PDA

View Full Version : Tsl 100



Satriani
24 februari 2006, 12:09
Gister zo'n ding geprobeerd over een 1936 cab, Holy shit wat een tone. Ik snap niet waarom ik zoveel mensen de tsl hoor afzeiken. Clean/crunch was egt geweldig gewoon en waarschijnlijk wordt dit wel m'n nieuwe amp.

De marshall blies de mesa f50, een ashdown combo ( heeel erg kut btw ) en een laney helemaal weg, ook op een wat lager volume , deep switch en vpr zijn errug handig. Heb nog ff het lead kanaal geprobeerd maar moest weg, de 5 minuten dat ik het lead kanaal geprobeerd had was ik niet echt onder de indruk ik kon er niet de sound uit krijgen die ik wilde.. maja zal wel wat meer tweaken zijn of een pedaaltje ervoor.

Anyways, de 60 watt versie is een stukje goedkoper, iemand de 60 watter naast de 100 watter getest??
En klinkt de combo ook een beetje decent?

Marshall rulez man!!:rockon:

Neals
24 februari 2006, 12:15
Eindelijk iemand die begrijpt dat je JCM2000 serie helemaal niet verkeerd is!

arjanb01
24 februari 2006, 12:19
Gister zo'n ding geprobeerd over een 1936 cab, Holy shit wat een tone. Ik snap niet waarom ik zoveel mensen de tsl hoor afzeiken. Clean/crunch was egt geweldig gewoon en waarschijnlijk wordt dit wel m'n nieuwe amp.

De marshall blies de mesa f50, een ashdown combo ( heeel erg kut btw ) en een laney helemaal weg, ook op een wat lager volume , deep switch en vpr zijn errug handig. Heb nog ff het lead kanaal geprobeerd maar moest weg, de 5 minuten dat ik het lead kanaal geprobeerd had was ik niet echt onder de indruk ik kon er niet de sound uit krijgen die ik wilde.. maja zal wel wat meer tweaken zijn of een pedaaltje ervoor.

Anyways, de 60 watt versie is een stukje goedkoper, iemand de 60 watter naast de 100 watter getest??
En klinkt de combo ook een beetje decent?

Marshall rulez man!!:rockon:

Ik heb tijdens een jamsessie over een TSL100 watter met 4x12 kast gespeeld. Naja, ik vond het geluid niet geweldig. Puur persoonlijk. Geluid klonk bonkig, bijna te lomp, zonder subtiliteit. En clean was het helemaal niks naar mijn smaak. Totaal geen sprankel en definitie.
Hoop dat ik niet TE zeikerig klink ? In ieder geval misschien voor jou DE amp, als je em gaat kopen gefeliciteerd, want kan me voorstellen dat het voor de metalaars onder ons HEAVEN is !

Hell's Engl
24 februari 2006, 12:19
Heb wel 'ns op 'n combo gespeeld van John Hayes (Mother's Finest en John Hayes Project). Is zeker niet verkeerd, maar ik ben geen Marshall man.
Maar in combi met 'n Les Paul klinkt 't gewoon zoals 'n Marshall hoort te klinken......

arjanb01
24 februari 2006, 12:47
Heb wel 'ns op 'n combo gespeeld van John Hayes (Mother's Finest en John Hayes Project). Is zeker niet verkeerd, maar ik ben geen Marshall man.
Maar in combi met 'n Les Paul klinkt 't gewoon zoals 'n Marshall hoort te klinken......

ben meer een koch man. Die versterkers zijn echt beter dan de standaard marshalls.

Satriani
24 februari 2006, 12:53
Ik heb tijdens een jamsessie over een TSL100 watter met 4x12 kast gespeeld. Naja, ik vond het geluid niet geweldig. Puur persoonlijk. Geluid klonk bonkig, bijna te lomp, zonder subtiliteit. En clean was het helemaal niks naar mijn smaak. Totaal geen sprankel en definitie.
Hoop dat ik niet TE zeikerig klink ? In ieder geval misschien voor jou DE amp, als je em gaat kopen gefeliciteerd, want kan me voorstellen dat het voor de metalaars onder ons HEAVEN is !

