PDA

View Full Version : Welk optreden wil je zo snel mogelijk vergeten



Wizz
26 februari 2006, 10:27
In mijn geval : Motorhead in de Oosterpoort, Groningen.
Veertig gulden -toen heel veel geld- betaald, lang naar uitgekeken, maar wat gebeurt er : Het Groningse publiek laat zijn waardering blijken door biertjes naar de band te gooien. Lekker verkoelend, heb ik zelf als Grave Digger nooit enig probleem mee gehad :rockon: .
Lemmy dus wel : Loopt het podium af, komt pas na tien minuten terug met de dreigende woorden : "If I see òne more beer comin'up this way..."
Nou, vraag je er dan om of smeek je er dan om ? De lucht zag een paar tellen geel van het bier, exit Motorhead, en een paar duizend man die veertig gulden betaald hebben om vier liedjes te horen.
Wàt een homo's.

:cooler: Wizz :cooler:

waayer
26 februari 2006, 11:36
Wie vind je dan de homo's?
Persoonlijk vind ik de mensen die bierflesjes gooien de homo's zij hebben het tenslotte vergald voor de rest en ik geef die gasten groot gelijk dat ze het aftrappen.

Guinness
26 februari 2006, 11:58
Als Lemmy zegt geen bier gooien dan gooi je geen bier. Punt.

Het is Moterhead en niet Rowwen Heze. Respect.

Wizz
26 februari 2006, 12:29
Wie vind je dan de homo's?
Persoonlijk vind ik de mensen die bierflesjes gooien de homo's zij hebben het tenslotte vergald voor de rest en ik geef die gasten groot gelijk dat ze het aftrappen.

Wie had het over flesjes ? Toen ik in Hamburg in een Nazi-tent stond te spelen en iemand gooide een flesje naar onze drummer -weerloos achter zijn drumstel- ben ik meteen vanaf het podium op die gast gedoken, Bud Spencer-achtige taferelen veroorzakend... :rockon:
Nee hoor, het ging puur om de vloeistof, en dat is gewoon Groningse cultuur.
Flesjes gooien is misdadig.

:cooler: Wizz :cooler:

bloodboiler
26 februari 2006, 12:34
Het enige wat Lemmy vraagt is respect. Als er bier naar hem gegooid wordt stot hij de show en waarschuwt het publiek om het niet meer te doen anders kappen ze ermee. Punt, duidelijker kan hij niet zijn.

Lemmy is trouwens zo en beetje de meest vriendelijke rockster ter wereld.
Zo speelde hij een paar jaar geleden op Bospop, een vriend van mij was backstage verzeild geraakt en kwam Lemmy tegen. Vroeg om een handtekening en na anderhalf uur nam Lemmy pas afscheid van hem. Mijn vriend bedankte Lemmy ervoor dat hij zoveel tijd voor hem vrij had gemaakt, waarop Lemmy antwoorde. Nee ik moet jou bedanken, dankzij mensen zoals jij, die naar onze shows komen en onze platen kopen kan ik dit geweldige leven lijden :cooler: !

Kijk als je zo respectvol naar je fans bent mag je ook resepct terug verwachten.

Wizz
26 februari 2006, 12:39
Leuk verhaal !
We zijn natuurlijk allemaal mensen, Lemmy zal die dag gewoon een beter humeur hebben gehad. Ik heb hem nog eens met een eerder bandje van hem, Hawkwind, zien spelen en dat was inderdaad een heel ander verhaal, ze gaven zich tweehonderd procent. Ik had dus gewoon pech in de Oosterpoort, verdomme. (want ik zou het zelf nooit in mijn hoofd halen : zonde van het bier !)

:cooler: Wizz :cooler:

duckman
26 februari 2006, 13:00
Yngwie J Malmsteen in hardenberg..

Spelen kan die gast, daar twijfel ik niet aan maar de uitstrlaing en arrogantie.Na 3 nummers ben ik aan de bar gaan hangen.

Hij speelde dwars door de andere partijen heen ( keyboard solo, intro die ingezet werd etc.).Ik weet dat het zijn band is maar een beetje respect voor je eigen band mag ook...

Joey Handsome
26 februari 2006, 17:23
metallica op rockwerchter, ik ging toch maar even kijken, kwamen ze eerst drie kwartier te laat, die James Hetfield zat aan een stuk door arrogant te doen, na elk nummer liepen ze van het podium af om even koffie te drinken backstage om vervolgens vijf min. later weer verder te spelen. Wat een slappe hap was dat zeg, d'r zat totaal geen tempo in...

waayer
26 februari 2006, 18:08
In mijn geval : Motorhead in de Oosterpoort, Groningen.
Veertig gulden -toen heel veel geld- betaald, lang naar uitgekeken, maar wat gebeurt er : Het Groningse publiek laat zijn waardering blijken door biertjes naar de band te gooien. Lekker verkoelend, heb ik zelf als Grave Digger nooit enig probleem mee gehad :rockon: .
Lemmy dus wel : Loopt het podium af, komt pas na tien minuten terug met de dreigende woorden : "If I see òne more beer comin'up this way..."
Nou, vraag je er dan om of smeek je er dan om ? De lucht zag een paar tellen geel van het bier, exit Motorhead, en een paar duizend man die veertig gulden betaald hebben om vier liedjes te horen.
Wàt een homo's.

