PDA

View Full Version : Nieuwe halspen voor Ibanez RG



dungekste
28 oktober 2002, 15:17
Heeft iemand een idee wat het zou kosten om een nieuwe halspen te laten plaatsen voor een Ibanez rg7620. Ik kan namelijk een tweede 7620 binnenhalen voor een lekkere lage prijs alleen volgens de verkoper is de halspen vermoedelijk gebroken.

Raffel
28 oktober 2002, 15:30
he? IS dat uberhaupt mogelijk? De hals ok, maar de halspen is volgens mij niet zo gauw kapot te krijgen.. Ik denk niet dat een nieuwe halspen duur is, maar om hem er in te zetten, moet volgens mij de nek open. dus het mensuur eraf.

Anders Destium
28 oktober 2002, 16:03
Kan in dat geval ook zijn dat je een nieuwe hals moet, en die is al snel 300 euro voor een wizard-7...maar als hij echt flink in prijs daalt is dát zelfs nog de moeite waard natuurlijk :smile:

Braindead
28 oktober 2002, 19:02
Niet aan beginnen

Phizer
28 oktober 2002, 20:58
ik zou het ook niet doen, krijg je alleen maar spijt van

jeroenmoore
29 oktober 2002, 12:30
Niet doen, krijg je alleen maar ellende mee

Anders Destium
29 oktober 2002, 14:11
Zoals ik al zei: Als de rest van de gitaar in goede conditie en je een nieuwe hals kan vinden (is bij Ibanez vaak een probleem) lijkt het mij de moeite waard. De hals zoals hij zo is zal het niet lang meer redden, zonder versteviging heb je heel veel kans op kromtrekken en frictie in de hals.

dungekste
29 oktober 2002, 15:02
Bedankt! Ik zal de rg eens een keer meenemen naar een gitaabouwer.

michielv
30 oktober 2002, 09:07
Je hoeft geen nieuwe hals te hebben als je truss rod gebroken is: een gitaarbouwer kan de toets eraf "stomen" en dan een nieuwe monteren. Kijk anders eens bij Vox Humana om te vragen wat zoiets kost.

Overigens: een gitaarbouwer kan natuurlijk altijd een nieuwe hals voor je bouwen, dit is waarschijnlijk goedkoper dan een truss rod vervangen.