Tsja ik had er van te voren geen hoge verwachtingen van en ik ben ook helemaal geen "metalaar" maar het clean/crunch gebeuren vond ik echt geweldig..

Ik vind dan engl versterkers 10000x niks terwijl anderen die de hemel in prijzen....

arjanb01
24 februari 2006, 12:59
Tsja ik had er van te voren geen hoge verwachtingen van en ik ben ook helemaal geen "metalaar" maar het clean/crunch gebeuren vond ik echt geweldig..

Ik vind dan engl versterkers 10000x niks terwijl anderen die de hemel in prijzen....

nee idd, engls hebben een leuk clean kanaal, maar het scheurkanaal heeft te weinig karakter. Mee eens !

guhlenn
24 februari 2006, 13:26
het clean van marshall is kut, en wat lead betreft kan je beter krijgen (5150 anyone...?) DSL is al fijner maar nog steeds niet super. Crunch is idd het beste kanaal, maar neem dan een DSL die klinkt stukken beter.

De vraag is natuurlijk wat je nog meer geprobeerd hebt (of luister je naar 1 amp en bepaal je dat die het beste is?)

Thom TK
24 februari 2006, 13:32
nee idd, engls hebben een leuk clean kanaal, maar het scheurkanaal heeft te weinig karakter. Mee eens !

Wel eens een E530 geprobeerd?

arjanb01
24 februari 2006, 13:50
Wel eens een E530 geprobeerd?

nee, maar dat is zo'n zware versterker dat ik op mn dertigste een hernia krijg. Zal tof klinken maar houd niet van dat slepen.

vester86
24 februari 2006, 14:26
Citaat:
Origineel gepost door Thom TK
Wel eens een E530 geprobeerd?



nee, maar dat is zo'n zware versterker dat ik op mn dertigste een hernia krijg. Zal tof klinken maar houd niet van dat slepen.


je weet niet waar je over praat, de E530 is een preamp van een kilo of 5!

Satriani
24 februari 2006, 14:29
De vraag is natuurlijk wat je nog meer geprobeerd hebt (of luister je naar 1 amp en bepaal je dat die het beste is?)

Read dude...................

arjanb01
24 februari 2006, 14:33
je weet niet waar je over praat, de E530 is een preamp van een kilo of 5!

plus speakerkast moet je meerekenen ! en dat moet ook een 4x12 zijn dan, als je echt alles uit die preamp wilt halen. Dus ik weet WEL waar ik over praat.

vester86
24 februari 2006, 14:35
das een redenering die nergens op slaat, maar ik ga er niet eens op in verder

Hell's Engl
24 februari 2006, 14:51
Ach.... Beter dan.... beter dan... Das natuurlijk voor iedereen anders.
Als ik uit 'n Line6 Spider "mijn" sound zou kunnen krijgen, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ie beter is dan 'n Bogner, Guytron enz, enz...

Heb altijd 'n 5150 gehad en daar kreeg ik gewoon "mijn" geluid uit. Ondanks dat ie eigelijk best beperkt is met 2 chanels.
Heb daarnaast 'n Marshall 6101 gehad voornamelijk voor thuis en voor repetities. Was(is) ook 'n goede amp, maar ik ben nu eenmaal geen Marshall man.
Nu in het bezit van 'n Powerball (is te koop). Ook 'n dikke amp, maar ook niet mijn ding. Ondanks dat ie heel veel kan en toch lekker klinkt...
Speel nu op 'n H&K Triamp MKI. En hier krijg ik wel "mijn" sound uit....

Kortom; Probeer 'm gewoon in combi met jouw eigen gitaar e.d.. Klinkt ie voor jou goed en voldoet ie aan jouw eisen, dan is de keuze volgens mij niet zo moeilijk....

