PDA

View Full Version : Goedkope akoustische gitaren?



VooDoo
24 februari 2006, 11:45
He guys,

Ik speel zelf electrisch gitaar, maar ben wel erg gecharmeerd door de akoustische klank, gewoonweg GE WEL DIG, en af en toe moet het ff kunnen he :p
en ik wil er dan ook eentje aanschaffen

Maar die goedkope akoustische gitaren, zijn die dan een beetje te doen, of is het 3 keer niets

ik had een paar dingetjes gezien:


http://www.feedback.nl/?id=55&b=21173
Dylon(?) 99€

http://www.feedback.nl/?id=55&b=950500921

Fender €119
http://www.feedback.nl/?id=55&b=V70CENT
Ibanez 139€

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-174533.html
Harley Benton 99€

Nou vind ik blauw wel heel mooi :p en singlecut is ook wel oke:) (is wel handig denkik)

alsik zo dus es zou kijken(als iemand die electrisch speelt)
zou ik het meest vertrouwen hebben in bijvoorbeeld de Fender en de Ibanez

hoewel ik eens had gelezen dat jullie hier niet zoveel vertrouwen hebben in de Fender Akoustic?

Nou ik hoor graag jullie meningen;)

gertdm
24 februari 2006, 12:05
Een akoestiese gitaar bezitten is zowiezo leuk. Een advies: met jouw budget, koop n tweedehandse Cort, Furch of Crafter. Fender is minder oke op akoesties gebied, dat klopt. Je betaalt ook n beetje voor de naam immers. Zowel Ibanez, Yamaha als Fender zijn gewoon niet zo geweldig. Een akoestiese gitaar moet echter bovenal persoonlijk goed voelen. Ik zou dus als ik jou was niet voor n bepaald merk gaan, maar met je budget op zak n paar zaken langsgaan en op gitaren gaan spelen die jou aantrekken.
Indien iets boven je budget, maar wel wetende 'die of die gitaar' wil ik, zoek dan een tweedehandse.


succes

Gert

VooDoo
24 februari 2006, 12:07
hmm

Van Cort heb ik wel vaker gehoord, dat ze leuke dingen maken

Maar van Furch en Crafter heb ik niet echt gehoord(crafter ooit gelezen)

maar hebben ze die gitaren ook bij Feedback hangen ofzo
mischien datik daar es naar toe kan


Ibanez ook niets?


Adonis mischien leuk :p?
http://www.sterrenenfluiten.nl/easyshopmaker/e5_17.jpg
95 euro

(ook al was het een blauw schaap, IK KOOP EM!:P)

Petur
24 februari 2006, 12:28
heej,
ik heb laatst in Hengelo een nieuwe gitaar gekocht bij Huigens, Vanderson, had er nog nooit van gehoord, maar tis zeker een goede gitaar en heb m nu 4, 5 maandjes en bevalt errrrg goed was 265 euro, is dus wel goedkoop.
greetz petur

brian
24 februari 2006, 13:14
ik heb een richwood rd-25 ben hier tevreden over.heb hem 107 euro betaalt

almarvk
24 februari 2006, 13:31
Bij akoustische gitaren is het heel erg persoonlijk en gaat het niet om het merkje. Je moet ze echt uitproberen. Dan voel je de verschillen in het spelen en in de klank.

Ga gewoon naar een winkel en kies 3 of 4 gitaren uit dezelfde prijsklasse en speel er op. Dan kan je goed je keuze maken.

Shoarm
24 februari 2006, 13:44
Ik heb zelf een crafter d-7, maar die is wel boven je budget maar echt een goede gitaar, superklank.

VooDoo
24 februari 2006, 14:07
Bij akoustische gitaren is het heel erg persoonlijk en gaat het niet om het merkje. Je moet ze echt uitproberen. Dan voel je de verschillen in het spelen en in de klank.

Ga gewoon naar een winkel en kies 3 of 4 gitaren uit dezelfde prijsklasse en speel er op. Dan kan je goed je keuze maken.

Ja het gaat mij ook niet om de merk

maar je hebt ze al vanaf 100 euro ofzo

en dan ga je je toch wel afvragen van, he een echte fender voor 119 euro kan dat wel dan(en dan hoor je dat de akoustische minder zijn)

of bijvoorbeeld andere gitaren van 1×× die ik hier poste
ik ken de merken niet, maar ze kunnen toch wel goed zijn

ik bedoel ik ga dr niet op af omdat er fender ofzo staat, daarom laat ik ook de andere zien:p

Ik had zelf ook een richwood acoustic gezien
(opde site zelf)
maar waar verkopen ze in godnaam die dingen :p

http://www.richwoodguitars.com/products/rd-12-bsb.gif

almarvk
24 februari 2006, 14:56
Bij jou in de buurt (R'dam)

Speelonk Music Store
Pro Music Store

Dealer lijst staat gewoon op de website van Richwood.

