PDA

View Full Version : Wie weet hier wat over te vertellen?



Roy K.
23 februari 2006, 16:23
Gisteren leuke gitaar gezien, Ibanez EX, serienummer 2010174 (als ik het goed onthouden heb). Kan weinig over deze gitaar vinden, maar vond hem wel lekker spelen en er goed uitzien. Hij had goudkleurige hardware, binding op de hals, sharktooth-inlays en een licensed under FR-trem, etc.

Info anyone?

almarvk
23 februari 2006, 16:26
http://www.clasificados.universia.com.ar/pictures/13195843i.jpg

Zoiets?

Het is iig de voorloper van de huidge RG lijn van Ibanez. Ze werden eind jaren '80 en begin jaren '90 verkocht en kwamen uit Korea.

Roy K.
23 februari 2006, 16:32
Jep maar dan met groene finish + gouden hardware! :)

Lijkt er verder aardig veel op, ook de kam (ik heb inmiddels foto's van EX's gezien waarop die er anders uit zag).

Dat het de voorloper is van de RG had ik ook al gelezen, maar ik vind de looks veel mooier dan de RG met die lelijke punten.

Hij kwam idd uit Korea.

Kan iemand (misschien jij, is die rooie jouw exemplaar?) iets meer vertellen over kwaliteit etc.?

almarvk
23 februari 2006, 16:34
Kan je er helaas niets over vertellen. Ik heb zelf een RG (noujah; die heeft Serlui nu al 4 maanden....) en die vind ik zelf weer een stuk mooier :D

Maarjah; smaken verschillen :)

Roy K.
23 februari 2006, 16:35
Keb zelf ook een RG maar vind de EX die ik gisteren zag veel mooier!!

Nickname
23 februari 2006, 17:53
Ik vind het ook mooie dingen.. iets ronder dan de RG.. hoewel ik de schrepe lijnen van de RG ook wel kan waarderen. :)

vester86
23 februari 2006, 18:21
welk type EX is het, een vriend van me heeft al jaren de EX 170 en dsaardoor heb ik er ook wel aardige ervaring mee

pluspunt: zelfs na jaren flink gebruik een GOEIE stabiele tremolo
minpunt: "maar" 22 frets.

Roy K.
23 februari 2006, 18:26
Type weet ik niet, ik hoopte dat iemand dat misschien op basis van het serienummer kan bepalen.

Tremolo was idd :cooler:

22 frets was me niet opgevallen, maar in dit geval zou ik 'm niet hoeven.

vester86
23 februari 2006, 18:28
serienummer geeft volgens mij alleen maar land/fabriek en datum van herkomst aan,niks meer..

almarvk
23 februari 2006, 22:44
Er staat er nu 1 te koop op gitaarmarkt voor een nette prijs!

Roy K.
23 februari 2006, 22:57
+1, mensen die een backup-axe zoeken kunnen geen buil kopen aan deze gitaar voor die prijs!

@ Vester: Dat dacht ik al, maar ja je weet nooit...

Squier4ever
24 februari 2006, 11:17
22 frets was me niet opgevallen, maar in dit geval zou ik 'm niet hoeven.

waarom zou je godsnaam 24 frets nodig hebben? ik gebruik ze iig nooit, je kan toch ook gewoon de 22e benden?

Kevin-D
24 februari 2006, 11:21
Als je 24 hebt kan je de 24e benden :lol: En nog hoger komen :lol:
Nee ff serieus, als je veel shred of iets dergelijks kan het handig zijn, aangezien de 24e fret aantikken zeg maar, sneller is dan erheen benden... Het geeft je een volle 2 octaafs fretboard.

Roy K.
25 februari 2006, 13:05
waarom zou je godsnaam 24 frets nodig hebben? ik gebruik ze iig nooit, je kan toch ook gewoon de 22e benden?

Toen ik die gitaar pakte, deed ik een paar legato runs, een paar sjorren aan de jengelstengel en ik wist dat het wel snor zat. Zou ik er een paar minuten op spelen, zou het me irriteren dat ie zo weinig frets heeft, omdat ik het gewend ben. Ik speel wekelijks op een gitaar van iemand anders met 21 frets, en dat is echt niet relaxed. Ik ben het wel met je eens dat je die laatste 2 frets niet constant gebruikt, maar het is wel prettig ook daar de beschikking over te hebben als je het gewend bent.