PDA

View Full Version : €2000,- , wat te kopen?



stumpy
23 februari 2006, 19:50
Ik zoek naar een high gain buizen amp met meerdere kanalen, combo of head maakt niet uit. Tips wat ik eens moet gaan proberen in de winkel, en een winkel waar er veel staan?

tillens
23 februari 2006, 19:53
Nederland muziek in almere heeft veel. feedback rotterdam ook. 2000,-? mesa kopen

drap
23 februari 2006, 20:13
MARSHAAAAALLLL!!!... Nee hoor, er zijn vele goeie versterkers, maar met een Marshall kan je niet gauw fout gaan

Bl44t44p
23 februari 2006, 20:40
Engl :) Kijk bijvoorbeeld eens naar de Savage 120, Blackmore signature en Powerball (heads) en Sovereign (combo) :)

Ritch
23 februari 2006, 20:52
Koch Powertone

marc_o
23 februari 2006, 21:09
Ik zoek naar een high gain buizen amp met meerdere kanalen, combo of head maakt niet uit. Tips wat ik eens moet gaan proberen in de winkel, en een winkel waar er veel staan?


Er is erg veel keuze natuurlijk, belangrijker is....wat zoek je voor geluid?

Toaster
23 februari 2006, 21:11
Als je persé last wil krijgen van GAS moet je naar Boekel Jukebox rijden.

Misschien is 2000 dan alleen te weinig maar dat is echt net een snoepwinkel

robert-gitarist
23 februari 2006, 21:35
2000 euro?
Ik zal meteen een Mesa Boogie Dual/Triple Rectofier kopen :D ;)
Of door sparen voor een Bogner Uberschall...die dingen heerschen ook...Of een oude Plexi van Marshall...ach ja..er is zo veel leuks he.

Harry
23 februari 2006, 21:58
MARSHAAAAALLLL!!!... Nee hoor, er zijn vele goeie versterkers, maar met een Marshall kan je niet gauw fout gaan

behalve als je niet van het geluid houd

AART
23 februari 2006, 22:04
mesa single rectefier als het nieuw moet.

of een mesa mark IV.

drap
23 februari 2006, 22:05
behalve als je niet van het geluid houd

Ja tuurlijk, dat kan. Maar dat kan toch ook met de andere merken hier genoemd? Was ook een eigen opinie en dat werd toch gevraagd? Btw, er zijn wel erg veel verschillende Marshalls qua sound om te zeggen dat je überhaupt helemaal niet van Marshalls houd naar mijn mening. Maar goed, wat ik al zei, het kan. Tis een mening

AART
23 februari 2006, 22:30
Ja tuurlijk, dat kan. Maar dat kan toch ook met de andere merken hier genoemd? Was ook een eigen opinie en dat werd toch gevraagd? Btw, er zijn wel erg veel verschillende Marshalls qua sound om te zeggen dat je überhaupt helemaal niet van Marshalls houd naar mijn mening. Maar goed, wat ik al zei, het kan. Tis een mening


zo veel verschillen marshalls niet, allemaal een redelijke clean en goede crunch, lead is om te janken bij marshalls voor zover ze het hebben, dan moet je voor metal en zo toch bij mesa oid zijn.

Wabbie
23 februari 2006, 22:32
Ik zou eens een Koch Powertone testen( is al eerder genoemd hier geloof ik).
ben er zelf dik tevreden over.

drap
23 februari 2006, 22:42
zo veel verschillen marshalls niet, allemaal een redelijke clean en goede crunch, lead is om te janken bij marshalls voor zover ze het hebben, dan moet je voor metal en zo toch bij mesa oid zijn.