Accuboormachine
27 februari 2006, 16:04
ik heb een richwood rd-25 ben hier tevreden over.heb hem 107 euro betaalt

ik ben niet bekend met de akoestische richwood gitaren, maar ik heb, toen ik 1 jaar speelde, ee rode Explorer van richwood gekocht, die mij niet echt beviel.

siena
27 februari 2006, 18:29
Ja het gaat mij ook niet om de merk

maar je hebt ze al vanaf 100 euro ofzo

en dan ga je je toch wel afvragen van, he een echte fender voor 119 euro kan dat wel dan(en dan hoor je dat de akoustische minder zijn)

of bijvoorbeeld andere gitaren van 1×× die ik hier poste
ik ken de merken niet, maar ze kunnen toch wel goed zijn

ik bedoel ik ga dr niet op af omdat er fender ofzo staat, daarom laat ik ook de andere zien:p

Ik had zelf ook een richwood acoustic gezien
(opde site zelf)
maar waar verkopen ze in godnaam die dingen :p

http://www.richwoodguitars.com/products/rd-12-bsb.gif


Ik heb deze gitaar,ook in het blauw nog wel.. haha,,,maar to the point.. Hij bevalt mij prima,mooie klank. Kun je gerust aanschaffen en je krijgt er geen spijt van. Ik heb hem gekocht bij Adams te Winschoten.

Merc Wiersma
27 februari 2006, 19:26
Beste VooDoo
Eerlijk gezegd heb ik wel eens Spaanse gitaartjes van 100 Euro bespeeld die best lekker klonken. Bij staalsnarige gitaartjes in die prijsklasse valt dat meestal behoorlijk tegen. Uiteraard zijn het geheel verschillende gitaren, maar ik zou toch ook de aanschaf van een nylonsnarige gitaar in overweging nemen.

Droffie
28 februari 2006, 15:56
Er staat een Klira Red River dreadnought op Marktplaats voor 60 Euro. Volgens mij een hummingbird kopie.
Een duitse gitaar gemaakt in de jaren 60...Die dingen klinken fantastisch!!

Geen enkele nieuwe gitaar in de prijsklasse waarin jij zoekt haalt 't daarbij. Mooie donkere akoestische tone.

Tis maar een tip...

Shoarm
28 februari 2006, 16:20
Tis dat ik een beetje krap bij kas zit, anders had ik 'm gekocht. Zal nog wel stijgen in prijs btw, en het is in Friesland.

Droffie
28 februari 2006, 16:24
Ik heb contact gehad met de verkoper en hij zal niet stijgen. Ik vind 't ook te ver om heen te rijden met 't risico dat 't niets is.
Maar toch uit ervaring weet ik dat die dingen heel goed klinken. Mijn vader heeft er één.

Het waren toen nog redelijk dure gitaren ook. Ergens in de jaren 70 koste dat ding nog 750 gulden.

crazylay
28 februari 2006, 16:27
hier..
ik heb zo'n 2-3 jaar trg ook een richwood gekocht..
ik gebruik hem nu als backup en voor de kids die bij mij gitaar les hebben.
maar het is een fantastisch dingetje.. nooit iets mee aan de hand!
ik heb er btw wel een ac EMG element in laten zetten.

klik hier (http://tmex.eddyluten.com/My%20Guitars.htm)
daar staan wat gitaren van mij op die ik meestal gebruik nu.. m'n richwood staat er ook tussen.
sinds kort heb ik vele gitaren verkocht.. zoals 1 gibson explorer/1 Gibson Ac Dreadnought.
maar die ik nu nog heb zijn fantstische gitaren.

de Richwood heb ik ooit gekocht in Wolvega(naast Heerenveen) in de MuziekAtteljee.
ik denk dat je via.. www.guitar.nl ze ook wel kunt bestellen op aanvraag.

succes er mee.

Shoarm
28 februari 2006, 16:32
Ik heb contact gehad met de verkoper en hij zal niet stijgen. Ik vind 't ook te ver om heen te rijden met 't risico dat 't niets is.
Maar toch uit ervaring weet ik dat die dingen heel goed klinken. Mijn vader heeft er één.

Het waren toen nog redelijk dure gitaren ook. Ergens in de jaren 70 koste dat ding nog 750 gulden.

Verleidelijk. Maarja weetje, Friesland. :(

Droffie
28 februari 2006, 16:36
hier..
ik heb zo'n 2-3 jaar trg ook een richwood gekocht..
ik gebruik hem nu als backup en voor de kids die bij mij gitaar les hebben.
maar het is een fantastisch dingetje.. nooit iets mee aan de hand!
ik heb er btw wel een ac EMG element in laten zetten.

klik hier (http://tmex.eddyluten.com/My%20Guitars.htm)
daar staan wat gitaren van mij op die ik meestal gebruik nu.. m'n richwood staat er ook tussen.
sinds kort heb ik vele gitaren verkocht.. zoals 1 gibson explorer/1 Gibson Ac Dreadnought.
maar die ik nu nog heb zijn fantstische gitaren.

de Richwood heb ik ooit gekocht in Wolvega(naast Heerenveen) in de MuziekAtteljee.
ik denk dat je via.. www.guitar.nl (http://www.guitar.nl) ze ook wel kunt bestellen op aanvraag.

succes er mee.

