PDA

View Full Version : mesa triaxis of rectifier



kirkie
24 februari 2006, 20:07
hee allemaal

ik heb een vraagje.. ik speel in een dream theater/(oude stijl)metallica coverband.. speel nu op een marshall.. maar ik ben van plan om een mesa boogie amp aan te schaffen.. als ik de keuze heb tussen de triaxis en een dual rectifer.. welke keuze is dan het beste voor de muziek die ik maak?? ( dus ook het cleane gedeelte)

en dan niet komen met dat de triaxis veel meer mogelijkheden heeft... dat weet ik ook wel maar ik heb gehoord dat de triaxis et echte rectifier-geluid niet in zich heeft..:S klopt dit of zit er weldegelijk een goeie rectifier sound in de triaxis??

als er iemand trouwens toevallig 1 van de 2 vertserkers te koop heeft.. hoor ik het graag!!:) mesa 2:90 heb ik ook interesse in,.,.!

greetz bart

AART
24 februari 2006, 20:11
de bands die je opnoemt spelen beiden mesa mark amps.

de triaxis kan die makkelijk nadoen(zit een speciaal kanaal voor in de amp), bovendien heeft de triaxis een kanaal dat heel; erg dicht in de buurt komt van een recto, en de versie 2 zelfs een recto kanaal, duws ik denk dat deze je meer zl liggen, zeker omdat de bands die je opnoemt dus geen recto's gebruiken.

vasnd
24 februari 2006, 20:43
metallica gebruikt wel recto's, maar ook triaxis.

AART
24 februari 2006, 23:08
metallica gebruikt wel recto's, maar ook triaxis.


metallica heeft vor zover ik weet NOOIT recto's gebruikt.

vroeger speelden ze mark IIC+ en nu triaxis/2:90.

dream theater speelt mark IV/Mark IIC+/Triaxis

robert-gitarist
24 februari 2006, 23:29
J P van dream theater gebruikt(e) wel recto toppen van Boogie ;) Metallica weet ik niet..Heeft wel een keer een foto van gestaan in een Amerikaans gitaarblad,stond foto van Kirk met allerlei toppen...Stond bijv. ook een Marshall plexi tussen..maar goed of dat zijn spullen waren? :stop: dat durf ik niet te zeggen

Orpheo
25 februari 2006, 02:03
john petrucci is onlangs overgestapt van de mark naar ik dacht inderdaad de triaxis. metallica heeft inderdaad nooit op grote schaal op recto's gespeeld. wel marks..heel..veel...marks.....

Hell's Engl
25 februari 2006, 08:34
John Petrucci;
http://www.johnpetrucci.com/images/equipment/tot_rig_front.jpg

Volgens Mike's Guitar site speelt Kirk Hammett wel op 'n Dual Recto.. en Hetfield op 'n Triple
http://www.mikesguitarsite.co.uk/gear/metallica/

El Bastardo
25 februari 2006, 09:07
Laatste wat ik heb gezien op livebeelden vorig jaar was dat het hele podium vol stond met mesa's, maar dat iig hetfield in zijn setup naast het podium (waar hij dus over speelt) diezels had en geen mesa's. Volgens mij in die dvd die bij St. Anger zat, kon je ook zien dat hetfield over diezels speelt.