Nou ben ik in eerste instantie toch al een slaggitarist :D maar voor het zeldsame leadwerk gebruik ik pedalen. Komt bij, ik hou niet zo van metal. Maar Marshalls worden toch juist veel gelinkt met metal? JCM 800 bijv? Trouwens, Marshalls verschillen echt enorm onderling. Je kan een JCM800 totaal niet vergelijken met een Bluesbreaker bijv. Of een Mode Four (ook zeker een metal amp) met een ouwe Plexi. Totaal andere buizen en dergelijke

Helter Skelter
23 februari 2006, 22:53
Oude Marshalls zijn geen metalamps, pas vanaf de JCM-900 probeert Marshall ook de high-gain-markt te bedienen en volgens mij niet bijster succesvol. Wil je metal? koop een Engl, Diezel, Mesa, Laney etc!

Bins
23 februari 2006, 23:06
zo veel verschillen marshalls niet, allemaal een redelijke clean en goede crunch, lead is om te janken bij marshalls voor zover ze het hebben, dan moet je voor metal en zo toch bij mesa oid zijn.

:D Wat een onzin. Ga maar eens naar Trivium luisteren. En de leads van maiden klinken zeker ook nergens naar?

vester86
23 februari 2006, 23:41
en jij wil zeggen dat dat standaard marshalls zijn?? de beste die ik tot nu toe heb gehoord is de 6100, erg goed clean had die, veelzijdige crunch en best goeie lead. alleen was het niet genoeg mijn smaak.

maar over de vraag. je hebt 2000 euro te besteden maar je hebt geen idee wat je wilt kopen?? hou je geld op zak en ga VEEL testen, anders zie ik het gebeuren dat je snel een miskoop doet! ga idd langs in boekel bij jukebox, erg leuke winkel met (te) duur snoepgoed ;) en de meeste grotere gitaarwinkels hebben ook veel staan natuurlijk :)

Tristan
23 februari 2006, 23:53
zo veel verschillen marshalls niet, allemaal een redelijke clean en goede crunch, lead is om te janken bij marshalls voor zover ze het hebben, dan moet je voor metal en zo toch bij mesa oid zijn.

In Metal worden toch geen lead sounds gebruikt?
Dat is bijna alleen maar rhythm werk man, wel higain, maar een goed sologeluid hoor ik maar zelden bij Metal gitaristen hoor.
Fredrik Thordendal (van Meshuggah) is wel een hele coole sologitarist naar mijn idee en een nog wredere rhythm gitarist.

spanky_franky
24 februari 2006, 00:11
Met 2000 zou ik me kapot twijfelen tussen een Dual Rect. en een Ubershall..

bloodboiler
24 februari 2006, 00:50
Oude Marshalls zijn geen metalamps, pas vanaf de JCM-900 probeert Marshall ook de high-gain-markt te bedienen en volgens mij niet bijster succesvol. Wil je metal? koop een Engl, Diezel, Mesa, Laney etc!

Dude, WTF????
Zowat elke trash/speed metal band uit de 80tig-er begin 90tig-er jaren speelde over een JCM 800.
Sterker nog de groots trash band ever (Slayer) speelt er nu nog steeds op, en als ik me niet vergis is de laatste Exodus ook weer met een 800 opgenomen en wat een fuckin vet gitaar geluid hebben ze weer!!!

imlikeajungle
24 februari 2006, 03:58
Bogner 2x12 Oversized : 700 euro
Mesa Single Recto/ENGL Powerball/aanvullen naar smaak... : 1300

stumpy
24 februari 2006, 07:56
Ik ga iniedergeval eens bij de jukebox kijken, om te zien of ik langer wil door sparen of niet:p En indien niet ga ik maar eens alle eerder genoemde amps uitproberen, dat wordt een prachtige dag :rockon:

El Bastardo
24 februari 2006, 08:12
Ik zou NIET gaan voor een Boogie (dat zijn yukkie-yukkie-amps, ze klinken leuk totdat je er een echte amp naast zet. Alleen omdat ze laag hebben wil niet zeggen dat ze tone hebben), NIET voor een Engl, maar marktplaats afspeuren voor een marshall plexi die onder handen is geweest bij Peter v Weelden.