Wat voor een Gibson akoestische had je? En waarom deed je 'm weg?

crazylay
28 februari 2006, 17:03
ik had een Gibson SJ200 (60's).
heel leuk dingetje alleen t'was niet mijn sound en ik zat diep in de schulden.
ik gebruikte de gitaar niet zoveel dus was dat de eerste gedachte dat die wel weg kon.
velen zeggen dat het zonde is maar het is puur smaak, en niet het merkje.

Droffie
28 februari 2006, 17:18
ik had een Gibson SJ200 (60's).
heel leuk dingetje alleen t'was niet mijn sound en ik zat diep in de schulden.
ik gebruikte de gitaar niet zoveel dus was dat de eerste gedachte dat die wel weg kon.
velen zeggen dat het zonde is maar het is puur smaak, en niet het merkje.



Mee eens maar 't blijft zonde...:)

Ik heb leren spelen op de Klira van mijn vader. Die gitaar heeft zo'n mooie klankt en zonder dat te weten was ik niet anders gewend. Tot ik een keer akoestische gitaren ging proberen in een zaak en toen bleek ik een erg dure smaak te hebben. Je vergelijkt toch alle gitaren met de klank van de enige die je echt goed kent. Klira, tis idd de smaak en niet het merkje.

Grappig is dat een Martin HD28 niet heel veel beter klonk dan die Klira.
Uiteindelijke heb ik een Gibson gekocht (CL-50 Supreme)
Tot op de dag van vandaag nog geen gitaar tegengekomen die beter klinkt.

crazylay
28 februari 2006, 17:28
ja precies..
jij hebt ook gewoon je eigen smaak.

Rutger-peer
3 maart 2006, 22:55
Zo, even topic schoppen :D ...

Ik zag hier zaken over een Klira gitaar. Dus zodoende keek ik even op marktplaats. Blijkt 15 km van hier een Klira red river (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_akoestisch/18538803.html?return=eJwlyuEKgyAUhuF7CepnZlJNRUa7E 9kCRZcHPVDb2L3vyP4c3ofvWMXVx6tBF8XFopqy2Xx32iGCYiw k2Pb%2BaXNAiNZi6ffI%2Fi89OLie0fDuUUw4WrGG6LNtxQ0Tg VNEOusyXmoi5dtDzbPOUsphrnqRponPsioVTxw7MLzR3x9ZJi8 F&df=1) te koop te staan!

Is dit wat?

Droffie
3 maart 2006, 23:01
Zo, even topic schoppen :D ...

Ik zag hier zaken over een Klira gitaar. Dus zodoende keek ik even op marktplaats. Blijkt 15 km van hier een Klira red river (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_akoestisch/18538803.html?return=eJwlyuEKgyAUhuF7CepnZlJNRUa7E 9kCRZcHPVDb2L3vyP4c3ofvWMXVx6tBF8XFopqy2Xx32iGCYiw k2Pb%2BaXNAiNZi6ffI%2Fi89OLie0fDuUUw4WrGG6LNtxQ0Tg VNEOusyXmoi5dtDzbPOUsphrnqRponPsioVTxw7MLzR3x9ZJi8 F&df=1) te koop te staan!

Is dit wat?

Super gitaartjes...Klinken over 't algemeen erg goed.

Tis de moeite waard om te gaan kijken

Rutger-peer
3 maart 2006, 23:12
Mmm, dan zal ik m eens mailen :)

fenderben
4 maart 2006, 09:43
Ik zou voor Takamine gaan. misschien een occasion dan.
mooi acoustische geluid en goede elementen.

greetzzz

Rutger-peer
4 maart 2006, 15:27
Ik heb dus even met de verkoper gemaild en ik zal daar binnenkort eens langsgaan. Het is echter wel een gewone akoestische gitaar dus niet versterkt.

Wat vinden jullie van van die inzetbare elementen op piezo-elementen? Zijn er zulke dingen tegen een schappelijke prijs en ook nog met een fatsoenlijke kwaliteit?

gertdm
5 maart 2006, 16:30
Takamine? Prima, als ze ingeplugd zijn. Maar puur akoesties gezien kun je voor t geld tegenwoordig echt n betere akoestiese gitaar vinden.
Takamines zijn gebouwd op t inpluggen en de hele constructie is anti- feedback......niet verkeerd....maar ik zou wel even verder kijken :)

Rutger-peer
13 maart 2006, 21:04
Ik heb de Klira red river dus gekocht, voor 75 euro. En het is een geweldig ding! Wat een geluid! :D Ben er zeer blij mee...!

Bedankt voor het advies ;)

Droffie
14 maart 2006, 00:47
Hey gefeliciteerd man!!

Ik heb ook een Klira gekocht en ik verwacht elke dag binnen nu.

Zijn echt fantastische gitaren.

Veel plezier er mee.

Gdo0
16 maart 2006, 00:05
Ik heb een maandje terug ongeveer een Silvertone SD50 gekocht voor €130 (inkoopsprijs) en hij bevalt zeer goed.