PDA

View Full Version : Nieuwe buizen in marshall



Orpheo
23 februari 2006, 23:08
Ik ga nieuwe buizen in de marshall zetten. deze dingen zijn echt OP. ik weet niet hoe lang ze er al inzitten, maar t wordt echt tijd. als ze al niet op waren vanwege de vorige eigenaar, heb ik ze wel op gespeeld.

ik zat te denken aan JJ's in pre en eindtrap. ik wil een lekker rollende, bijtende sound verkrijgen. echt zo'n scheur die je broekspijpen doet wapperen, ook al staat master 'maar' op 1.

ik heb even in de mesa vandaag 2 el34's gestoken, en dat klaart de amp echt heel erg op!!!! alsof je een doek van je speakerkast afhaalt. (en die kast deed t bij de marshall altijd top). ik denk dus dat ik in de mesa tzt ook nieuwe el34's ga steken. maar die moeten dus niet warm klinken (heeft mesa+gitaar van zichzelf genoeg!). dus JJ's zullen niet echt goed werken met deze amp... of toch niet??

Helter Skelter
23 februari 2006, 23:18
Ik heb half januari een complete set nieuwe buizen in m'n JCM-800 2204 laten zetten (de oude waren Svetlana's) en puur qua geluid hoor ik niet veel verschil (ik krijg nu waarschijnlijk een half forum over me heen) Wel meer dynamiek en volume, het klinkt allemaal wat frisser. in de voortrap zitten nu JJ's en in de eindtrap Koch El34

Orpheo
23 februari 2006, 23:22
Ik heb half januari een complete set nieuwe buizen in m'n JCM-800 2204 laten zetten (de oude waren Svetlana's) en puur qua geluid hoor ik niet veel verschil (ik krijg nu waarschijnlijk een half forum over me heen) Wel meer dynamiek en volume, het klinkt allemaal wat frisser. in de voortrap zitten nu JJ's en in de eindtrap Koch El34

ah. dank je! mag ik weten hoeveel die koch el34's waren?

Helter Skelter
23 februari 2006, 23:25
die waren niet goedkoop: €40,- per stuk (excl.inbouw) bij Adesign in Den Haag, zit wel 3 maanden volledige garantie op.

Orpheo
23 februari 2006, 23:26
die waren niet goedkoop: €40,- per stuk (excl.inbouw) bij Adesign in Den Haag, zit wel 3 maanden volledige garantie op.


hmm. dan ga ik even op zoek waar koch zijn buizen vandaan haalt. immers, er zijn maar een paar fabrikanten... maar ik denk dat ik t al weet! merci!

bloodboiler
24 februari 2006, 01:08
Heb ook JJ's in de pre amp van mijn 2203 en GT in de eindversterker.

De GT waren niet goedkoop maar ik heb het idee dat ze veel langer goed blijven klinken dan de sovtek's (of waren het svetlana's?) die ik er eerst in heb laten zetten.

Het zou trouwens wel fijn zijn als je de verschillende combinatie's van buizen in de winkel zou kunnen testen met je eigen versterker!

Orpheo
24 februari 2006, 01:30
Heb ook JJ's in de pre amp van mijn 2203 en GT in de eindversterker.

De GT waren niet goedkoop maar ik heb het idee dat ze veel langer goed blijven klinken dan de sovtek's (of waren het svetlana's?) die ik er eerst in heb laten zetten.

Het zou trouwens wel fijn zijn als je de verschillende combinatie's van buizen in de winkel zou kunnen testen met je eigen versterker!

is idd heel lekker als dat kon! die gt's, hoe klinken die? (tegenover die sovtek of svetlana die je er dan eerst in had? )

Orpheo
24 februari 2006, 01:35
ik zat ook te denken aan 6551's ind e marshall. zakk wylde bv doet dat ook. welk voordeel heeft dat voor je sound? of nadeel....

bloodboiler
24 februari 2006, 02:47
die gt's, hoe klinken die? (tegenover die sovtek of svetlana die je er dan eerst in had? )


Volgens mij klinken de GT iets strakker in de lage regionen en is het hoog ietsjes minder "krasserig", (damn wat is het toch moeilijk om geluid te omschrijven), maar dat kan ook aan de combinatie met de pre amp buizen liggen.

Het echt merkbare verschil is de levensduur. De buizen zitten er al dik twee jaar in ze klinken nog steeds erg lekker.

Als ik ze ga vervangen wil ik ook wel eens 6551's proberen.
Gaat dat trouwens zonder veeel gemod??

Orpheo
24 februari 2006, 09:58
ik weet t niet.. vandaar dat ik t hier post. t kan volgens mij wel qua buisvoetjes, maar (duh) je moet wel biassen.