Suc6 iig!

arjanb01
24 februari 2006, 15:12
das een redenering die nergens op slaat, maar ik ga er niet eens op in verder

doe wat je vindt wat goed is... maar hoe wilde je anders dat apparaat maximaal aansturen dan ? voor dat soort apparatuur werkt een 4x12 speakerkast nou eenmaal het lekkerste. Maar goed, je zult me wel dom vinden.

Punkrockerke
24 februari 2006, 16:12
Ik heb een tijd de 100 watt top gehad, i.c.m. een 1960A. Was er redelijk tevreden over, maar uiteindelijk gebruikte ik bijna alleen maar het crunch-kanaal en heb ik hem daarom verkocht.

Clean vond ik redelijk, niet zo "sprankelend", maar zeker bruikbaar.
Crunch was m'n favoriete kanaal. Je kan van lichte oversturing tot een vette rocksound. Klonk redelijk open, rauw en met genoeg definitie.
Lead vond ik wat minder, met te hoge gainsettings klonk het wat "fizzy" en weinig definitie.
Apart instelbare presence, reverb, fx-mix. Extra "deep"- en "shift"-functies (gebruikte ik nooit).

Minpunt is de kwlitetit van onderdelen. Footswitchkabel begaf het na 1 week. Aansluiting voor footswitch op de head zelf gaf slecht contact (niet goed gesoldeerd, op de printplaat zonder extra versteviging)
Voor de rest een goede en veelzijdige amp.

guhlenn
24 februari 2006, 16:50
ja ik heb gelezen, de andere versterkers izjn neit echt te vergelijken he vriend. Ik zou wat meer gaan testen, maar jij mag natuurlijk gewoon hartstikke tevreden zijn, maar dan zul je idd nooit begrijpen waarom er zo word gepraat over de TSL. just trying to help, maty!

AART
24 februari 2006, 18:27
hmm, dat gfezeik op de tsl is wel overdreven.

Ja, het clean van een bogner/mesa/engl is beter

Nee, zo'n lekkere crunch heb ik nog niet uit een mesa/bogner/engl horen komen

Ja, de lead van deze amps klinkt anders, maar ik kan niet zeggen dat ik de marshall lead voor soleren erg lekker vond.

Lead is met reverb zeer bruikbaar voor solo's, riffwerk(metal ed) zou ik er niet mee proberen, maar daar is ie niet voor.

De f50 is gewoon een compleet andere amp, meer voor blues ed.
engl vind ik te veel gain hebben, en op lagere gain standen weinig karakter en oomph.

Satriani
24 februari 2006, 19:42
ja ik heb gelezen, de andere versterkers izjn neit echt te vergelijken he vriend. Ik zou wat meer gaan testen, maar jij mag natuurlijk gewoon hartstikke tevreden zijn, maar dan zul je idd nooit begrijpen waarom er zo word gepraat over de TSL. just trying to help, maty!

:stop: wat had jij in gedachten dan. Ik heb zo'n beetje op alle "mainstream" amps in die prijsklasse wel gespeeld alleen koch nog niet en dat ga ik zeker nog doen...maar de crunch heb ik niet beter gehoord,.
Ik zou natuurlijk ook een bogner xtc en een recto kunnen kopen.........in een perfecte wereld..
En die amps zijn veel te vinden 2dehands wat ook mooi meegenomen. moet ook die dsl nog eens aan de tand voelen btw

guhlenn
25 februari 2006, 10:31
oh god man wat een ego. aub. jre neomt drie relatief obscure amps die je geprobeerd hebt en daaruit moet ikd an afleiden dat je alles geprobeerd hebt?

Doe lekker wat je wil. Nee beter nog, knoop een gesprek aan met scali, jullie worden dikke vriendjes!

mmrizio
25 februari 2006, 12:37
oh god man wat een ego. aub. jre neomt drie relatief obscure amps die je geprobeerd hebt en daaruit moet ikd an afleiden dat je alles geprobeerd hebt?

Doe lekker wat je wil. Nee beter nog, knoop een gesprek aan met scali, jullie worden dikke vriendjes!

