PDA

View Full Version : Hevige tikjes bij footswitch Triple Rectifier



Analie-G
23 februari 2006, 16:24
Hoi Rectifier liefhebbers....

Ik heb een Triple Rectifier te leen van iemand en als ik em schakel met de footswitch , maakt ie zo`n harde tik dat mijn fx gewoon over de nek gaan....

Iemand dit ooit mee gemaakt en wat is een goeie oplossing ..??
Alles is geaard etc...

Gr,
A+

AART
23 februari 2006, 16:25
dan is er iets mis m et de relais van het schakelmechanisme, is niet verkeerd om hem eens te laten checken door een goeie tech(van weelden heeft de kanaalswitching van mijn mesa prima gerepareerd, zit in apeldoorn).

Rwin
23 februari 2006, 16:26
Op slaapkamer volume? Of op optreedvolume?

Ik heb er geen last van als het (GOED!) geaard is met mijn Dual Rectifier.

Heeft ie er ook last van als je via de JACK-switches schakeld?

vester86
23 februari 2006, 17:37
ik heb er alleen last van als alles nog warm moet worden, daarna niks meer aan de hand... en ik heb het trouwens ook niet altijd...

Analie-G
23 februari 2006, 18:03
Hij heeft er altijd last van tot nu toe ....dus geaard en zowel op slaapkamer volume als op hevige podiumniveau.....ai wat gaan die dingen hard !!!

Ik zal em ook eens op een andere geaarde stekkerdoos zetten ..wie weet ...en anders morgen ff vergelijken bij TAGS.....zo niet dan zal ik die van Weelde ernaar laten kijken...

Thanks,
A+

Wel raar dat die eerst warm moet worden ...hihihi zou je niet verwachten van een topmerk als Mesa.....

StereoX
23 februari 2006, 18:13
nou topmerk of niet, buizen moeten nou eenmaal opwarmen

Negative K3 fan
23 februari 2006, 18:30
tja, maar het opwarmen van buizen heeft weinig te maken met schakelplopjes... Is het trouwens alleen bij het gebruik van de footswitch, of plopt hij ook net zo hard als je kanalen wisselt mbw de knopjes op de versterker zelf?

Analie-G
23 februari 2006, 22:13
tja, maar het opwarmen van buizen heeft weinig te maken met schakelplopjes... Is het trouwens alleen bij het gebruik van de footswitch, of plopt hij ook net zo hard als je kanalen wisselt mbw de knopjes op de versterker zelf?

Ja, hij plopt net zo hard als ik gewoon de kanalen wissel met de knopjes op de versterker.....heel apart....dus betekent dat het niet aan de relais van de footswitch ligt...

Inderdaad , plopjes zijn niet afhankelijk van het opwarmen ...

Ik zal morgen bij TAGS eens kijken naar de rectifier die ze daar hebben staan en als die het niet doen ...oh oh oh ....

BTW , achterop de versterker zijn erg veel knopjes etc .....ik heb de loop op bypass en de knop op bold en daarnaast staat de power op normal ..ipv highgain..

Gr,
A+

Negative K3 fan
23 februari 2006, 23:40
volgens mij gaan de knopjes aan de voorkant en de voetswitch naar hetzelfde relais, dus dan is de oorzaak al boven water... vervelend op zo'n dure amp!