PDA

View Full Version : Vintage Veenendaal



Javaca
24 februari 2006, 18:58
Het komt er weer aan...

11 Maart: de Vintagebeurs in Veenendaal
Wie gaan er allemaal?

Fvddungen
24 februari 2006, 20:23
Is dat beetje de moeite waard?

Hendrix
24 februari 2006, 20:31
Ik ga zeker even kijken. Misschien kan ik nog een goeie fuzzbox vinden voor een fijne prijs en het is zowieso altijd wel gezellig.

vulvasonic
24 februari 2006, 23:09
Het is altijd de moeite waard. Ik ga er met veel plezier heen altijd. Helaas komt het de laatste jaren toevallig steeds slecht uit.

Als ik even kan ga ik.

wietse
24 februari 2006, 23:29
ik ga ook, dezelfde dag is er in barneveld namelijk een clubdag van de taunusclub dus combineer het dan even.

soundbound
24 februari 2006, 23:42
ik ben ook van plan te gaan kijken. Staan er ook handelaren met nieuw spul? Ik wil mij gaan oriënteren op een goede jazzer.

Stratman70
25 februari 2006, 13:15
Ik ga ook. Altijd gezellig. Neem een Squier JV strat als ruilmiddel mee denk ik. :D

Wizz
26 februari 2006, 12:02
Ik heb er een tiental keer gestaan, en ik lachte me dood: Wij handelaren mochten er om acht uur 's morgens in, iedereen als een gek zijn standje opzetten, en dan zag je zo in je ooghoeken leuke dingen. Een Japans Stratje voor zevenhonderd gulden, een geil rood Marshall-topje voor vierhonderd.
Op de terugweg naar mijn busje stond datzelfde Stratje alweer tweehonderd gulden duurder bij een ander handelaartje, en zo ook het Marshall-topje.
Weer een ritje later waren ze allebei alwéér van eigenaar gewisseld, en daarmee was de "waarde" ook alweer een vrolijke tweehonderd gulden gestegen... :)
Tegen de tijd dat om half-tien de poorten voor het publiek geopend werden, was àlles dus inmiddels in prijs verdubbeld, of erger.
Maar om vier uur, afbouwtijd, kon ik het Marshall-topje (had mijn interesse laten blijken) dat de hele dag niet verkocht was voor 995 gulden, ineens voor 750 meenemen. Ik antwoordde dat ik er niet meer dan 400 voor wou geven, omdat ik dat 's ochtends eigenlijk al teveel vond.
"Okee, zeshonderd dan." Nee, sorry. "Vijfhonderd" Ha ha ha. Tot ziens. "Okee, vier-vijftig" Uiteindelijk werden we het eens en kreeg ik voor die "Vier-vijftig" het Marshall-topje èn een Japans Squiertje mee naar huis.

Geduld is een schone zaak...

:cooler: Wizz :cooler:

Kevin-D
26 februari 2006, 12:18
Hehe, leuk verhaal :P

dano
26 februari 2006, 14:29
waar is meer informatie te vinden over de beurs? adres openingstijden en informatie qua ruilen enzo?

Archie
26 februari 2006, 17:14
Klinkt leuk!

Dit is de info die ik heb kunnen vinden. Ontwerp van de site doet ook een beetje 'vintage' aan! :-)

http://home.planet.nl/~nieve005/

marter544
26 februari 2006, 17:29
Jammer dat het zo ver weg is :( Ik moet uit dan uit Hengelo komen...

Negative K3 fan
26 februari 2006, 18:17
Ik heb er een tiental keer gestaan, en ik lachte me dood: Wij handelaren mochten er om acht uur 's morgens in, iedereen als een gek zijn standje opzetten, en dan zag je zo in je ooghoeken leuke dingen. Een Japans Stratje voor zevenhonderd gulden, een geil rood Marshall-topje voor vierhonderd.
Op de terugweg naar mijn busje stond datzelfde Stratje alweer tweehonderd gulden duurder bij een ander handelaartje, en zo ook het Marshall-topje.
Weer een ritje later waren ze allebei alwéér van eigenaar gewisseld, en daarmee was de "waarde" ook alweer een vrolijke tweehonderd gulden gestegen... :)
Tegen de tijd dat om half-tien de poorten voor het publiek geopend werden, was àlles dus inmiddels in prijs verdubbeld, of erger.
Maar om vier uur, afbouwtijd, kon ik het Marshall-topje (had mijn interesse laten blijken) dat de hele dag niet verkocht was voor 995 gulden, ineens voor 750 meenemen. Ik antwoordde dat ik er niet meer dan 400 voor wou geven, omdat ik dat 's ochtends eigenlijk al teveel vond.
"Okee, zeshonderd dan." Nee, sorry. "Vijfhonderd" Ha ha ha. Tot ziens. "Okee, vier-vijftig" Uiteindelijk werden we het eens en kreeg ik voor die "Vier-vijftig" het Marshall-topje èn een Japans Squiertje mee naar huis.

Geduld is een schone zaak...

:cooler: Wizz :cooler:

dus wij als publiek hebben helemaal niets aan zon beurs :D

wietse
26 februari 2006, 18:31
Ik heb er een tiental keer gestaan, en ik lachte me dood: Wij handelaren mochten er om acht uur 's morgens in, iedereen als een gek zijn standje opzetten, en dan zag je zo in je ooghoeken leuke dingen. Een Japans Stratje voor zevenhonderd gulden, een geil rood Marshall-topje voor vierhonderd.
Op de terugweg naar mijn busje stond datzelfde Stratje alweer tweehonderd gulden duurder bij een ander handelaartje, en zo ook het Marshall-topje.
Weer een ritje later waren ze allebei alwéér van eigenaar gewisseld, en daarmee was de "waarde" ook alweer een vrolijke tweehonderd gulden gestegen... :)
Tegen de tijd dat om half-tien de poorten voor het publiek geopend werden, was àlles dus inmiddels in prijs verdubbeld, of erger.
Maar om vier uur, afbouwtijd, kon ik het Marshall-topje (had mijn interesse laten blijken) dat de hele dag niet verkocht was voor 995 gulden, ineens voor 750 meenemen. Ik antwoordde dat ik er niet meer dan 400 voor wou geven, omdat ik dat 's ochtends eigenlijk al teveel vond.
"Okee, zeshonderd dan." Nee, sorry. "Vijfhonderd" Ha ha ha. Tot ziens. "Okee, vier-vijftig" Uiteindelijk werden we het eens en kreeg ik voor die "Vier-vijftig" het Marshall-topje èn een Japans Squiertje mee naar huis.

Geduld is een schone zaak...

:cooler: Wizz :cooler:

net een rommelmarkt dus, doe ik ook kocht vanmorgen op een rommelmarkt een eind 60er begin 70er jaren davoli buizencombo voor 40 euro, volledig werkend, gooi hem gelijk in de verkoop voor 60.
niet verkocht, maar plaats hem binnenkort wel op marktplaats vang ik er nog wel meer voor denk ik.
dat is handel, alleen sommigen voeren dat wat te ver door en willen het onderste uit de kan hebben en dan kan je het deksel wel eens op de neus krijgen.

vulvasonic
26 februari 2006, 18:33
dus wij als publiek hebben helemaal niets aan zon beurs :D

Weet ik niet.
Ik heb er ooit, een paar jaar terug, een fender Stratocaster kunnen kopen uit 1962 (!) voor 900 gulden (!!!!!!!).
Natuurlijk ging ik twijfelen. Ik stond er met mijn paar jaar oude strat (eigenlijk om te ruilen tegen een telecaster) en ik kon 'm in een keer ruilen tegen die strat uit 62. De man had 'm net zelf gekocht voor 900 gulden. Ik natuurlijk gelijk met 'm mee. Bleek dat vrijwel niets aan de strat origineel was, op het hout en de slagplaat na. De elementen waren vervangen, alle hardware was vervangen (door origineel Fenderspul, dat wel) en de body was voorzien van een nieuwe laklaag dat inmiddels ook alweer behoorlijk gerelict er uit zag.
Bloedmooi ding!

Na 6 keer te hebben aangehoord dat hij die gitaar echt met die van mij wilde ruilen en ik al 6 keer had gezegd dat ik nog twijfelde, komt er een vent aan die zegt "Ik zou die gitaar NOOIT inruilen tegen een nieuwe!". En toen sloeg ie om en zei dat ie 'm toch maar niet zou verkopen.