Slecht geslapen? Lees voor de gein je eigen laatste paar posts even door en vertel me dan wat je geleerd hebt over ego's.

Inhoudelijk heb je misschien best gelijk, maar het komt er wel erg rot uit

Maurice

Scali
25 februari 2006, 13:14
Joh, zet die guhlenn lekker op je ignore-list.
Er komt toch nooit wat zinnigs uit, dat ego-gedrag van hem is gewoon compensatie voor z'n gebrek aan talent. Jammer dat z'n opnamen nu 'toevallig' niet meer bereikbaar zijn, maar ik kan je verzekeren dat zowel zijn spel als zijn tone absoluut zijn grote mond hier (en op andere fora) niet rechtvaardigen. En wat grappig dat hij mij ook bij deze discussie moet betrekken, op zijn eigen onnavolgbare wijze.
Als je zelf nou geweldige dingen laat horen, dan is het nog tot daar aan toe dat je andere mensen op een wat minder tactische manier 'adviseert'. Maar als je zelf absoluut niets klaarmaakt, heb je ook totaal geen geloofwaardigheid. Sommige mensen weten gewoon niet wanneer ze hun mond moeten houden. Gelukkig is dat op een forum geen probleem.

guhlenn
25 februari 2006, 14:38
Sorry MAurice... :), idd. een wat kribbige reactie. ook sorry aan de poster

@Scali, vraag me af wat zieliger is; altijd vervelende en onzinnige reacties posten of maar blijven zeveren over 6 jaar oude samples waarvan je niet weet of ik nou de rechter of linker gitaar lijn heb ingespeeld... en ik haal jou graag overal bij, als het tneminste over te grote ego's gaat :-)

Post gerust de samples, ik schaam me daar niet voor hoor...

Nu we het over gewelidge dingen maken hebben; kun je mij een link geven naar een eiegn geschreven nummer waarin jij bewijst heer en meetser over je gitaar en compeneren te zijn?

Dank u! u weet, apen kunnen ook nadoen...

met vriendelijke groeten

Scali
25 februari 2006, 16:50
@Scali, vraag me af wat zieliger is; altijd vervelende en onzinnige reacties posten of maar blijven zeveren over 6 jaar oude samples waarvan je niet weet of ik nou de rechter of linker gitaar lijn heb ingespeeld...

Dat maakte niet uit, ze waren allebei behoorlijk slecht.


Nu we het over gewelidge dingen maken hebben; kun je mij een link geven naar een eiegn geschreven nummer waarin jij bewijst heer en meetser over je gitaar en compeneren te zijn?

http://www.soundclick.com/scali

Geen bewijs dat ik heer en meester over gitaar en componeren ben, misschien. Maar in tegenstelling tot jou heb ik ook niet zo'n groot ego en niet zo'n grote mond dat ik ooit iets dergelijks zou beweren. Wel bewijs dat alle bescheiden dingen die ik over mijzelf gezegd zou hebben, meer dan waar kan maken.
Als jij het beter kan, dan hoor ik dat graag, maar je zult het met me eens zijn dat je dat in die fragmenten van je niet hebt laten horen.

Satriani
25 februari 2006, 18:03
oh god man wat een ego. aub. jre neomt drie relatief obscure amps die je geprobeerd hebt en daaruit moet ikd an afleiden dat je alles geprobeerd hebt?

Doe lekker wat je wil. Nee beter nog, knoop een gesprek aan met scali, jullie worden dikke vriendjes!

:seriousf:
Chill out man....

Satriani
25 februari 2006, 18:05
Nog iemand inhoudelijk wat te zeggen over het verschil in tone tussen de 60 watt combo en de 100 watt combo ?.

Baker
25 februari 2006, 21:26
Nog iemand inhoudelijk wat te zeggen over het verschil in tone tussen de 60 watt combo en de 100 watt combo ?.

