PDA

View Full Version : Help! Welke Fender ?



nielsnielsniels
25 februari 2006, 14:12
Hey , ik heb nu een Fender Strat Deluxe Mexico , uit Duitsland besteld.
Maar hij was niet goed afgesteld. ( snaren ratelen etc. )
Dus nu kán ik hem ruilen. Dan zou ik weer een nieuwe kunnen kopen.
En mijn oog valt (weer) op Fender.
Ik weet niet waarom maar Fender vind ik gewoon mooi , en ik denk dat andere gitaristen ook wel een merk kennen dat een gewoon een warm gevoel van binnen geeft :)

Hoe dan ook , het wordt dus een Fender. De Deluxe kostte 674E met verzendkosten , dus ik heb ong. 700E uit te geven voor de nieuwe.
Dus als eerste moet het wel USA zijn. Nu de vraag , Stratocaster of Telecaster?
Stratocaster vind ik een mooier model. Maar ik weet niet hoe een Telecaster klinkt. Ik heb voor 799E bij Guitar.nl dezelfde Fender Strat Deluxe gezien ,
maar met witte nek. Nu weet ik niet waar hij gemaakt is,staat er ook niet bij , maar misschien weet de kenner hier het? Plaatje staat op Guitar.nl en je vindt hetzelf hoop ik.

Alvast bedankt.

Punt
25 februari 2006, 14:19
Waarom laat je dat ding niet gewoon goed afstellen?
Je vindt die blijkbaar mooi anders had je hem niet besteld.
Ik laat alle gitaren die ik aanschaf meteen afstellen door mijn tech....
Is vrij normaal, ieder wil zijn eigen afstelling.
Mogelijk is hij dan perfect, zo niet, dan kan hij altijd nog terug.

Orpheo
25 februari 2006, 14:20
probeer een tele eens uit zou ik zeggen. ik ben zeer gecharmeerd van de sound van een tele tegenover de strat. de tele heeft mijns inziens veel ballen, en de strat is wat slap. maar anderen vinden te tele te sterk, en de strat lekker bluesy en glasachtig. kortom; het is smaak.

oh ja. een fender is alelen usa als in de naam 'american' dit of 'american' dat staat.

nielsnielsniels
25 februari 2006, 14:32
Waarom laat je dat ding niet gewoon goed afstellen?
Je vindt die blijkbaar mooi anders had je hem niet besteld.
Ik laat alle gitaren die ik aanschaf meteen afstellen door mijn tech....
Is vrij normaal, ieder wil zijn eigen afstelling.
Mogelijk is hij dan perfect, zo niet, dan kan hij altijd nog terug.

Ik heb het ook gedaan , maar ik vind hem alsnog niet helemaal lekker klinken , vandaar de ruil. Deze heb ik ook gezien bij mij in de buurt :
Fender Tele Highway-1 USA incl. gig bag
Van: € 799,00
Voor: € 699,00

nielsnielsniels
25 februari 2006, 14:39
Maja , ik denk dat ik nog even wacht. Sluit dit topic maar.

Wizz
25 februari 2006, 20:35
Nu weet ik niet waar hij gemaakt is,staat er ook niet bij , maar misschien weet de kenner hier het? Plaatje staat op Guitar.nl en je vindt hetzelf hoop ik.

Mexicoooooooo !
En daar is niets mis mee.

:cooler: Wizz :cooler:

grayfink
25 februari 2006, 21:03
Die goedkope Mexicaantjes zijn toch niet zo geweldig? De reissues wel d8 ik.
Ik had vandaag een Mexicaanse '60 reissue in handen, die was erg fijn.
Maar koop maar een variax 600, zit alles op en aan, en heb je een strat en tele. (en een Les Paul en een Gretsch en een es-335 en dobro's en een Banjo en een firebird en een sitar en een lp met P90 en een acoustische en 12 snarige acoustische en electrische en open stemmingen met workbench en nog hondderdduizend combinaties)
http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/line_6/variax_600/index.html

http://www.audiomidi.com/aboutus/reviews/edge_variax.cfm

Vonk
25 februari 2006, 21:43
Een Variax is toch wel zo ongelofelijk spuuglelijk, dat hij wel erg goed moet klinken en spelen. Als je blind bent en je wil veel gitaarklanken, dan kun je inderdaad een Variax nemen.