El Guapo
25 februari 2006, 09:33
Misschien ben ik te laat met deze reactie, maar om je een beetje een idee te geven: ik heb altijd tri-axis gehad die ik over een 2:90 liet gaan, allebei Mesa dus. Verder een hoop crap erbij, effectenbak en dergelijke... Al die troep heb ik ingeruild voor... inderdaad, een rectifier! Waarom? Die tri-axis kwam echt heeeeeeeel dicht in de buurt, maar die rectifier is zo simpel in te stellen, veel makkelijker en preciezer omdat ie van die draaiknoppen heeft, snappie? De tri-axis heeft van die drukknoppen waardoor je (lastig om uit te leggen) nooit tussen de (bijvoorbeeld) 5.1 en 5.2 in kunt stellen. Nu heb ik dus alleen die rectifier ZONDER effecten zelfs, omdat ie van zichzelf al behoorlijk vet is! Daarbij komt nog dat de rectifier qua prijs goedkoper is, want voor die tr-axis heb je nog een eindtrap nodig. Mocht je toch besluiten de tri-axis aan te schaffen en je wilt het geluid dat Petrucci had op Images and Words, ik heb de instellingen van clean rhythm en solo. Het geluid dat ie nu heeft red je niet met die tri-axis, want hij speelt o.a. over 3 Road Kings... Maar ja, die gast krijgt het allemaal...

Waarschijnlijk ben ik te laat met deze reactie, maar misschien help ik er weer anderen met hetzelfde probleem mee..

Soulcollector
25 februari 2006, 13:41
edit........

AART
25 februari 2006, 15:26
Metallica volgens metallica's officiele site:

JAMES:

Ken Lawrence Custom Explorer Natural
ESP Custom Deerskull Inlay Explorer
ESP Custom Black Explorer with Diamond Plate
ESP Custom Black Silver Diamond Plate Explorer
ESP Custom Black "Fuel" Les Paul Style with Gold Pinstripe
ESP Custom Flying V with Green Flames
ESP Custom Flying V with Hot Rod Flames
ESP Custom Black Explorer Bright Diamond Plate
ESP Custom Black Explorer with Wood-Burn Deer
ESP Custom Black & White Pin Stripe Les Paul
ESP Custom Black & Gold
ESP New Model Explorer Black with Mother or Pearl Inlay
Dunlop Custom Nylon Picks

Mesa Boogie 4x12 Speaker Cabinet
2xMesa Boogie Strategy 400 power Amplifiers

staat geen pre-amp bij dus, waarschijnlijk gebruikt hij dan idd diezels erbij.


KIRK:

Mesa Boogie Tremoverb 2x12 Combo Amp
Mesa Boogie Triaxis Pre-Amp
Mesa Boogie Strategy 400 Stereo power Amp
Mesa Boogie 4x12 Speaker Cabinet
Mesa Boogie 2x12 Speaker Cabinet
Mesa Boogie Dual Rectifier Amp


triaxis en recto dus.



Black album en daarvoor was trouwens allemaal IIC+ of IIC+ door jcm 800 eindtrap.

AART
25 februari 2006, 15:28
http://www.johnpetrucci.com/images/equipment/jpmainracks.jpg


petrucci's rack wat hij lange tijd gebruikte.

o.a.:

Mesa Mark IV(rechtsonderin)
Mesa Mark IIC+(onder mark IV)
Triaxis(rechtsmidden)

Racktifier(linksonderin)
2:90(linksonderin)


ik zou als ik jou was zeker weten voor een triaxis gaan.

Negative K3 fan
25 februari 2006, 16:09
maar met een triaxis heb je ook nog een goede poweramp nodig

Fouter
25 februari 2006, 16:30
Petrucci speelt tegenwoordig op Roadkings volgens mij.

Geronimo
25 februari 2006, 20:36
Ik heb laatst een concertregistratie gezien bij ZDF van Metallica, en het podium stond vol met Recto stacks. Met van dat groene licht wat op de voorkant uit de koelsleufjes komt. Hoort geloof ik bij hun nieuwe gif-groen live setup, met Lars' nieuwe groene drumstel...

Moet trouwens zeggen dat ik het erg bout vond, dat concert. Ik vind ze live naar niks klinken. James lijkt me de hele tijd buiten adem en Kirk raffelt z'n solo's af. Geluid was ook bout afgestelt, de gitaren waren veel te zacht. Echt ik zou echt nooit naar een concert van die gasten gaan.