Geen verschil in tone,
100w versie is iets uitgebreider: oa. geen gedeelde eq in tegenstelling tot de 60w versie. (tenminste, zo is het bij de head)

guhlenn
26 februari 2006, 12:53
ah mensen, met humor. goddank. Niet m;n beste bui idd.

@Scali, beste jongen... JE speelt erg lekker, ook een fijne toon. Overigens totaal niet mijn smaak. Compositorisch vind ik het allesbehalve vernieuwend, maar dat hoeft ook niet. Ik weet niet of jij gegroeid bent in je spel en geluid in de afgelopen zes jaar, maar ik iig wel. OF was u na twee jaar spelen ook al het mannetje dat u nu bent ?

I wonder. Iig is het een beetje laag bij de grond om dat nu naar voren te schuiven als representatief, bij herhaling nota bene. Maar goed, suit yourself, die compettie drang van jou is eh, een beetje raar. VAn de andere kant ook best begrijpelijk als je vnl. zit te pielen op backing tracks (pun intended), maar volgens mij moet muziek maken gewoon lekker zijn en vanuit je hart komen. En niet de hele tijd dwepen met jou samples en andere mensen die dat niet doen maar gelijk tot onbenul verklaren en geen recht van spreken toekennen. IMHO. dat was eerst m;n handtekening hahaha

Scali
26 februari 2006, 13:48
ook een fijne toon.

Grappig dat zelfs jij dat vindt. Die opnamen gaan namelijk lijnrecht in tegen wat jij en een aantal andere 'puristen' hier beweren. 95% van die opnamen is gemaakt met alleen een budget-gitaar en een Zoom 8080, geen buis in de buurt.


I wonder. Iig is het een beetje laag bij de grond om dat nu naar voren te schuiven als representatief, bij herhaling nota bene.

Bij gebrek aan nieuw materiaal hebben we geen keus...
Als je iets wilt laten horen dat meer representatief is, ga je gang.


Maar goed, suit yourself, die compettie drang van jou is eh, een beetje raar.

Het is geen competitiedrang (je vroeg zelf om die samples van mij, ik ben er niet zelf over begonnen). Maar, het zal wel door m'n opleiding en werk komen, maar ik ben wetenschappelijk ingesteld. Als jij iets beweert, dan wil ik dat graag verifieren. Ik kan beweren wat ik wil, qua gitaarspel of apparatuur, mensen kunnen mijn muziek beluisteren, en dan zelf beslissen of ik gelijk heb of niet. Daar komt dus ook bij dat ik geen grote mond hoef te hebben. Ten eerste spreekt mijn muziek voor zich, en ten tweede word ik toch wel betrapt als ik dingen beweer die ik niet waar kan maken.


VAn de andere kant ook best begrijpelijk als je vnl. zit te pielen op backing tracks (pun intended), maar volgens mij moet muziek maken gewoon lekker zijn en vanuit je hart komen.

Uiteraard komt mijn muziek uit het hart. Directer kun je het niet hebben, want de meeste dingen zijn in 1 take geimproviseerd. Zo speel ik graag. Ook live laat ik meestal ruimte over om te improviseren.


En niet de hele tijd dwepen met jou samples en andere mensen die dat niet doen maar gelijk tot onbenul verklaren en geen recht van spreken toekennen. IMHO. dat was eerst m;n handtekening hahaha

Kijk eens aan... Als er iemand is die mensen tot onbenul verklaart, dan ben jij het wel. Misschien dat je het zelf niet eens doorhebt, maar je kraakt alles en iedereen af die een andere mening is toebedeeld dan jij.
En dan komt de wetenschapper in mij boven... laat maar zien of horen waar jouw mening toe leidt dan... en zijn die andere mensen echt zo onbenullig bezig als jij suggereert? Je geeft hier iig zelf al toe dat het voor mij niet opgaat. En voorzover ik kan beoordelen, gaat dat voor heel veel mensen niet op. Misschien moet je je eens wat gematigder uitdrukken. Blijkbaar vind je het niet fijn als jij als onbenul neergezet wordt. Anderen vinden dat vast ook niet fijn. Denk daar eens over na.