Bins
24 februari 2006, 08:56
en jij wil zeggen dat dat standaard marshalls zijn?? de beste die ik tot nu toe heb gehoord is de 6100, erg goed clean had die, veelzijdige crunch en best goeie lead. alleen was het niet genoeg mijn smaak.


Euh.. Ja. Matt Heaffy (sp?) gebruikt gewoon een dsl100, en maiden heeft vanalles gebruikt, voornamelijk marshalls (volgens mij nu jmp-1 + poweramp, maar pin me er niet op vast). Maar goed, er zijn legio metalbands die marshalls gebruiken.
Jij zegt nog "naar mijn smaak" dat is prima, maar zo'n statement als "de leads van marshall zijn om te huilen" oid. vind ik echt kant nog wal raken. Ieder heeft zijn eigen mening natuurlijk, maar je moet het wel een beetje genuanceerd brengen imo.

Maar inderdaad, zoveel mogelijk amps gaan testen lijkt me een goed idee voor de topicstarter.

Droffie
24 februari 2006, 09:20
Ik zoek naar een high gain buizen amp met meerdere kanalen, combo of head maakt niet uit. Tips wat ik eens moet gaan proberen in de winkel, en een winkel waar er veel staan?

Koch Powertone. Hoe meer Hi-gain wil je 't hebben ;)

Fvddungen
24 februari 2006, 09:34
Triaxis!!!


Maar die heb je nieuw niet voor 2000,- helaas.

AART
24 februari 2006, 09:50
Ik zou NIET gaan voor een Boogie (dat zijn yukkie-yukkie-amps, ze klinken leuk totdat je er een echte amp naast zet. Alleen omdat ze laag hebben wil niet zeggen dat ze tone hebben), NIET voor een Engl, maar marktplaats afspeuren voor een marshall plexi die onder handen is geweest bij Peter v Weelden.


hmm, duidelijk geen boogies gehoord(alleen recto?).

imlikeajungle
24 februari 2006, 09:53
Er is zo'n knop, en die heeft BASS. Als je die naar links draait gaat het laag weg. Niet zo moeilijk ;-)
Mijn Recto bevalt heel erg, heeft een heel eigen karakter maar ik hou ervan. Vond een 5150 absoluut niks & mijn Triamp miste wat ballen.

El Bastardo
24 februari 2006, 10:06
hmm, duidelijk geen boogies gehoord(alleen recto?).

Mark II C+, Mark IV, recto's, studio pre's, roadking, triaxis etc.. Nou moet ik wel zeggen dat ik de Mark II C+ niet slecht vind, maar daarna gaat het snel berg af.
Zeker de prijs/prestatie verhouding van de nieuwe apparatuur is bijna belachelijk.

prsguy
24 februari 2006, 10:12
Als je er in slaagt om er nog een te vinden : STEAVENS !!!!! :)

4-kanaals killer versterker !!!

Succes !

Tristan
24 februari 2006, 15:00
Mark II C+, Mark IV, recto's, studio pre's, roadking, triaxis etc.. Nou moet ik wel zeggen dat ik de Mark II C+ niet slecht vind, maar daarna gaat het snel berg af.
Zeker de prijs/prestatie verhouding van de nieuwe apparatuur is bijna belachelijk.

Ik ben het met je eens. Ik kan de Mark 1 en 2 series van Mesa/Boogie wel waarderen, maar de Mark 3 en 4 zijn erg ingewikkeld en het tweede kanaal van de Mark 4 vond ik een beetje zinloos, want die zou dan voor de blues/crunch sounds moeten zijn, maar dat kreeg ik er niet echt uit.
De recto series vind ik echt helemaal niets, zeker niet die nieuwe driekanaals versies, bovendien zijn die boven de begroting van de Topic Starter.
Die prijskwestie is voornamelijk de schuld van Voerman, want sinds die de import van Mesa/Boogie hebben overgenomen van Serlui rijzen de prijzen de pan uit. In Amerika schijnen die dingen echt veel goedkoper te zijn en hier wordt het aangeboden als een boetiek merk, een beetje hetzelfde verhaal als Bose speakers, die kosten in Amerika ook geen drol.