En Petrucci heeft geloof ik idd een rack met drie (!) Roadkings. Wat eigenlijk Rectifiers zijn maar dan met nog meer opties.

http://www.johnpetrucci.com/equipment.html

Nocki
25 februari 2006, 22:31
Tja... Triaxis en Recto's zijn eigenlijk niet te vergelijken. ik ben zelf geen recto fan. alleen de roadster zou voor mij interesant zijn. hoop knopjes. daar hou ik van.... :-)

ik denk dat het verschil voornamelijk zit in wie de gitarist is.

een triaxis komt in je rack. alles midi te schakelen. alles onder 1 knop.

een recto is meer een ding voor 2 a 3 geluiden en af en toe eens een effectje erbij... de vraag is dus meer hoe speel je en wat zijn je verwachtingen....

NOcki

thomas_houdini
26 februari 2006, 12:50
met dual rectifier moet je even goed zoeken naar je geluid, maar dan zit je gewoon safe!
MAAR speel hem over een goed cabinet!
=> ENGL V60
=> Mesa cabinet
Marshall cabinet cava nog..

je kan een mesa serieus slecht doen klinken daar een slecht cabinet (en elke andere versterker)

triaxis ken ik niet..

wytz
27 februari 2006, 15:49
kijk misschien eens naar een quad...Qua geluid ligt die erg in de buurt bij de oude marks (2 en 3), maar het geeft je wat meer schakelmogelijkheden, veelzijdigheid, ze zijn niet zo duur, en ze klinken geweldig!:)

zeker een aanrader!

AART
28 februari 2006, 22:44
kijk misschien eens naar een quad...Qua geluid ligt die erg in de buurt bij de oude marks (2 en 3), maar het geeft je wat meer schakelmogelijkheden, veelzijdigheid, ze zijn niet zo duur, en ze klinken geweldig!:)

zeker een aanrader!

+ 1

Als je head wil is Mark IV dan een goede optie!

Nocki
28 februari 2006, 22:48
Nee man een mark IV is een rot amp. zit geen goed geluid in. en veels te veel knopjes. verder is ie moeilijk af te stellen en heeft geen bias. hij is niet te tillen en de controlls verdraaien snel bij het verplaatsen. hij heeft maar 3 kanalen en is veelste duur voor wat je krijgt.
enik ben de mijne kwijt dus nu is het niet meer nodig vreclame te maken voor mesa mark IV amps...

Metfuk
28 februari 2006, 23:05
Hier is een site met alle Metallica apparatuur die ze in hun carrière gebruikt hebben:

http://www.montyjay.com/metgearmain.html

Metallica is mijn favoriete band, maar ik hou me totaal niet bezig met die nieuwe zooi van hun. De eerste 5 albums voor mij. De live sound vind ik ook veelste 'MTV-achtig' en droog klinken tegenwoordig. Geef mij het geluid van Live Shit maar!
De site die ik hier geef heeft dus ook info over hun oude spullen, dus als je een bepaald geluid zoekt uit een bepaalde periode is dit denk ik de beste plek om het te vinden.

De studiosound werd meestal verkregen met een ADA MP-1 pre-amp. Als je een rack setup hebt moet je misschien eens kijken voor dat ding.

Ik heb verder geen enkel verstand van Dream Theater maar de anderen in dit topic hebben je al aardig wat info kunnen geven.

Veel plezier ermee!

AART
28 februari 2006, 23:27
Nee man een mark IV is een rot amp. zit geen goed geluid in. en veels te veel knopjes. verder is ie moeilijk af te stellen en heeft geen bias. hij is niet te tillen en de controlls verdraaien snel bij het verplaatsen. hij heeft maar 3 kanalen en is veelste duur voor wat je krijgt.
enik ben de mijne kwijt dus nu is het niet meer nodig vreclame te maken voor mesa mark IV amps...


je oude mark vermaakt mij prima op het moment, en ik heb geen reden om een triaxis te spammen.

dusse, ik zou een recto of mark IV nemen :soul:






:satisfie: