PDA

View Full Version : Breedlove



gertdm
25 februari 2006, 12:02
In een ander Topic hebben we t even gehad over Breedlove gitaren.
Deze link kwam ik tegen en geeft een mooie inkijk bij de bouwers van deze gitaren:
http://onestepback.org/gallery/Breedlove-Guitar-Tour/shipshewana

Gert

chris c
26 februari 2006, 20:27
Leuke foto's. Vooral hoe ze die gitaarbody's vasthouden, alsof ze ermee gaan peddelen :cool:

gertdm
26 februari 2006, 20:54
haha ja waarom zouden ze dat nu doen....en dan toch nog zo'n klasse-gitaar maken...:)

chris c
27 februari 2006, 19:52
Interessant vond ik hoe ze met de hand de klankbladen aan de kant van de hoge snaren dunner maakten dan aan de kant van de lage, dit voor elke gitaar afzonderlijk, afhankelijk van de stijfheid van het hout enz. Lijkt mij toch het soort zaken die het verschil maken tussen een productiegitaar en dit soort kleinschalig gebouwde instrumenten.

Javaca
27 februari 2006, 21:47
Wow mooi hout... :cooler:
http://onestepback.org/albums/Breedlove-Guitar-Tour/100_0556.sized.jpg

gertdm
28 februari 2006, 08:42
Ja, dat van dat klankgat aan de kant van de hoge E dunner maken is een echte handbouwtechniek. Ik geloof dat ze het bij Santa Cruz ook doen.

Overigens: Kreeg ik gisteren n mail van de man die de artist relations bij Breedlove onderhoudt...of ik met ze wilde praten over de Frankfurter messe om daar Breedlove gitaren te demonstreren....nou...ehhh...dat wil ik wel :)
Hopelijk zit die van de foto hierboven er ook bij....inderdaad mooi stuk hout...


Gert

chris c
28 februari 2006, 11:30
Gefeliciteerd ! Hopelijk hebben ze er ondertussen ook een hals aan gelijmd :)

iam
28 februari 2006, 14:08
Ja, dat van dat klankgat aan de kant van de hoge E dunner maken is een echte handbouwtechniek. Ik geloof dat ze het bij Santa Cruz ook doen.

Overigens: Kreeg ik gisteren n mail van de man die de artist relations bij Breedlove onderhoudt...of ik met ze wilde praten over de Frankfurter messe om daar Breedlove gitaren te demonstreren....nou...ehhh...dat wil ik wel :)
Hopelijk zit die van de foto hierboven er ook bij....inderdaad mooi stuk hout...


Gert

dan kom wel even goeiedag zeggen :)

Shoarm
28 februari 2006, 15:38
Mooie gitaren zeg.

Behalve dit:

http://onestepback.org/albums/Breedlove-Guitar-Tour/100_0570.sized.jpg

Boom-chick-Franky
28 februari 2006, 19:34
Tja inderdaad ,die glimt zo hard dat het een beetje nep lijkt.
Net alsof er een dikke laag stof opzit !
Volgens mij was de gitaarlak in de aanbieding !

Maar Gert, hoe klinkt de gitaar nou?(kun je hem uberhaupt met een ander merk vergelijken ?)

En hoe liggen de gemiddelde prijzen van zo`n gitaar ??
Je hebt me wel erg nieuwsgierig gemaakt, heb je geen geluidsfragment ??
:noob:

gertdm
28 februari 2006, 21:44
De Breedlove is moeilijk te vergelijken. Ik heb zelf n Breedlove met n kleine body ( te vergelijken met de 000 van Martin ). Hij is redelijk luid voor zo'n 'kleintje' en heeft n diepe bas en helder hoog.
Ik vind het n geluid dat ergens tussen Taylor,Lárrivee en Martin in zweeft. Het amerikaanse geluid met n Lowden-feel....zoiets...

De amerikaanse Breedlove's zijn niet goedkoop. Maar! Sinds 2 jaar is er naast de standaard-lijn nu ook de Atlas-serie en die wordt in Korea (door de Cort fabrieken, tja...daarom zijn Corts ook goed..die kijken het af he) gebouwd. Deze gitaren zijn speciaal voor de lagere beurs en doen ongeveer € 400 tot € 1400. Wel met Fishman electronics erin.
Best de moeite waard om eens op internet te zoeken naar die modellen en prijzen. Hier bv:

http://namm.harmony-central.com/SNAMM03/Content/Breedlove/PR/Atlas.html

Boom-chick-Franky
1 maart 2006, 19:26
Mooi Gert, maar ik denk dat er toch wel een verschil zal zijn met het echte spul !
Net zoiets als Lowden en Avalance (of zoiets) of Martin en Sigma
Misschien is een mooie gebruikte nog wel enigzins betaalbaar,
maar als je ze meeneemt naar de Beurs in Raalte dan ben ik errug benieuwt!

:dance:
Kom je Zaterdag of ook Zondag ??

Groetjes, Frank

(vraagje: hoe kun je trouwens hier foto`s plaatsen ??Ik zag dat het sommigen toch nog lukt !) :cooler:

chris c
2 maart 2006, 10:04
Net zoiets als Lowden en Avalance
Hola, hola, mijn lieveling niet zomaar door het slijk halen hé :) De Ierse Avalon is een fantastische gitaar, net zo goed als de voormalige Lowden (heb ze vergeleken). En ik heb ook nog een Larrivée en Santa Cruz en nog ander moois in huis (gehad), dus ik heb wel een beetje ervaring.
Avalon heeft wel net als Breedlove een Koreaanse variant (Silver Series) die toevallig ook in de Cort-fabriek gebouwd wordt (moet daar gigantisch zijn...) en die is inderdaad niet te vergelijken met de Ierse.

gertdm
2 maart 2006, 11:03
Hallo BCF. Ja ik neem mijn Breedlove zeker mee naar Raalte. Volgende week zet Sjak Zwier er een Fishman stage in. Ik speel op Zondag (23 april) in Raalte.


Chris, ik ben het wel met je eens over de goedkopere modellen.

Die Atlasserie is volgens mij kwalitatief te vergelijken met de instap Taylor en Martin. De duurdere in de lijn dan van die serie. Wel hebben ze allemaal de speciale bracing van Breedlove wat toch weer n ander geluid geeft.
Die Atlasserie is echt voor de kleinere beurs. Naar ik heb begrepen zijn ze nog nauwelijks te verkrijgen in Nederland. Ze zouden hier ook wat duurder zijn volgens mijn informatie ivm invoerrechten etc.

RAW
6 maart 2006, 21:27
Die Breedlove gitaren schijnen tegenwoordig in Korea gebouwd te worden.....hoe zit het met de kwaliteit?

gertdm
7 maart 2006, 08:27
Breedlove in Korea? Alleen de Atlasserie wordt daar gebouwd. Een goedkopere lijn van Breedlove. De kwaliteit is super, heb ik begrepen.

De duurdere Custom en Performence modellen worden gewoon in Amerika gebouwd.

Gert