Ik weet nog steeds niet of ik mezelf daarvoor op m'n kop moet slaan of niet. Maar soms heb ik er toch weer spijt van.... :confused:


Om kort te gaan. Ook de bezoekers hebben iets aan zo'n beurs.
Verwacht trouwens geen koopjes.

nielsduursma
26 februari 2006, 18:34
net een rommelmarkt dus, doe ik ook kocht vanmorgen op een rommelmarkt een eind 60er begin 70er jaren davoli buizencombo voor 40 euro, volledig werkend, gooi hem gelijk in de verkoop voor 60.
niet verkocht, maar plaats hem binnenkort wel op marktplaats vang ik er nog wel meer voor denk ik.
dat is handel, alleen sommigen voeren dat wat te ver door en willen het onderste uit de kan hebben en dan kan je het deksel wel eens op de neus krijgen.

naar wat voor soort rommelmarkten ga jij??
klinkt best leuk!!

dano
26 februari 2006, 18:52
hoe zit dat met entree? en je kan gitaren meenemen om te ruilen?

Tupelo
26 februari 2006, 19:25
Om kort te gaan. Ook de bezoekers hebben iets aan zo'n beurs. Verwacht trouwens geen koopjes.

Leuk, van die twijfelaars... heb dat ook weleens, dan reageer ik op een gitaar en dan krijg ik iemand aan de lijn die zijn gitaar eigenlijk helemaal niet wil verkopen.. eigenlijk zichzelf op dat ogenblik aan het bedenken is. :confused:

Kut dus! :D

wietse
26 februari 2006, 19:27
naar wat voor soort rommelmarkten ga jij??
klinkt best leuk!!
alles wat in de buurt is, vandaag heb ik er gestaan en goed verkocht, het geheim is er net zoals bij alle beurzen en markten er zo vroeg mogelijk zijn, meestal als je pas met de officiele openingstijd binnenstapt dan zijn de echte koopjes al weg.

Luke-wannabe
26 februari 2006, 22:01
Ik ga zeker!

Wizz
26 februari 2006, 22:20
Ja, het leuke is bij Veenendaal juist het laagdrempelige : Voor iets van veertig Euro heb je een stand (tafeltje) en ben je dus handelaar. De truc is, net als op de markt, timing en geduld. Als de deuren open gaan is alles twee keer te duur, op het eind van de dag is ineens elk bod bespreekbaar. Maar ja, dan kun je dus ook net naast de pot pissen... it's all in the game.
Zag twee jaar geleden een Fender Jazzmaster, waar ik geen vierduizend Euro voor over had, maar toen 'ie onder mijn ogen geruild werd voor een suf Les Paultje uit de jaren zeventig was ik wel zuur, daar had ik het zelf ook meteen voor gedaan.

:rockon: Wizz

dano
1 maart 2006, 14:53
welke gitaren komen in aanmerking om te ruilen? Zijn dat echt alleen de echte vintage gitaren of kunnen dat ook nieuwere modellen of ouw goedkope modellen zijn? Wat is gangbaar?

schizo910
1 maart 2006, 17:00
Ik ga alleen als Vulva ook gaat... anders ga ik niet :stop:

Franc
5 maart 2006, 21:56
Je moest toch ook toegang betalen?
Weet iemand hoeveel? Die website is weinig informatief....

vulvasonic
5 maart 2006, 22:06
Ik ga alleen als Vulva ook gaat... anders ga ik niet :stop:

Helaas, ik was graag met je meegegaan, maar ik heb de dag ervoor en op de dag zelf een optreden met de Fresia's, dus ik zal het ook deze keer weer aan me voorbij moeten laten gaan.

Bummer

frekie
5 maart 2006, 22:40
Ik denk dat ik ook ga, lang niet geweest. De laatste keer was in dat kleine zaaltje. Ben mijn RW RE400 aan het pimpen en heb dus onderdelen nodig. Binnenkort wellicht meer... :cooler:
Wietse, ik ga deze keer vanaf Harns met de trein, heb de vorige keer nog een vol uur op station Grou/Jirnsum gestaan, fucking NS :gitarist:

wietse
5 maart 2006, 22:48
I
Wietse, ik ga deze keer vanaf Harns met de trein, heb de vorige keer nog een vol uur op station Grou/Jirnsum gestaan, fucking NS :gitarist:

da's klote, ik ben er toch al vroeg en ga vanuit veenendaal aan in barneveld waar een taunusclub meeting is dus ben dan de rest van de dag wel zoet.
dus mee terug rijden zou voor jou toch niet echt practisch zijn.

schizo910
6 maart 2006, 12:49
Helaas, ik was graag met je meegegaan, maar ik heb de dag ervoor en op de dag zelf een optreden met de Fresia's, dus ik zal het ook deze keer weer aan me voorbij moeten laten gaan.