@ Topic Starter: als je voor een head met een cab gaat, dan zou ik zeker 700/800 euro reserveren voor een Bogner Big Size 2x12 cab, want dat zijn de beste cabs die ik ooit heb gehoord!

ieme
24 februari 2006, 17:10
ga shoppen bij JUKEBOX

Tristan
24 februari 2006, 17:49
Hier kan je langsgaan:

Jukebox: www.muziekhandel-jukebox.nl
Van de Haar (importeur boetiek spullen): www.haarguitars.nl
Op de site van Van de Haar kan je nog meer interessante winkels vinden als je een winkel bij je in de buurt zoekt.
www.gitaar-nederland.nl kan je ook heel veel winkels vinden per provincie/stad ingedeeld, dat is heel handig!

Dit zijn een beetje de (tweekanaals/highgain) merken die ik ken:
Aiken
Bedrock
Bogner Exstacy, Uberschall (goede amps)
Brunetti (zelf gehad, komt niet door de mix, dus ik vind het niets)
Custom Audio OD100 (getest en ik vind het niets, ook veel te duur)
Diezel (hoor ik slechte verhalen over)
Engl Powerball, Richie Blackmore (goede amps)
Fuchs Overdrive Supreme(getest en ik vind het niets)
Framus Dragon (goede driekanaals amp)
Genz Benz
Hook (niet super highgain, maar i.m.h.o. de beste channel switching amp ooit)
Hughes & Kettner Duotone
Koch Multitone, Powertone
Marshall DSL
Mesa/Boogie Single Rectifier, Dual Rectifier, Stiletto, F series, (DC, Nomad)
Mesa/Boogie (gehad/getest en ik vind het niets, te dozig, te ongedefinieerd)
Rivera
Soldano Hot Rod, SLO (achtige)
Van Weelden modded Marshall
VHT Fifty, Ultralead

AART
24 februari 2006, 18:18
Ik ben het met je eens. Ik kan de Mark 1 en 2 series van Mesa/Boogie wel waarderen, maar de Mark 3 en 4 zijn erg ingewikkeld en het tweede kanaal van de Mark 4 vond ik een beetje zinloos, want die zou dan voor de blues/crunch sounds moeten zijn, maar dat kreeg ik er niet echt uit.
De recto series vind ik echt helemaal niets, zeker niet die nieuwe driekanaals versies, bovendien zijn die boven de begroting van de Topic Starter.
Die prijskwestie is voornamelijk de schuld van Voerman, want sinds die de import van Mesa/Boogie hebben overgenomen van Serlui rijzen de prijzen de pan uit. In Amerika schijnen die dingen echt veel goedkoper te zijn en hier wordt het aangeboden als een boetiek merk, een beetje hetzelfde verhaal als Bose speakers, die kosten in Amerika ook geen drol.

@ Topic Starter: als je voor een head met een cab gaat, dan zou ik zeker 700/800 euro reserveren voor een Bogner Big Size 2x12 cab, want dat zijn de beste cabs die ik ooit heb gehoord!


de prijzen zijn jammer ja, die zijn echt te hoog ja.

maar het ligt ook zeker aan wat je stijl is, ik vind recto's een ontzettend goed beukend hi gain geluid hebben, evenals de mark IV.

als je meer een classic rock type bent moet je dan idd ook wegblijven van die dingen, maar als je een goed clean + een supervette drive wil moet je een boogie hebben.