guhlenn
26 februari 2006, 14:37
komisch dat jij opmerkt dat ik me gematigder moet uitdrukken. Overigens, ik ben wetenschapper en kan je vertellen; jouw methode is allesbehalve wetenschappelijk. Ik doe ook m'n meeste opnames met een gt en oude gitaar, so what. is dat de beste toon mogelijk? zeker niet.
alles wat ik roep is zo subjectief als het maar kan, en zo moet je het ook nemen. wanneer je het tot onzin wilt verklaren; be my guest. Ik lig er niet wakker van. ZO hoort het ook. ik heb een mening, en jij een andere en dan kunnen we lekker bekvechten daarover. Meer is het niet. Ik vind dat leuk. Stiekum vermoed ik dat irritatie jou drijft, en ik neig ernaar om dat "uit te diepen". Dat s neit zo netjes, maar oh zo lekker. :D

JE hoeft niet steeds te vergelijken en de beste te zijn. ZO lang jezelf tevreden bent is er geen reden om je te bewijzen. IMHO. Maar dat si volgens jou vast een redenatie van iemand die het niet kan. Am i right?

Scali
26 februari 2006, 14:49
Ik doe ook m'n meeste opnames met een gt en oude gitaar, so what. is dat de beste toon mogelijk? zeker niet.

Dat heb ik ook nooit beweerd. Maar het is zeker 'goed genoeg', tenminste, in mijn geval blijkbaar wel, jouw geval heb ik nog niet kunnen bestuderen.
Ik weet best dat het in theorie beter kan, maar het gaat mij meer om de praktijk. Ik schrijf muziek voor anderen, en speel gitaarpartijen in, en dan is het dus belangrijk dat ik enige kwaliteit kan garanderen, zonder al te veel kosten en moeite. Als het budget toereikend is, dan zal ik graag speciale apparatuur aanschaffen, en deze gedurende dagen of weken met een team van professionals afstellen en inregelen, totdat het resultaat nagenoeg perfect is. Maar als ik even op een zondagmiddag een partijtje in moet spelen, dan prik ik liever even de Zoom direct in de recorder, en heb ik meteen een 'goed genoeg' resultaat.

Maar nu je dit aangeeft, geef je dus ook toe dat je niet consequent bent. Ik zou het zelfs hypocriet willen noemen. Anderen beledigen en belachelijk maken omdat ze 'de verkeerde versterker' mooi vinden of wat dan ook, hoop babbels over pure buizentone etc, en dan zelf naar de GT grijpen.
Deze ontboezeming geeft dus iig wel aan dat ik gelijk heb als men jouw 'adviezen' maar moet negeren. Dat doe je immers zelf ook.

guhlenn
26 februari 2006, 14:56
ja hoor. je hebt alweer gelijk. *zucht*

Iemand die buizenamps het beste vind mag natuurlijk niet voor het gemak iets anders gebruiken want da's hypocriet. Inderdaad. Why didn;t I see it that way?

Weet je wat? Ik haal m'n handtekening weg en jij zet me op je ignore lijst. Want je roept dat de hele tijd tegen idereen maar zelf doe je dat niet ... dat is....

Kom, wees een vent doe het nu echt.

zoals Cow and chicken zouden zeggen;


END!!!

Scali
26 februari 2006, 14:58
Iemand die buizenamps het beste vind mag natuurlijk niet voor het gemak iets anders gebruiken want da's hypocriet. Inderdaad. Why didn;t I see it that way?

Het hypocriete zit hem vooral in het beledigen en belachelijk maken van de mensen die jouw mening niet delen.
Maargoed, blijkbaar besef je zelf niet eens dat je dat doet. Structurele gedragsproblemen blijkbaar.

Dude
26 februari 2006, 21:09
wat een stel zielige lui zijn jullie....


dikke minpunten als het aan mij ligt, ouwezeikhoeren over wie beter speelt, betere spulletjes heeft enzovoort.



kindertjes !




back on topic

ik heb de tsl601 combo nu een maandje en hij is super, great geweldig en niet ongenuanceerd of whatever, zoek mijn topic hierover maar effe op als je meer wil lezen

mvgr bart

Geronimo
26 februari 2006, 21:21
Allright hier gaan we weer!