:cooler: Wizz :cooler:

Wie vind je de homo's, en als ze biertjes gooien kun je dat op verschillende manieren interpreteren.

wietse
26 februari 2006, 18:42
bier gooien doe je maar bij normaal ofzo, het is de pest voor de aparatuur, begrijp best dat ze kapten zou ik ook doen.


voor mij was het ergste optreden, manowar in de sporthal in bergum in 1992 geloof ik.
wat een stel arrogante eikels amper een half uur gespeeld want ze waren bang voor hun fans blijkbaar, tijdens hun optreden werd er wat gehost en verschoven de dranghekken een beetje bij het podium, ze waarschuwden één keer en toen een paar minuten later een dronken vent omviel tegen de hekken waardoor die weer verschoven kapten ze.
35 gulden voor een half uur, godzijdank was het voorprogramma niet te beroerd om nog een uurtje te spelen ben de naam van die band kwijt maar waren toen regionaal behoorlijk bekend en populair.
sindsdien heb ik het niet echt meer op manowar staan, stelletje anabole steroiden homo's.

Joey Handsome
26 februari 2006, 19:08
dat is altijd en nog steeds een van m'n grote angsten, dat er bij een gig opeens een paar malloten staan die hele trays bier over m'n gear heen pleuren :nervous:

Aron Maiden
27 februari 2006, 13:53
Ik ben nog nooit bang geweest voor een biertje op het podium! Ik heb ook nog niet voor zo veel man gestaan hoogstends 150, mischien maakt dat ook wat uit,

Wizz
27 februari 2006, 14:20
Als ik aan het eind van een Grave Diggers optreden geen bloedende vingers, glasschade aan mijn rug, oorsuizingen en doorweekte kleren heb was het gewoon geen goed optreden.

:rockon: Wizz

andy
28 februari 2006, 00:04
Hey Wizz, ben jij Wouter van the Grave Diggers???
Doe de groeten aan Martin.
Ik ben trouwens Andor.

Ik was trouwens ook bij dat concert van Motorhead en die van Manowar (waar Wietze het over heeft) ook in Burgum, hahaha. Wat een toeval.

Dat Motorhead kapte vond ik trouwens terecht. Eeen beetje respect voor de oude rockers is wel op z'n plaats. Bovendien is Lemmy eerder een keer behoorlijk gewond geraakt toen hij geraakt werd toen er iets op het podium gegooid werd.

En tja Manowar. Ik heb begrepen dat ze dachten dat er knokkerij was uitgebroken. Tenminste dat beweerde de bazin van het Manowarforum die daar toen ook was.
Ik dacht eerst dat het gebruikelijk was dat ze maar heel kort speelden.

vulvasonic
28 februari 2006, 01:19
Ik kwam net van het conservatorium en dan gaan mensen ineens van je verwachten dat je met zo'n opleiding geld gaat verdienen. Niet dus.
Korte tijd niets gedaan, toen voor de PTT gaan werken als bezorger (verschrikkelijk) en toen kwam ik tot de conclusie dat ik dan nog liever mijn geld wilde verdienen met bruiloften en partijenwerk.

Ik vond een band (gitarist/zanger, zangeres en toetsenman/sequenzerfiguur). Ik zou de gitarist/zanger moeten vervangen, maar dat moest allemaal in het geheim. De goede man moest er namelijk per se uit, zo vonden de overige 'bandleden', maar omdat ze zoveel openstaande contracten hadden konden ze hem er niet zomaar uit gooien. Zeer geheim dus (en ik voelde me er niet lekker bij)

Op een gegeven moment hebben ze mij gevraagd om te komen kijken naar een optreden van hen op één of andere bruiloft. En ik moest de hele avond net doen of ik de band niet kende. De gitarist kende ik natuurlijk ook niet, maar uitgerekend HIJ kwam op een gegeven moment naar me toe om te vragen hoe ik het vond enzo. Leek me een toffe peer.

Voor mij was dat de druppel. Ik ging het niet doen. Ik had allang gezien dat een B&P band sowieso niet te combineren valt met iets waar mijn hart ligt. En Rene Froger kwam me na twee keer ook al volledig mijn strot uit (niet meer uit eigenlijk....) :o

Bins
28 februari 2006, 02:43
Real Big Fish in de melkweg een paar jaar geleden. Het zusje van mn vriendin was jarig, dus het leek ons leuk om haar mee te nemen naar "haar eerste concert". Ik had de RBF een jaar daarvoor al gezien, en hoewel dat ska/punk gedoe niet helemaal mijn ding is vond ik het best een goeie show. Dus wij 4 kaartjes gekocht (kon ze ook nog een vriendinnetje meenemen)...
Wat een waardeloze show zeg! Hele band stoned/dronken, onstrak als de typhus, grapjes maken die alleen de band begreep omdat ze wasted waren enz. enz. Ik vond het echt een aanfluiting. Staan er 1000+ betalende bezoekers, maak je er zo'n zooitje van... Het zusje en haar vriendin vonden het natuurlijk een geweldige show...

Verder nog in de categorie "de eerste show in Nederland dus we zijn stoned en spelen geen pepernoot"
The Slackers in Tivoli vorig jaar (Show (1 of 2 dagen) daarna in de melkweg was wel super!)
Pietasters in Amstelveen vorig jaar. Die gasten zagen gewoon letterlijk groen. Wel grappig, maar waardeloos optreden.

marc_o
28 februari 2006, 15:05
Rolling Stones. Heb ze 2 keer gezien, ergens begin 90 in Parijs, was wel aaaaardig. en een jaar of 2-3 terug in de Arena..............zielig, zielig, zielig. Halverwege het optreden zaten we alweer in de kroeg.

Swan
28 februari 2006, 15:19
Cradle of Filth op Waldrock. zielig.

Wizz
28 februari 2006, 20:51
Ik ben trouwens Andor.

Hee, Andor ! Had ik ook al gededuceerd. Alles goud ?

:rockon: Wizz :rockon:

Wizz
28 februari 2006, 20:53
Verder nog in de categorie "de eerste show in Nederland dus we zijn stoned en spelen geen pepernoot"

:seriousf: Ja, die hollandse boerenkool is al menig amerikaans bandje mee op z'n bek gegaan...

:hippie: Wizz :hippie:

scramble
2 maart 2006, 21:27
Real Big Fish in de melkweg een paar jaar geleden. Het zusje van mn vriendin was jarig, dus het leek ons leuk om haar mee te nemen naar "haar eerste concert". Ik had de RBF een jaar daarvoor al gezien, en hoewel dat ska/punk gedoe niet helemaal mijn ding is vond ik het best een goeie show. Dus wij 4 kaartjes gekocht (kon ze ook nog een vriendinnetje meenemen)...
Wat een waardeloze show zeg! Hele band stoned/dronken, onstrak als de typhus, grapjes maken die alleen de band begreep omdat ze wasted waren enz. enz. Ik vond het echt een aanfluiting. Staan er 1000+ betalende bezoekers, maak je er zo'n zooitje van... Het zusje en haar vriendin vonden het natuurlijk een geweldige show...


ik was er ook een maand geleden ofzo, ze zagen er redelijk nuchter uit (zal wel aan mij liggen) en tog begonnen ze 2 meisjes die vooraan stonden belachlijk te maken voor een volle melkweg, srry hor maar je gaat als stoere trompetist tog niet zeggen dat mensen uit je publiek dik zijn.. :stop: :stop:

Whiplash
3 maart 2006, 12:37
het zou aan mij kunnen liggen, maar ik zie er de humor wel van in.
net zo als bij de band Anal Cunt: "this next song is for that cripple in that weelchair in the audience it's called Im Still Standing!" gewelig zulk soort opmerkingen :P

AART
3 maart 2006, 12:45
shane mcgowan op hntenpop 2004.

eigenlijk had je het wel kunnen verwachten, maar meer dan: "gimme gimme gimme a bloody mary!" kwam er niet uit.

nopster
3 maart 2006, 13:07
Walter Trout een paar maand terug. De ritme-sectie die een halfuur aan een stuk hetzelfde speelt, en de Walter die er met shred-snelheid een hele hoop bluesnoten overheen pingelt. Oersaai en echt geen blues. Ik ben dan maar teleurgesteld naar huis geweest. :(

duckman
6 maart 2006, 16:43
het zou aan mij kunnen liggen, maar ik zie er de humor wel van in.
net zo als bij de band Anal Cunt: "this next song is for that cripple in that weelchair in the audience it's called Im Still Standing!" gewelig zulk soort opmerkingen :P


was dat niet die band met die zanger in een tutu ??
Was wel humor..

nielsduursma
6 maart 2006, 17:03
aan de ene kant geweldig maar aan de andere kant...
jan akkerman op north sea jazz vorig jaar, opzich hele goede muziek enzo. maar hij moest de hele tijd aan z'n knopjes zitten op z'n versterker (uiteindelijk heb ik geen verschil gehoord) maar hij sloeg dus wel steeds stukjes over omdat ie weer zo nodig wat knopjes moest draaien.

daarvoor was in dezelfde zaal wel de billy cobham spectrum band (billy de drummer daar draaide het om) was wel te gek met een gitarist die ik niet kende, maar wel goed was!