Bummer


lul




;)

....

Robbert
6 maart 2006, 13:16
Je moest toch ook toegang betalen?
Weet iemand hoeveel? Die website is weinig informatief....

Volgens mij was het twee jaar terug iets van 5 Euro.

gertgert
6 maart 2006, 13:34
7,50
als je een gitaar meeneemt krijgt je geloof ik 2,50 korting

ieme
6 maart 2006, 13:39
ik ga die dag naar beyersmusik in bochum, misschien dat ik het wel even combineer....

Probeer ik op de beurs nog even een Gibson ES135 te verkopen....

wietse
6 maart 2006, 18:13
7,50
als je een gitaar meeneemt krijgt je geloof ik 2,50 korting

helaas die korting bestaat volgens mij ook niet meer.

ieme
6 maart 2006, 18:15
helaas die korting bestaat volgens mij ook niet meer.
das jou schuld, jij nam te veel mee! jij bent handelaar!@

wietse
6 maart 2006, 19:43
das jou schuld, jij nam te veel mee! jij bent handelaar!@
hoor eens wie het zegt :D, dit jaar is de eerste keer dat ik iets meeneem er staat namelijk iemand uit den haag aan wie ik wat heb verkocht dus hebben we daar afgesproken.

ieme
6 maart 2006, 19:44
hoor eens wie het zegt :D, dit jaar is de eerste keer dat ik iets meeneem er staat namelijk iemand uit den haag aan wie ik wat heb verkocht dus hebben we daar afgesproken.

ja ja ja :D:D

dano
10 maart 2006, 12:31
wat kan je zoal inruilen? ook nieuwere gitaren?

Javaca
11 maart 2006, 11:26
Ik ga straks weer ff kijken. Ben benieuwd, de laatste keer dat ik er was was het nog in de Lampegiet.

dano
11 maart 2006, 16:01
kom er net van terug! damn wat een vette gitaren daar zeg! Vond het vooral leuk bij de gier hoe hij zn strat had gereliced (stikstof:P) en die bass, 3 keer overheen gereden met een bmw3serie om hem te relicen, die gast heeft wel humor!

stonden ook een aantal mooie fendertjes a 20.000,- per stuk! al met al mooi maar onbetaalbaar spul!

wietse
11 maart 2006, 17:39
ik heb de reis ook weer overleefd, alles verkocht wat ik bij me had (was ook afgesproken maar je weet het nooit) en 1 goedkoop superstratje meegenomen voor de handel, een vision ziet er leuk uit maar deed niks, er bleek een draadje los te zitten.
maar voor 30 euro mag je niet zeuren mooi dingetje voor de rommelmarkt handel.
er was erg veel mooi oud spul oa een godwin jazzbak met een compleet orgel ingebouwd, ik heb nu eenmaal een zwak voor knopjes.
ben nu bekaf van de lange rit en het rondlopen, vanavond moeten maten van me spelen maar ik denk dat ze het zonder mij moeten stellen dit keer.

Mienmachine
11 maart 2006, 18:45
Hele leuke beurs, van alles gekocht, boeken, pickups enz.

Veel Fenders, veel Vintage je vraag je af of ze dan eigenlijk wel zo zeldzaam zijn..

Marble versterkers gehoord, De Gier gitaren heel geinig vooral die poedel met die steel in z'n ..

Mooie Vintage Gitane en Parlor gitaren.

Volgende keer meer sparen, super beurs!

Heb helaas mijn Dunlop plectrums die ik net gekocht had bij Dirk de Witte laten liggen..(aan de vinder, veel plezier ermee)

Punt
11 maart 2006, 19:00
Argh dat was vandaag :(

the sure thing
11 maart 2006, 22:48
Nou, je hebt niks gemist. Ik vond het dit keer een kut-beurs. Een hoop in elkaar geknutselde gitaren, lege stands, weinig leuks. Er was zelfs iemand die oude squiers met mexicaanse fender meuk combineerde, er een schuurpapiertje overheen haalde en die gitaar dan voor EUR 950,- (!!!) te koop aanbood. Dan ben je echt gestoord! En Van der Haar miste ik ook... Suhr pick-ups staan hoog aan mijn verlangslijstje, maar vandaag dus niet weten te scoren!

