PDA

View Full Version : Vraag ivm vreemde stereo power amp



Lutz
25 februari 2006, 23:22
Hoi,


Ik weet niet als dit het juiste forum is voor een derlijke vraag maar ik weet geen andere plaats.

Vandaag was ik m'n zolder aan het opruimen en vond daar een Sharp Stereo Power amplifier.


Heel gezellig allemaal dus ik stof het ding af en bekijk het, wat staat erop? 2 erh VU meters zeg maar, 1 on/off switch, speaker A/B en soort boost functie.

Nerges een volume control, ding dan maar omgedraait aansluitingen voor een 6tal speakers (leuk leuk leuk), een net snoertje, een stel cinch plugjes en een vreemd uitzient snoertje met 4 aderen waarvan maar 3 in gebruik.


Nu het probleem, als ik het ding op de stroom stop en aanleg doet het NIETS. Ik veronderstel dat dit evt. iets te maken kan hebben met het vreemde snoertje dat ik nog nooit eerder zag. Heeft iemand enig idee wat dit ding zou kunnen zijn? Op het net vindt ik nerges foto's en het enige wat op het aparaat staat is "Sharp SY8800H(GY).


Iemand?


Thx in advance

Han S
25 februari 2006, 23:41
Lijkt me gewoon een power amp en daar heb je een pre amp (voorversterker) bij nodig waar dan de volume, balans en toonregelingknoppen op zitten.

bert k
25 februari 2006, 23:46
Als ik iets lees over een vieraderig snoertje moet ik denken aan de ouwe Quad 33 voorversterker. Die had een 4-polige Din plug als uitgang. Wie weet is die ooit gebruikt samen met deze eindbak.

Lutz
26 februari 2006, 11:11
ik ga vandaag eens een plaatje maken van de amp & dat snoertje.