stumpy
24 februari 2006, 20:17
Ik ben het met je eens. Ik kan de Mark 1 en 2 series van Mesa/Boogie wel waarderen, maar de Mark 3 en 4 zijn erg ingewikkeld en het tweede kanaal van de Mark 4 vond ik een beetje zinloos, want die zou dan voor de blues/crunch sounds moeten zijn, maar dat kreeg ik er niet echt uit.
De recto series vind ik echt helemaal niets, zeker niet die nieuwe driekanaals versies, bovendien zijn die boven de begroting van de Topic Starter.
Die prijskwestie is voornamelijk de schuld van Voerman, want sinds die de import van Mesa/Boogie hebben overgenomen van Serlui rijzen de prijzen de pan uit. In Amerika schijnen die dingen echt veel goedkoper te zijn en hier wordt het aangeboden als een boetiek merk, een beetje hetzelfde verhaal als Bose speakers, die kosten in Amerika ook geen drol.

@ Topic Starter: als je voor een head met een cab gaat, dan zou ik zeker 700/800 euro reserveren voor een Bogner Big Size 2x12 cab, want dat zijn de beste cabs die ik ooit heb gehoord!

Zijn de prijzen van mesa's in Duitsland ook zo belachelijk hoog?

Tristan
24 februari 2006, 20:31
Even de gids van Music Store Koln erbij gehaald, maar daar staan geen verkoopprijzen voor Mesa/Boogie in, wel de retail/adviesverkoopprijzen en die zijn: Dual Recto: 2690 euro, Single Recto: 2064 euro, dus ik schat de Dual Recto iets boven de 2000 euro en de Single Recto iets boven de 1500 euro.

Tristan
24 februari 2006, 20:37
Dude, WTF????
Zowat elke trash/speed metal band uit de 80tig-er begin 90tig-er jaren speelde over een JCM 800.
Sterker nog de groots trash band ever (Slayer) speelt er nu nog steeds op, en als ik me niet vergis is de laatste Exodus ook weer met een 800 opgenomen en wat een fuckin vet gitaar geluid hebben ze weer!!!

Heel veel mensen noemen dat tegenwoordig geen Metal meer, daar zinspeelde ik ook op met mijn opmerking

Tristan
24 februari 2006, 20:43
In Metal worden toch geen lead sounds gebruikt?
Dat is bijna alleen maar rhythm werk man, wel higain, maar een goed sologeluid hoor ik maar zelden bij Metal gitaristen hoor.
Fredrik Thordendal (van Meshuggah) is wel een hele coole sologitarist naar mijn idee en een nog wredere rhythm gitarist.

Deze opmerking bedoelde ik.
Grappig hoe het beeld van wat Metal is telkens maar weer verschuift, maar ik ben het met je eens dat heel wat Metal gitaristen op Marshall spelen/hebben gespeeld en daar een prima sound uit weten te halen, dat heb ik de meeste "Moderne Metal" gitaristen met hun Rectumfriers nog steeds niet horen doen.

Tristan
24 februari 2006, 20:45
Ik zou NIET gaan voor een Boogie (dat zijn yukkie-yukkie-amps, ze klinken leuk totdat je er een echte amp naast zet. Alleen omdat ze laag hebben wil niet zeggen dat ze tone hebben), NIET voor een Engl, maar marktplaats afspeuren voor een marshall plexi die onder handen is geweest bij Peter v Weelden.

Er staat een Marshall Artiste, (Plexi)gemod door Peter van Weelden te koop bij Sacksioni in Amsterdam, het is een tweekanaals ding.

pol
24 februari 2006, 21:09
Als je er in slaagt om er nog een te vinden : STEAVENS !!!!! :)

4-kanaals killer versterker !!!

Succes !

ge moogt gerust zijn, ze worden nog altijd gebouwd, alleen is het wel lang wachten, ik heb bijna een jaar gewacht voor die van mij klaar was.

Maar t'is wel een beest van een amp.

stumpy
24 februari 2006, 22:09
Is die Steavens ergens uit te proberen en waar zou ik hem dan kunnen laten bouwen?