Stratman70
12 maart 2006, 15:49
Ja, mee eens: ik vond het ook een kut-beurs, viel erg tegen.
Ik had mijn JV Squiert mee die ik wilde inruilen mocht ik iets leuks tegenkomen.
En ja: die relicstrat van 950 euro was helemaal te gek, qua looks en speelde te gek en klonk te gek (texas specials), maar 950 vond ik wat veel. Verder gelopen, na een half uur kom ik terug bij die stand: weg Relicstrat! Staat die opeens bij een andere stand er tegenover voor 1000 euro en als ik mij JV erop zou inruilen zou ik nog 250 moeten bijleggen. Bah, wat een naaierij zeg. Dat heb ik dus mooi niet gedaan. Die relicstrat was hooguit 750 waard

Maar sowieso vond ik het maar een karige beurs deze keer.

Javaca
12 maart 2006, 15:55
Hmmm
Wietse komt dit je bekend voor?:hippie:
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/Vintage%20veenendaal%20maart%202006/1maart2006vintageveen0005.jpg

wietse
12 maart 2006, 16:10
Hmmm
Wietse komt dit je bekend voor?:hippie:
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/Vintage%20veenendaal%20maart%202006/1maart2006vintageveen0005.jpg

ja heeft hij van mij gekocht, ik heb dikke winst gemaakt daar op (70 gekost 175 voor gevangen :D) dus nu is het aan hem.

Javaca
12 maart 2006, 16:21
Hij wilde mij die Jolana nog aansmeren voor 50 (hij lag daar voor 75):cheerup:
Die meazzi leek me nog wel wat (leuk bij m'n emthree -emthree=meazzi-) maar vond het veel te duur.
Heb toen maar gezegd dat ik geen friese rotzooi nodig had ;)

wietse
12 maart 2006, 16:30
Hij wilde mij die Jolana nog aansmeren voor 50 (hij lag daar voor 75):cheerup:
Die meazzi leek me nog wel wat (leuk bij m'n emthree -emthree=meazzi-) maar vond het veel te duur.
Heb toen maar gezegd dat ik geen friese rotzooi nodig had ;)

dat is kostprijs 50 euro, hoe reageerde hij toen je dat friese rotzooi zei ?

Javaca
12 maart 2006, 16:37
dat is kostprijs 50 euro, hoe reageerde hij toen je dat friese rotzooi zei ?
Eerst heel vreemd. Toen zag hij m'n gitaarnetshirt :p

Luke-wannabe
12 maart 2006, 21:12
Ja t was weer vet, ik heb een vette '83 Ibanez Roadstar gekocht. 3 SC's phase switch, geweldig ding!
Super blij mee!

Javaca
12 maart 2006, 21:34
Foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oude Drummer
12 maart 2006, 23:42
Ik vond het niet naargeestiger dan anders. Er was zelfs frisse lucht. En de gebruikelijke gitaarspeculanten. Een lief antiek Framus lapsteeltje gekocht, helaas met nog wat werk, en een Hofner Shorty reisgitaar. Worden in Harmony Central helemaal afgezeken, maar de mijne is prima. Fijne gitaar om op te pielen als je nadenkt over de volgende zin.

Luke-wannabe
12 maart 2006, 23:43
Foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ga nu ff een topikkie maken :D

mrweird
13 maart 2006, 10:27
Ben d'r zaterdag ff wezen kijken, Ik heb de Guyatone die ik een paar maanden geleden heb gekocht voor een tientje verkocht voor het meervoudige.. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif
http://www.mrweird.demon.nl/temp/guyatoneLG30.jpg
Niets gekocht, heb toch echt goed gekeken maar helaas niets wat me echt kon bekoren...

Javaca
13 maart 2006, 11:58
En die heb ik aan het eind van de dag van eigenaar zien wisselen.:seriousf:

Mienmachine
13 maart 2006, 12:20
Ik heb JJ de opkoper voor Keith Richard's die daar rondliep opzoek naar 'nieuw' geluid met die gitaar gezien..je mocht ook ruilen voor een VIP kaartje van het komende concert in de Arena..mwa wie zit daar nou op te wachten.

ieme
13 maart 2006, 12:26
Ik heb JJ de opkoper voor Keith Richard's die daar rondliep opzoek naar 'nieuw' geluid met die gitaar gezien..je mocht ook ruilen voor een VIP kaartje van het komende concert in de Arena..mwa wie zit daar nou op te wachten.

serieus joh?

mrweird
13 maart 2006, 12:35
Lachuh :-) Zie ik straks Keith Richard met het gitaartje waar ik aan heb zitten prutsen onstage....