PDA

View Full Version : Bypass toonregeling, zinvol?



Guinness
24 februari 2006, 22:28
Ik heb een Gibson LP standard en aangezien ik de toonreging op de gitaar toch nooit gebruik vraag ik mij af of het een voordeel is om de toonregeling te bypassen.

Geeft het eruit gooien van de toonregeling een geluidsvoordeel? Meer output ofzo aangezien er minder schakels in de geluidsketen zitten.

arjanb01
24 februari 2006, 22:34
Ik heb een Gibson LP standard en aangezien ik de toonreging op de gitaar toch nooit gebruik vraag ik mij af of het een voordeel is om de toonregeling te bypassen.

Geeft het eruit gooien van de toonregeling een geluidsvoordeel? Meer output ofzo aangezien er minder schakels in de geluidsketen zitten.

Zou ik niet doen. Keep it original zou ik zeggen... Ik heb zelf een Gibson LP Standard en die toonregeling kan je later zeker nog goed gebruiken. Ook wanneer je in de toekomst andere versterkers gaat bespelen, want de ene klinkt scheller dan de ander en dat kan je dan mooier regelen via je gitaar dan via de amp, niet dan ?
Dus mooi laten zitten.

no 1 hops
25 februari 2006, 07:58
maakt het alleen maar scheller.
want op een of andere manier ' ziet' het element een extra weerstand.en dat beinvloed weer zijn geluid.
money for nothing is juist met de tonepot dicht.

zx81
25 februari 2006, 09:43
Zolang je geen blijvende veranderingen aanbrengt, maar alleen draadjes los/vast soldeert, dan is er niets aan de hand. Ik heb vorige week de tonepot op het brugelement in mijn lp studio losgesoldeerd. Hij klinkt nu net iets helderder, opener. Als het nodig is kan ik alles zo weer terugzetten naar origineel. Money for nothing wil ik niet spelen, dus da's geen probleem.

Luke-wannabe
5 maart 2006, 22:04
Money for nothing is gespeeld met een wah op half!

piezo
6 maart 2006, 00:52
Money for nothing is gespeeld met een wah op half!
Dat wordt wel meer gezegd, maar is volgens mij niet juist.