PDA

View Full Version : Multitone Buizenvraag



shredneck
23 februari 2006, 15:16
Hoi,

Ik heb een Multitone 50 watt head en in de eerste positie (V1) zit een type 7025 buis), dat is een buis met een lage uitsturing is mij verteld. Wel is zo'n buis erg stabiel en nu kan ik mij voorstellen dat er destijds in 2001 (bouwjaar van de mijne) een wat minder goede kwaliteit buizen beschikbaar was en daarom gekozen is voor de 7025 van Sovtek.

Mijn vragen zijn:

Weet iemand waarom deze buis op V1 zit? (Standaard af-fabriek zit die er in)

Weet iemand of posite V4 de fasedraaier is bij deze amp?


Dank u!

Corvin.

Droffie
23 februari 2006, 15:21
Hoi,

Ik heb een Multitone 50 watt head en in de eerste positie (V1) zit een type 7025 buis), dat is een buis met een lage uitsturing is mij verteld. Wel is zo'n buis erg stabiel en nu kan ik mij voorstellen dat er destijds in 2001 (bouwjaar van de mijne) een wat minder goede kwaliteit buizen beschikbaar was en daarom gekozen is voor de 7025 van Sovtek.

Mijn vragen zijn:

Weet iemand waarom deze buis op V1 zit? (Standaard af-fabriek zit die er in)

Weet iemand of posite V4 de fasedraaier is bij deze amp?


Dank u!

Corvin.


Waarom mail je Koch niet?
Ze kunnen je als geen ander vertellen hoe en waarom...

shredneck
23 februari 2006, 15:35
Hoi,

Ik heb Koch reeds gemaild, dank je voor de tip.


Ik hoop echter wat meer info te krijgen over bv de 7025 buis. Wellicht is dat een ecc83/12ax7...maar goed.

Slowhand41
23 februari 2006, 15:38
Die 7025 is gewoon een 12AX7, heeft een normale versterkingsgraad, bij mij zat er destijds een Electro Harmonix buisje in welke geselecteerd was op ruis/microfonie. Dat wordt vaak gedaan omdat het de ingangsbuis is en daar moet je een beetje "stille" buis inzetten.
Volgens mij gebruiken ze geen vast merk wat voorbuizen betreft maar worden ze wel getest.
V4 is inderdaad de fasedraaier.
Hier nog een linkje waar je de versterkingsgradatie van buizen kunt zien: http://www.thetubestore.com/gainfactor.html

Groet, Hans

shredneck
23 februari 2006, 16:42
Thanks Hans!

Ik ben er uit, weer een mysterie opgelost. Ook Koch reageerde erg snel (prima service) dus ik weet wat me te doen staat!

Thanks, deze kan dicht.