PDA

View Full Version : The Dillinger Escape Plan



Bloodline
25 februari 2006, 15:40
1 woord - helemaal uber geniaal en technisch

Bram+
25 februari 2006, 17:20
Da's niet één woord, maar je hebt wel gelijk.

Mauser
28 februari 2006, 20:13
Ok, het is een mening, dus niet zeiken, maar ik vind Dillinger Escape Plan dus overgewaardeerde teringherrie.. Ik houd persoonlijk niet van dat freakende gitaarwerk, maar dat is een kwestie van smaak, en daar valt niet veel over te discussieren.

Waar ik het niet mee eens ben, dat het zo technisch is.. Ik wil niet zeggen dat het simpel is of wat dan ook, maar technisch is naar mijn mening toch wat anders...

Bram+
1 maart 2006, 01:32
Technisch vind ik ook niet altijd het juiste woord. Er zijn mensen die geen verstand van muziek hebben en DEP leuk vinden, andersom ook. Het maakt dus niet zoveel uit of ze technisch of niet zijn. Ik ben er wel van overtuigd ben dat die lui een aardig stukje kunnen spelen, ook wat ze live neerzetten is niet kinderachtig.

Ze hebben met hun laatste album ook bewezen dat het niet alleen freaken om het freaken is, de nummers zitten ook beter in elkaar, terwijl het nog wel overduidelijk the Dillinger Escape Plan is. Nog steeds geen lichte kost denk ik.

Hoe kunnen ze trouwens overgewaardeerd zijn? Voor de muziek die ze maken, verkoopt het goed. Leuke tourtjes etc. Het is niet dat het een ontzettende hype is o.i.d. Ze krijgen wat ze verdienen m.i., of je het nou leuk vindt of niet.

Mauser
1 maart 2006, 12:28
Technisch vind ik ook niet altijd het juiste woord. Er zijn mensen die geen verstand van muziek hebben en DEP leuk vinden, andersom ook. Het maakt dus niet zoveel uit of ze technisch of niet zijn. Ik ben er wel van overtuigd ben dat die lui een aardig stukje kunnen spelen, ook wat ze live neerzetten is niet kinderachtig.

Ze hebben met hun laatste album ook bewezen dat het niet alleen freaken om het freaken is, de nummers zitten ook beter in elkaar, terwijl het nog wel overduidelijk the Dillinger Escape Plan is. Nog steeds geen lichte kost denk ik.

Hoe kunnen ze trouwens overgewaardeerd zijn? Voor de muziek die ze maken, verkoopt het goed. Leuke tourtjes etc. Het is niet dat het een ontzettende hype is o.i.d. Ze krijgen wat ze verdienen m.i., of je het nou leuk vindt of niet.

Ik vind ze juist weer WEL overhyped, vooral op sommige fora ;) Jij blijft in ieder geval rustig over mijn mening, maar ik ben vaak uitrgescholden en zo, om mijn mening over DEP :lol: Dillinger vind ik gewoon muziek waarvan ik het niet raar vind dat er mensen zijn die het goed vinden, maar ik vind het wel raar dat er echt zoooo veel mensen zijn die het geweldig vinden, en dan over thrash en death metal zeggen dat het "kankurherrie" is.. :roll: Ik zeg dus niet dat iedere Dillinger fan dat vind, maar ik ken er genoeg ;)

Bram+
1 maart 2006, 12:39
Ik vind ze juist weer WEL overhyped, vooral op sommige fora ;) Jij blijft in ieder geval rustig over mijn mening, maar ik ben vaak uitrgescholden en zo, om mijn mening over DEP :lol: Dillinger vind ik gewoon muziek waarvan ik het niet raar vind dat er mensen zijn die het goed vinden, maar ik vind het wel raar dat er echt zoooo veel mensen zijn die het geweldig vinden, en dan over thrash en death metal zeggen dat het "kankurherrie" is.. :roll: Ik zeg dus niet dat iedere Dillinger fan dat vind, maar ik ken er genoeg ;)

Hehe ze zullen inderdaad vast meer 'fans' hebben dan mensen die er daadwerkelijk naar luisteren. Dat doet mij verder weinig. Die mensen houden mij niet voor de gek, alleen zichzelf. Ik ga ook niet zeggen dat iemand het niet 'snapt' en daarom niet goed vindt of zo. Je kunt het gewoon takkeherrie vinden, dat vindt mijn moeder ook.

Bloodline
5 maart 2006, 19:18
jah daar ben ik het ok mee eens.

Fuhgawz
5 maart 2006, 22:29
Het mooie aan DEP vind ik dat ze behoorlijk ingewikkelde shit spelen en supergevarieerd maar toch nog een ongelofelijk dikke sound hebben. Klinkt echt als een mokerslag. Eén van mijn favoriete bands!

FrankS
17 maart 2006, 15:08
yep hier ook