ze staan niet voor niets zoveel tweedehands te koop.

De VS100 daarentegen verdient respect. Een van de beste transistoramps, bruut eigen geluid. Zeer bruikbaar. Luister naar Death - Symbolic; vuig en in your face! (stack versie maar hetzelfde idee) Combo doet het ook erg goed. Clean en cruch ook gewoon goed, goede amp voor weinig geld ook voor live gigs en zeker voor oefenhok gebruik.

Wat een bullshit!!!
Ik heb zowel een 8080 gehad (1e serie) als een VS265 (2e serie, waar ook de VS100 uit komt)

En ik kan je 1 ding wel vertellen, die 8080 klonk stukken beter dan die VS265.
Dus je kunt nu wel heel overtuigend gaan lopen schreeuwen dat de 8080 crap is enzo, maar er zijn er genoeg die er anders over denken waaronder ik.

Dus. de 8080 is een prima ding.

Geronimo
26 februari 2006, 23:26
Het zal allemaal wel als jullie blij zijn met zo'n ding goed voor je ik vond ze kut. En ja ik heb ze allebei naast elkaar gehad en erop gespeeld en die VS100 klonk tien keer beter, Crazylay wat denk je dan dat ik zomaar wat roep net zoals Scali, doe mij die gaddamn koe maar ik heb het zelf ervaren!! (wel krukje meenemen)

En Scali wat mening betreft JIJ riep dat er geen verschil tussen zit wat dus idd onzin is want er zit wel degelijk verschil tussen. Dat is een feit en geen mening meer...

Als jij uit Denemarken zou komen zou ik het misschien wel overwegen ja he he.

En Makker ik heb het ook niet over een VS265, maar over de VS100...

Scali
26 februari 2006, 23:41
En Scali wat mening betreft JIJ riep dat er geen verschil tussen zit wat dus idd onzin is want er zit wel degelijk verschil tussen. Dat is een feit en geen mening meer...

Beter lezen, ik heb niet gezegd dat er *geen* verschil zit.


De geluidskwaliteit scheelt niet zo veel, ook de duurdere modellen uit de eerste serie waren al erg goed.

Niemand ontkent dus het feit dat er verschil tussen zit. We hebben alleen een andere mening over hoe groot dat verschil is. Naar mijn mening overdrijf jij enorm. En aan de reacties te zien, ben ik niet de enige.

Bovendien 'roep ik niet zomaar wat', ik heb vaak genoeg over die 8080s gespeeld, ik ben min of meer in dat tijdperk begonnen, als gitarist. Ik ben opgegroeid met die dingen, zeg maar. Ik roep nooit zomaar wat, trouwens. Daar heeft niemand wat aan. Wat bijzonder brutaal om me van zulks te betichten.

patricia
26 februari 2006, 23:46
zijn toffe versterkers hoor,die valvestate`s.
bij dijkmans in breda staat een vs102r te koop,een met twee 12 inch speakers.
een kanon!!!!

Neals
27 februari 2006, 00:01
Ik heb de VS100 Top een half jaar, en moet zeggen dat het voor een transistorbakje een zeer toffe versterker is!

De VS100 klinkt iets rauwer en agressiever dan de 8100(is een topversie uit de oude serie) en met single coil elementen blijft het geluid ook lekker gedefinieerd, mijn Tele op het beruchte 2e kanaal blijft lekker klinken met de Gain op 8!!!!!

Enigste reden dat ik nog op een Valvestate speelt is dat het gewoon voor het geld een ontzettend goede versterker is! hij is stevig, luid en ik krijg er voor live/oefenruimte gebruik er een prima sound uit. Reden om hem weg te doen op termijn is het 'ontgroeien' en behoefte krijgen naar een vette buizensound.
Eerder nog overwogen dit beestje te verruilen voor een combo, net een gig gehad en hij bevalt me PRIMA!

patricia
27 februari 2006, 00:08
jaa het blijven aparte dingen die valvestate`s.
een buisje erin maar een hoop mooie scheur.
ik heb nu een fender ultra-chorus bij mijn mesa nomad55 klinkt mooi hoor!

Neals
27 februari 2006, 00:29
Uniek is een Valvestate zeker, en ik vind het ook een apparaat wat voor de budget/beginnende gitarist zeker niet mis staan in zijn/haar collectie!

patricia
27 februari 2006, 00:32
jaa , als ik ooit een vs265r weer tegen kom?gaat mijn fendertje gelijk in de aanbieding hoor!!

Dweezman
27 februari 2006, 15:36
13 jaar lang een Valvestate 8240 misbruikt. Een paar keer echt laten donderen, nooit problemen. En toen was ie op.


Maar prima dingetje verder, voor z'n prijs.