Afl. nr. zoveel van de GitaarNet Soap featuring Scali vs Guhlenn lachuuh!


Maar ff ontoppic volgens mij heeft Satch mazzel met z'n versterker want mijn andere gitarist heeft zo'n 100W Tsl gehad, damn wat een muffe versterker.

Marshall's antwoord op de Highgain hype sorry maar ik vond het een behoorlijk mislukte poging. Kan zijn dat een goede gitaar het ding op doet leven maarja dat is met elke versterker. Een goede versterker onderscheid zich van de crap als ie ook met een kutgitaar nog behoorlijk klinkt. Dit kon ik van de tsl100 niet zeggen. Hij heeft 'm inmiddels ingeruild voor een Vetta.

Satriani
26 februari 2006, 21:33
Nah High-gain heb ik maar 5 minutjes geprobeerd en kreeg er een rukgeluid uit maar de clean/crunch was goed....

Geronimo
26 februari 2006, 21:46
Nah High-gain heb ik maar 5 minutjes geprobeerd en kreeg er een rukgeluid uit maar de clean/crunch was goed....

Maarja kan je dan niet beter je geld uitgeven aan een amp die alleen een goede clean crunch heeft dan? Lijkt me zonde als je ergens voor betaald maar het toch niet gebruikt...

Scali
26 februari 2006, 22:36
Ik vind de TSL nou niet zo duur eigenlijk, voor een 3-kanaalsversterker met de hele toko erop en eraan.
Dat is misschien ook een beetje het probleem. Je betaalt er niet extra voor, en dus wordt er op bezuinigd.
Kun je beter een 6100/6101 nemen :)

Satriani
27 februari 2006, 00:23
Tsja...miss neem ik wel een koch twintone of een tsl60 2x12 combo als ik die voor een redelijk prijsje kan ritselen... alleen wel een dilemma. Koch twintone 1 is niet in de buurt te testen dus odds are dat ik 2 uur in de trein zit en dan toch zoiets heb van toch maar niet.

En dat vpr ( virtual power reduction ) gebeuren zit niet op de tsl 60 , toen ik de tsl 100 teste had ik dat wel de hele tijd aanstaan. Dus dit kan ook wel invloed hebben op het geluid op laag volume....
What to do.....what to do..

Neals
27 februari 2006, 00:25
De TSL is zeker niet duur, ga voor dat geld maar eens voor een nieuwe MESA of iets dergelijks.

Het zelfde verhaal geld voor de JCM900, ook een pispaaltje uit de Marshall stallen.

stimmt
28 februari 2006, 13:11
Ik heb zelf de Marshall tsl 122 (dat is de combo versie van de 100 watt)

Het leadkanaal gebruik ik nooit, grote poep die je er gratis bij krijgt maar niet aan mij besteed is.

Ik vind het Crunch kanaal darentegen geweldig. Het clean is ook uiterst netjes, misschien geen fender sprankeling maar ik heb een Fender USA strat en tele en die hebben van nature een goed clean in zich.

Wel een tip, zet de VPR NIET aan. Dit slorpt een groot deel van je tone op, vooral clean. Ik heb ook eerst 3 maanden gespeeld met die functie aan maar je hebt hem helemaal niet nodig. Als je hem uitzet kun je alsnog gewoon de volume op 4 zetten ofzo en is het nog goed te doen.

Ik heb trouwens in 1.3 jaar nooit problemen gehad met de footswitch ofzo. Het enige nadeel voor mij is dat de versterker te weinig reverb bevat, maar dat is op te lossen met een pedaaltje.

