PDA

View Full Version : Fort Boyard



Shiver911
24 februari 2006, 21:19
Ik weet dat het geen gitaar muziek is, maar een paar vrienden van me zijn het nummer van Fort Boyard (zoŽn spel programma van vroeger) aan het oefenen (op andere instrumenten) en ik wil graag met de gitaar begleiding geven.
Zelf heb ik internet al afgezocht, maar ik kan er geen bladmuziek of tablatuur van vinden.

Heeft iemand suggesties?
Alvast bedankt

jonathan
24 februari 2006, 21:53
ik begrijp je vraag niet helemaal,

maar als je vriende op andere instumenten spelen,
en je kijkt welke nootjes hun spelen,
kan je tog de akkoorden erbij verzinnen

Bram+
24 februari 2006, 21:54
Het is onmogelijk om die tune ergens op te zoeken en dan zelf uit te vogelen op gitaar? Een paar akkoorden o.i.d. moet toch niet al te moeilijk zijn?

Shiver911
24 februari 2006, 22:29
ik begrijp je vraag niet helemaal,

maar als je vriende op andere instumenten spelen,
en je kijkt welke nootjes hun spelen,
kan je tog de akkoorden erbij verzinnen


Mijn vrienden hebben dus niet de bladmuziek. Die luisteren naar het liedje en spelen de melodietjes na.

Ik kan inderdaad proberen om zelf wat uit te vogelen, maar ik hoopte dat iemand mij naar bladmuziek kon verwijzen (voor details in de muziek en omdat ik met mijn gitaar ervaring nog niet altijd een mooi geluid weet voort te brengen als ik zelf akkoorden erbij bedenk)

Bram+
24 februari 2006, 22:42
Mijn vrienden hebben dus niet de bladmuziek. Die luisteren naar het liedje en spelen de melodietjes na.

Ik kan inderdaad proberen om zelf wat uit te vogelen, maar ik hoopte dat iemand mij naar bladmuziek kon verwijzen (voor details in de muziek en omdat ik met mijn gitaar ervaring nog niet altijd een mooi geluid weet voort te brengen als ik zelf akkoorden erbij bedenk)

Misschien is dit dan een goede oefening. Ervaring komt niet aanwaaien, dat moet je opdoen. Volgens mij is Ford Boyard redelijk pre-internet, dus de kans dat je zoiets op internet vindt, is klein. Misschien op Franstalige sites, volgens mij is het daar nog best lang uitgezonden (de Franse versie dan).

Shiver911
24 februari 2006, 23:51
Misschien is dit dan een goede oefening. Ervaring komt niet aanwaaien, dat moet je opdoen. Volgens mij is Ford Boyard redelijk pre-internet, dus de kans dat je zoiets op internet vindt, is klein. Misschien op Franstalige sites, volgens mij is het daar nog best lang uitgezonden (de Franse versie dan).

Ja inderdaad, het is al best oud.
Tijdens het zoeken kwam ik inderdaad ook voornamelijk op franse sites.

Maar ik zal morgen eens kijken of het lukt om het zelf uit te zoeken.
Bedankt voor de reacties