PDA

View Full Version : Probleempje met mn Floyd Rose tremelo



Darklight
28 oktober 2002, 00:26
Ik heb een Ibanez RG7620 en daar zit dus de lo-pro edge 7 bridge op.
Ik gebruik m'n tremelo bijna nooit, maar vind het toch wel vet om hem af en toe te gebruiken...

Toen ik hem net uitprobeerde kwam ik tot de ontdekking dat mijn gitaar behoorlijk ontstemt was daarna. Dus ik draaide de toplockers los en toen kwam ik tot de ontdekking dat hij weer aardig goed klonk.
Komt dit nu doordat die toplock gevallen niet strak genoeg zijn aangedraait? Ik heb weleens mn hoge E snaar doormidden gekregen door het te strak aandraaien :smile: dus daar ben ik wat voorzichtig mee :smile:

Anders Destium
28 oktober 2002, 09:51
Het klinkt wel zo...
Als je toplocks goed zijn aangedraaid zal een lo-pro zelden (moeten) ontstemmen. Zeker als blijkt dat de totale lengte van je snaren klopt.
Er is een makkelijke truc om dit te controleren: Bij het stemmen aan je tuners op de headstock draaien, het moet niet zo zijn dat je de toon op deze manier kan veranderen, dan zitten je toplocks niet strak genoeg.

Swan
28 oktober 2002, 10:33
ik zou ze bij die methode wel losser draaien en niet strakker anders :wink:

Raffel
28 oktober 2002, 12:25
als je de top van je gitaar af zou zagen, mogen de snaren nog niet onstemmen met een locking nut....

Moonchild
28 oktober 2002, 14:36
Ik denk dat je bedoelt dat als je m goed gestemd hebt, en dan de toplocks erop draait de gitaar weer ontstemd is?
zoja; je retainer bar op je headstock zit te hoog. Dit is dat kleine dwarsbalkje waar de snaren onderdoor gaan, die moet je zo laag mogelijk zetten, zodat de snaren aan de onderkant net niet de trussrod cover aanraken.

RG7620, Goeie keus gitaar trouwens :grin:

Phizer
28 oktober 2002, 21:11
je moet ze ook absoluut niet te strak aan draaien !!! daz al helemaal niet goed... gewoon tot ze vast zitten en dan nog ongev. een kwartslag of eigenlijk nog iets minder