PDA

View Full Version : vox wah



gitarist17
25 februari 2006, 20:44
he,

ik vroeg me af wat de verschillen zijn tussen de verschillende vox wahs; je hebt namelijk de vox wah v846, 847, 848, 847 union jack en de clyde maccoy...
wat is nu het verschil

bedankt erik

Daniël_san
25 februari 2006, 20:53
De union jack en de clyde McCoy klinken vrij ''smooth''. Meneer McCoy speelde vroeger op met een wah en dat geluid hebben ze dus proberen na te bootsen.
Meer weer ik er niet echt van.

Bram+
25 februari 2006, 23:45
De union jack en de clyde McCoy klinken vrij ''smooth''. Meneer McCoy speelde vroeger op met een wah en dat geluid hebben ze dus proberen na te bootsen.
Meer weer ik er niet echt van.

Meneer McCoy speelde trompet, ik weet niet of je dat bedoelde?

Joey Handsome
27 februari 2006, 20:28
Meneer McCoy speelde trompet, ik weet niet of je dat bedoelde?

ja, met zo'n demper d'r op toch, en dat gaf dan een bepaalde klank, die ze met die wah proberen na te bootsen, tenminste, dat zegt het feedback foldertje

gitarist17
27 februari 2006, 21:36
weet iemand dan nog het verschil tussen V 486, 487 en 488?
erik

Joey Handsome
27 februari 2006, 21:42
ik denk dat je gewoon het beste even naar een gitaarzaak kan gaan die ze allemaal heeft liggen, zodat je ze even rustig kan testen. Ook al vertelt iemand je hier het verschil, dan heb je er nog niks aan, want je weet niet hoe het klinkt. Dat zul je toch echt zelf moeten testen.

gitarist17
27 februari 2006, 23:02
ik zag laatst dus de v846 van 20 jaar oud en vroeg me nu dus af of het gewoon nieuwere versies zijn of radicale veranderingen, zeg maar

groeten erik

Droffie
28 februari 2006, 16:17
Ik heb de V848 Clyde McCoy en het is gewoon een waanzinnige wah...

In ieder geval is de V848 True bypass in tegenstelling tot de andere modellen.

Vampire
1 maart 2006, 16:07
Vergeet ook niet dat de 848 een adapteraansluiting heeft en de 847 heeft dat niet, alleen maar batterij-aansluiting (en als je je snoer niet uitplugt als je niet speelt, gaat die batterij gewoon op dus...).

Als ik mezelf goed heb laten informeren!

Hector_Tsolodimos
1 maart 2006, 17:36
ik vind die VOX wel een beetje duur.. je kan in duitsland al voor 70 euro een nieuwe CryBaby kopen, en volgens mij is daar dus echt helemaal niks mis mee..
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_16_GFXE_9_A/0/0/0/artikel/musicstore.html

Joey Handsome
1 maart 2006, 19:36
Vergeet ook niet dat de 848 een adapteraansluiting heeft en de 847 heeft dat niet, alleen maar batterij-aansluiting (en als je je snoer niet uitplugt als je niet speelt, gaat die batterij gewoon op dus...).

Als ik mezelf goed heb laten informeren!

ja, maar je wilt niet weten hoelang een batterij meegaat in een wahwah als je het snoer gewoon d'r uit haalt. Ik denk dat er toch wel een duidelijk klankverschil tussen een 47 of 48 zal zitten, dus die adapter aansluiting zou mij een worst wezen.

Dat die 48 al true bypass heeft is wel makkelijk natuurlijk, anders moet je zo'n ding weer laten ombouwen.