Als je vragen hebt mail je me maar

LPplayer
28 februari 2006, 14:52
De meeste modern ROckbands spelen daarop toch?
Wel coole sound idd. Je kan er van Rock tot metal uithalen betersss
Dat wordt voor mij een DSL 401


Ik heb tijdens een jamsessie over een TSL100 watter met 4x12 kast gespeeld. Naja, ik vond het geluid niet geweldig. Puur persoonlijk. Geluid klonk bonkig, bijna te lomp, zonder subtiliteit. En clean was het helemaal niks naar mijn smaak. Totaal geen sprankel en definitie.
Hoop dat ik niet TE zeikerig klink ? In ieder geval misschien voor jou DE amp, als je em gaat kopen gefeliciteerd, want kan me voorstellen dat het voor de metalaars onder ons HEAVEN is !

turboblues
3 maart 2006, 02:08
Misschien wat late reactie.. Ik heb ook een Tsl 100 en voel me toch genoodzaakt even te reageren. Wat ik merk, is dat als er een paar personen op het internet verkondigen dat een versterker (in dit geval de Tsl 100) of gitaar slecht is, dat velen dit overnemen en doorverkondigen zonder er zelfs ooit op gespeeld te hebben. Gewoon om te laten lijken dat ze op de hoogte zijn, ervaring hebben enz.
Net als met die hype van de 2203 JCM 800.
Wel, in de jaren tachtig en negentig had ik er twee en daar was standaard enkel een soort ac/dc-achtig rockgeluid uit te krijgen. Je moest er al een extra pedaaltje voor plaatsen om te pushen. Ofwel de low input gebruiken en je distortion uit een andere pre-amp halen. Die 2203 had wel een gigantische headroom en gingen onvoorstelbaar luid. Voor de rest niks bijzonder.
Nu, de Tsl 100! Enorm veelzijdige amp :
- clean kanaal is veel beter dan gelijk welke Marshall daarvoor had, maar inderdaad nog geen Fender clean.
- Crunch kanaal kun je de standaard 2203 sound uit krijgen, tot een goede metalsound (met midscoop).
- Het solo kanaal klinkt best als je de gain niet over de helft zet, anders heb je inderdaad een iets meer fizzy-geluid (op stil geluidsvolume).
De distortion moet je vooral uit de power tubes halen, zo klinkt hij geweldig.
Dit is bij elke buizenversterker zo, maar dubbel zo zeker bij de Tsl.
Dit is echt een versterker die je op een serieus geluidsniveau moet horen, dus baseer je mening niet op een kwartiertje uitproberen in een muziekzaak op "praatniveau" .
Verder kan ik ook nog zeggen dat ik dezelfde footswitchproblemen had; maar heb me laten vertellen dat dit euvel opgelost is bij de latere reeks.
Samen gevat, ik heb mijn JCM 800's verkocht en de Tsl 100 aangeschaft en het me nog geen seconde beklaagd (heb 'em ondertussen 7 jaar).
Het is vooral een veelzijdige amp waar je een neutrale distortionklank uit kunt krijgen, in tegenstelling tot die one-trick-pony-metalbakken!

Scali
3 maart 2006, 10:00
- Het solo kanaal klinkt best als je de gain niet over de helft zet, anders heb je inderdaad een iets meer fizzy-geluid (op stil geluidsvolume).

Zou dat hetzelfde 'euvel' zijn als met mijn 6101?
Daar is de voicing heel donker... Bij weinig gain klinkt het mooi warm en bluesy... Maar als je de gain wat verder opentrekt (en daar heeft ie behoorlijk wat van), dan krijg je veel te veel bas, en drukt ie de rest weg.
Als je het inputsignaal aanpast door wat laag eruit te draaien, en het hoog wat te boosten (moet met een pedaaltje, want de eq van het lead-kanaal zit achter de distortion), krijg je wel een strak hi-gain geluid.
Ik vraag me ook af of een dergelijk 'filter' in die metal-versterkers van tegenwoordig standaard ingebouwd zit.
En of je zo'n strakke sound uberhaupt wel zou kunnen krijgen als je alleen buizen gebruikt, geen transistorfilters/boosters.