En ik denk niet dat de TS daar interesse in heeft, aangezien hij een Fender Strat erg gaaf vindt.

renier
25 februari 2006, 22:16
Maar koop maar een variax 600, zit alles op en aan, en heb je een strat en tele. (en een Les Paul en een Gretsch en een es-335 en dobro's en een Banjo en een firebird en een sitar en een lp met P90 en een acoustische en 12 snarige acoustische en electrische en open stemmingen met workbench en nog hondderdduizend combinaties)



maar koop een volkswagen polo, zit alles op en aan, en heb je een ferrari en een hummer (en een bentley en een stadsbus en een watervliegtuig en een step)

een variax is veelzijdig, maar geen enkele van die variaties klinkt zo goed als het origineel. hij kan dus van alles een beetje, maar niets echt goed.

en hij heeft de uitstraling van een zak bintjes. ook niet onbelangrijk.

robert-gitarist
25 februari 2006, 22:49
Koop gewoon een vette Fender Sambora strat :D
Ik heb een blauwe mexicaan van Sambora en echt dat ding is goddelijk...wat een klank zeg!!Enne super veelzijdig ;)

drap
25 februari 2006, 23:00
Mexicoooooooo !
En daar is niets mis mee.

:cooler: Wizz :cooler:

Inderdaad niet. Ik heb een Mexicaanse standard telecaster gehad en ik heb er nu nog spijt van dat ik dat ding heb weggedaan. Dat ding speelde echt lekker

vulvasonic
26 februari 2006, 01:29
Ik zal de knoop voor je doorhakken: koop een Highway series telecaster en leg er een setje .011 op, hoge actie en knallen maar.

Nee, geen discussies nu. Gewoon doen.

Wizz
26 februari 2006, 11:38
Ik zal de knoop voor je doorhakken: koop een Highway series telecaster en leg er een setje .011 op, hoge actie en knallen maar.

Nee, geen discussies nu. Gewoon doen.

+1 !
En na een jaar ziet een Highway eruit als een echte fifties Tele met een zwaar leven achter de rug, dus supercool.
It'll take you higher !
Enne.... Duitsland ?

:cooler: Wizz :cooler:

drap
26 februari 2006, 12:40
+1 !
En na een jaar ziet een Highway eruit als een echte fifties Tele met een zwaar leven achter de rug, dus supercool.
It'll take you higher !
Enne.... Duitsland ?

:cooler: Wizz :cooler:

+ dat ie nog Amerikaans is ook voor degene die dat belangrijk vinden. De Highway strats zijn ook erg goed btw, ik heb er zelf namelijk ook 1. De elementen zijn dan wel niet meer origineel, maar toch

Kevin-D
26 februari 2006, 13:22
Elementen zijn altijd nog vervangbaar ;-) Zolang ie goed speelt, van goed materiaal is gebouwd, en de afwerking ok is, zijn de elementen het MINST belangrijk! Die kan je naar eigen smaak nog vervangen :)

Tristan
26 februari 2006, 15:14
Als je een Fender wil en je hebt ongeveer 700 euro te besteden, niet meer, dan zou ik ook voor de Highway Strat of Tele gaan. De mexicanen zijn ook goed, daar zou je er ook een uit kunnen kiezen Strat of Tele. De japanners vind ik tegenwoordig minder goed, ze hebben wat minder karakter en de pickups zijn ook minder goed. Ze zijn wel het meest netjes en strak, maar ik val daar niet zo op...
De naar mijn idee interessante niet Strat of Tele modellen zijn automatisch al veel duurder, dus dat ligt waarschijnlijk buiten je budget.
Oh, by the way, als je voor de Highway series gaat koop dan geen blauwe, want die zijn mijns inziens spuuglelijk. Die blonde strat is wel cool en ik geloof dat ze ook een rode hebben Tele en Strat. De Tele hebben ze ook sunburst, maar die vond ik ook niet super mooi, dus check even wat je wilt.