PDA

View Full Version : Buizencombo 400-500€ ong.



ibbie
24 februari 2006, 16:01
Ik speel nu zo'n 3 jaar op mijn Peavey Bandit 112 en ben ondertussen wel toe aan een leuke buizencombo vind ik zelf. Er is alleen zo onwijs veel te koop, dat ik jullie raad graag wil hebben. Ik heb ook gezocht met de search, maar dan krijg ik ook zo onwijs veel topics dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Dus graag jullie hulp via dit topic,
Ik zoek een buizencombo van ongeveer 400-500€, tweedehands is prima.
Ik speel zelf voornamelijk metal, beetje iron maiden like en de oude metallica. Het moet gewoon beuken. Waar kan ik het best naar op zoek gaan met dit budget?
Ik heb al over de Kitty Hawk junior gehoord...?
Ik hoor het graag, ciao Ibbie.

Helter Skelter
24 februari 2006, 16:14
kijk hier (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/23401519.html?return=eJwly1sKgzAQheG9CPbRNF5QIlLsR iS2Qw25kozVWrr3Jvgy%2F8eB4Yyyr2DXPjDadiybvd0C9AuiY 4RI68AUmnuJTnGOoTCK6PUQICcwkzAB%2FarBIBjyEsi5T%2FP Mwxt8QPAyhjzauikW1Oq2q4FenmGQW16NeXVHG0sjVDxjW3aJZ WLdJGLkIVzifn6oz1kbRER5cQPN%2Bt8fUyc%2Fqw%3D%3D&df=1) even, misschien kan je er nog wat af lullen

almarvk
24 februari 2006, 16:17
Marshall JCM800 combo oid
Heel soms kan je ook nog een Mesa Boogie combo voor 500 zien te fixen.

vasnd
24 februari 2006, 16:37
ik ben zelf ook aan het sparen voor eigenlijk hetzelfde, ik zat zelf te denken aan zo'n mesa boogie calibr .50 of een studio .22. Weet iemand of dit ook wat is, en of die niet veel te hard moet ( slaapkamer niveau, daarom combo )

guhlenn
24 februari 2006, 16:45
ik heb er een te koop (studio .22 met EQ), en hij kan rustig op standje 6 zonder gehoorschade, echt zacht klinkt ie ook prima, maar niet zoals hard, als je echt fluistervolumes wil is een modeller een betere keuze.

Voel je vrij om te mailen guhlenn@hotmail.com

Roel
24 februari 2006, 17:59
ik ben zelf ook aan het sparen voor eigenlijk hetzelfde, ik zat zelf te denken aan zo'n mesa boogie calibr .50 of een studio .22. Weet iemand of dit ook wat is, en of die niet veel te hard moet ( slaapkamer niveau, daarom combo )

Ik heb zelf een Caliber 50+ gehad. Kon er prima op laag volume mee spelen maar echt een feest vond ik het niet. Wanneer je de amp hoofdzakelijk thuis gaat gebruiken dan kun je beter voor iets met een lager wattage kiezen. Ik speel thuis over een Fender ProJr en zelfs die is eigenlijk al te hard.

ibbie
24 februari 2006, 18:14
Een mesa studio .22 lijkt me wel wat, maar hoe is de distortion van zo'n apparaat? Is dat echt al een flink scheur monster?


En die Koch, hoe klinkt dat?

guhlenn
25 februari 2006, 10:33
yup, de mesa kan gillen/grommen. wattage zegt niet zo heel veel over de distortion. Meer een ander karakter. Koch heb ik ook, ander geluid, ook heel fijn. zul je toch moeten uitproberen. JE zit nu in de categorie, "goed maar anders".

Mocht je de mijne willen testen dan hoor ik t wel. wat drink je in je koffie ;) ?