PDA

View Full Version : 18watter probleem



^smurf
24 februari 2006, 10:58
kheb net mn 18watter voor de eerste keer aangesloten
power aan, alle lampen beginnen mooi te branden
standby aan, loeihard gepiep dat precies wat veranderd van toonhoogte

iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

arjanb01
24 februari 2006, 11:07
kheb net mn 18watter voor de eerste keer aangesloten
power aan, alle lampen beginnen mooi te branden
standby aan, loeihard gepiep dat precies wat veranderd van toonhoogte

iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

buizen gecontroleerd ?? of je elementen van je gitaar goed isoleren wil ook helpen. Kan ook aan de hoeveelheid gain liggen die je in je amp draait!
Check maar ff !

^smurf
24 februari 2006, 11:20
ff andere buizen in gestoken die zeker in orde zijn

in het normal kanaal is er heel de tijd een heel hard getik in het geluid, maar de gitaar komt er wel door. volume knop verandert niets, tone wel

in de high input is het gitaarvolume dus hard, in de low hoor ik bijna niets

tremolo kanaal is hetzelfde, alleen komt er niks gitaar door

hoge gepiep is weg
(heb ook de output voor de luidsprekers van het chassis gehaald, zat dus ook aan aarde vast-kan het dat dat gepiep hierdoor kwam ?)

arjanb01
24 februari 2006, 11:49
ff andere buizen in gestoken die zeker in orde zijn

in het normal kanaal is er heel de tijd een heel hard getik in het geluid, maar de gitaar komt er wel door. volume knop verandert niets, tone wel

in de high input is het gitaarvolume dus hard, in de low hoor ik bijna niets

tremolo kanaal is hetzelfde, alleen komt er niks gitaar door

hoge gepiep is weg
(heb ook de output voor de luidsprekers van het chassis gehaald, zat dus ook aan aarde vast-kan het dat dat gepiep hierdoor kwam ?)

lijkt me wel... kwestie van isolatie goed bevestigen. Ik laat dat soort dingen altijd doen. In mijn geval is Dolf Koch mn man, omdat ik ook een Koch versterker heb.

^smurf
24 februari 2006, 12:08
k, ik had de footswitch jack nog niet aangesloten, nu wel , en het getik is weg

maar tremolo kanaal doet nog niks, en volume knop van normal ook niet

^smurf
24 februari 2006, 13:56
nog is nagekeken, was er een kabeltje los ad volume pot, en een 1m weerstand kapot aan de low input
normal kanaal werkt dus a-ok

nu het tremolo kanaal, ik krijg er al geluid uit maar ook heel stil, en de tremolo zelf hoor je niet.
ik heb geprobeerd om de aansluitingen van de footswitch te verwisselen, dan kreeg ik in het andere geval geen gitaar geluid erdoor, maar wel een "ruis-boost" als ik mn fs schakelde (waar ik ook geen tremolo effect in te horen kreeg)

chocorookie
24 februari 2006, 14:48
Foto's!!!!

liefts heel dichtbij!


Choc

Negative K3 fan
24 februari 2006, 16:28
eerste keer opstarten altijd zonder buizen doen, voltages checken etc. dan steeds een buis erbij etc. zoek eens naar paul ruby's startup guide (oid)

nicoverduin
24 februari 2006, 18:21
ff andere buizen in gestoken die zeker in orde zijn

in het normal kanaal is er heel de tijd een heel hard getik in het geluid, maar de gitaar komt er wel door. volume knop verandert niets, tone wel

in de high input is het gitaarvolume dus hard, in de low hoor ik bijna niets

tremolo kanaal is hetzelfde, alleen komt er niks gitaar door

hoge gepiep is weg
(heb ook de output voor de luidsprekers van het chassis gehaald, zat dus ook aan aarde vast-kan het dat dat gepiep hierdoor kwam ?)
Dat gepiep komt door oscillatie. Oorzaak meestal in de bedrading en grounding schema.
Nico