PDA

View Full Version : Voordelen houten/kunstof case



Magic Bean
24 februari 2006, 09:26
Nu ik een kleine vulling heb voor een rack, ben k op zoek naar een goede (maar niet al te dure) case. Nu viel het me al op dat de meeste kunststof cases goedkoper zijn dan de houten.
Is er echt zoveel verschil in kwaliteit? En waardoor komt dat dan?

vinni
24 februari 2006, 10:52
Kunstof is minder stevig en inderdaad goedkoper.
Veelal kwalitatief slechtere sluitingen.
Voor zware apparatuur minder geschikt dan hout.

Voordelen kunstof
Inderdaad goedkoper maar vooral lichter.

Omdat vele de zware constructie van hout niet nodig hebben
wordt vaak gekozen voor kunstof.

Binnen kunstof cases heb je ook verschillen in kwaliteit.
Stagg en Gator zijn wat minder dan het bekende SKB.
Deze laatste firma is ooit begonnen met plastic.

Overigens...een houten rack van Prodjuser is niet veel duurder
dan een kunstof rack. Onder de houten racken moet je de Prodjuser -achtigen als een soort Stagg zien.
Echte houten kwaliteitsracken zijn inderdaad peperduur.
Maar de kwaliteit is er wel naar.


Groet,
Vinni

AART
24 februari 2006, 18:20
ff off topic, waar kan ik voor en redelijke prijs een 8he shockmount rack halen?

vester86
24 februari 2006, 18:27
AART: 2e hands kopen is denk ik de beste keus, marktplaats heeft (zoals je neem ik aan wel weet) een speciale behuizingen/flightcases afdeling

AART
24 februari 2006, 18:34
dank u vestermeister. :)

edit: mm, niet wat ik zoek op marktplaats, iemand tips? wie had er nou ook zo'n 8he shockmount? dacht dat iemand er hier een had gekocht, moris ofzo?

vester86
24 februari 2006, 20:30
ja, die 2 (blauwe?) cases op wielen, ongebruikt.... wie was dat ookalweer?

paulusdeBKB
27 februari 2006, 18:20
Offtopic: kijk hier eens voor shockmount 19" cases. Ik heb niet naar prijzen gezocht, zal wel duur zijn. Ze hebben ze in plastic en (heel sjiek) aluminium.
http://catalog.zerocases.com/ruggedizedcases/valan900series_index.jsp

Ontopic: als je max 3 of 4HE nodig hebt, kijk dan eens of je een 19" carrying case kunt vinden van nylon. Die ziet er uit als een rechthoekige rugzak en met een schouderband fiets je er zo mee weg. Ik heb er zelf eentje van Rocktron en die is plenty stevig (je moet er niet bovenop gaan staan natuurlijk). Helaas kom ik ze op hun site niet meer tegen.