PDA

View Full Version : Mijn volume neemt opeens totaal af



elerik
23 februari 2006, 10:23
Mijn m.hohner kingstar 20 heeft op eens een vreemd probleem.

Na ongeveer 2 minuten spelen, neemt mijn volume af en gaat het geluid helemaal vervormen/distrotion/overdrive.
Maar dan wel op zeer laag volume. Het heeft dan ook geen zin om mijn amp dan op standje 10 te zetten want dan blijft het volume te laag.

Alle buizen branden en niets zit er gesmolten uit.

Wat kan het zijn?

Of zou ik gewoon alle buizen vervangen?

Slowhand41
23 februari 2006, 10:41
Alle buizen in één keer vervangen lijkt me nogal drastisch...
Weet je hoelang de buizen er al in zitten en hoe vaak gebruik je de amp?

Is misschien gewoon 1 preamp buis welke wat kuren heeft.
Begin eens met de preamp buisjes te controleren. Als je een reservebuis hebt kun je ze stuk voor even uitwisselen om te te kijken of hier de oorzaak ligt.
Als je geen reservebuis hebt kun je er ook voorzichtig tegen aan tikken met een potlood o.i.d.
Mocht het niet in de preamp buizen zitten dan kan kunnen het ook de eindversterkerbuizen zijn. Tik daar dan ook eens tegen, hoor je gekraak zijn die misschien aan vervanging toe?

Anders toch maar even door een techneut laten nazien.

Greetz, Hans

arjanb01
23 februari 2006, 10:42
Mijn m.hohner kingstar 20 heeft op eens een vreemd probleem.

Na ongeveer 2 minuten spelen, neemt mijn volume af en gaat het geluid helemaal vervormen/distrotion/overdrive.
Maar dan wel op zeer laag volume. Het heeft dan ook geen zin om mijn amp dan op standje 10 te zetten want dan blijft het volume te laag.

Alle buizen branden en niets zit er gesmolten uit.

Wat kan het zijn?

Of zou ik gewoon alle buizen vervangen?

Trafo vervangen als het niet aan de buizen ligt. Het is een van de voedingstrafo's, heb ik namelijk ook gehad dit probleem !

elerik
23 februari 2006, 12:24
na de buizen zijn volgens mij best wel oud, ze zijn met de hand genumerd.
Op het label van de buis staat het merk Shark geprint en het type buis is er met de hand opgeschreven.
En toen is het zo te zien geseald

Maar gelukkig heb ik een schema dus weet ik welke buis ik even moet gaan halen

ik laat het nog wel horen

nicoverduin
23 februari 2006, 20:04
Kan ook gewoon een van die elco's zijn. Heb er ook een staan. Brom ding. Ga hem ooit nog eens helemaal strippen en dan opnieuw opbouwen. Maar dat zal 2010 worden schat ik....

Al
23 februari 2006, 21:29
Op het label van de buis staat het merk Shark geprint

Belgisch Label

Het soort klacht wat je hebt kan ontstaan als een vd eindbuizen b.v. heet loopt of niet goed functioneert. Ik denk dat er een redelijke kans is dat het daar te vinden is. Niet zelf eindbuizen wisselen als je niet kunt inregelen.

Al

Joey Handsome
23 februari 2006, 21:44
een vriend van me heeft dit probleem ook, maar dan met zijn Twin Reverb, ik keek voor de gein eens achterin dat ding, best vaag, z'n eindbuizen hadden alle vier flinke zwarte plekken in het midden zitten. Nu staat dat ding al een half jaar uit totdat ie geld heeft om hem te laten repareren