PDA

View Full Version : your signature sound



Nocki
22 februari 2006, 19:14
hoi.

Ik zat vandaag wat posts op grailtone te lezen en dacht aan het volgende.
Stel je zet een bepaald effect aan wat je altijd aan hebt. Ongeachted welk kanaal ofzo! dat effect hoe klein ook maakt deel uit van jouw eigen geluid. zijn er mensen die dit doen? heb jij altijd 1 bepeeld soort geluid? een bepaalde chorus of een klein delayts of een of ander ambient geluid?

Negative K3 fan
22 februari 2006, 19:15
speel meestal met dezelfde vingers....

ik bedoel; geen chorus, reverb oid maakt iemands sound en ik plug meestal rechstreeks in.

Joey Handsome
22 februari 2006, 19:16
inplaats van clean zet ik bijna altijd m'n EHX Polychorus aan, ik speel eigenlijk bijna nooit echt clean als ik er nu zo overnadenk, ik trap altijd wel een pedaal in... :soul:

Scali
22 februari 2006, 19:32
Bij mij is het de Zoom 8080, vooral de delay en reverb daarvan. Voor solo's meestal ook de lead-distortion daaruit.
Ik ben dus benieuwd in hoeverre mijn sound gaat veranderen als ik binnenkort overstap op de Zoom G9.2tt.

De Beer
22 februari 2006, 19:46
Nou het rateltje in m'n rechter boven speaker van m'n 4x12 maar die bedoel je denk ik niet.:seriousf:

Helter Skelter
22 februari 2006, 19:55
droog...ik heb wel altijd van alles en nog wat bij me en soms sluit ik ook het een en ander aan en doe er vervolgens niks mee :nervous:

robert-gitarist
22 februari 2006, 20:03
Clean gebruik ik altijd me CE-2 van Boss.Een Chorus dus.Heerlijk geluid en verslavend :) Veder gebruik ik op me Lead kanaal 2 Delays van Boss namelijk de DD-2 en DD-6.DD-2 staat altijd aan behalve bij solo's.Bij solo's gebruik ik de DD-6 :)

idno
22 februari 2006, 20:05
ik gebruik altijd wel een equaliser. ben nu aan t experimenteren met een dubbele

drap
22 februari 2006, 20:08
Veel mid, bas voluit, treble nog niet eens tot de helft, presence vol open, klein beetje reverb en een MXR Micro Amp tussen een kwart en de helft. Dit alles op het clean kanaal met een heel klein beetje gain zodat ie net wel, net niet overstuurd. Drappie sound!

Wicked Willy
22 februari 2006, 20:16
Ik over mijn crunch en lead sound een hele lichte flanger staan (uit Line6 MM4). Bijna niet hoorbaar, maar ik vind dat ie het geluid mooi kleurt.

Firebird
22 februari 2006, 20:25
Ik speel bijna altijd stereo met een Boss Dimension C chorus (die ouwe met de drukknopjes).
Nu zullen veel mensen dat ook doen, maar die Dimension C heeft een heel apart geluid. Pik je er zo uit. Ken verder maar 1 iemand die zo'n ding heeft... en die heeft ook een dijk van n sound :P

Tupelo
22 februari 2006, 20:27
Grappig dat deze topic er nu is.. ik vroeg mezelf net hetzelfde af.. Ik speel met vaste settings.. zodra ik iets gevonden heb dat klinkt, waarover ik tevreden ben.. dan blijf ik er verder vanaf.

Copy, paste..

Op dit ogenblik speel ik een Blade delta standard telecaster over een Vox ac30cc2. Low input, clean, toonregeling uit, toonregeling regel ik op mijn gitaar. Voor cleanboost gebruik ik de actieve elementen van mijn Blade.
Om mijn Vox te fokken heb ik sinds vorige week een Fender Blender, inmiddels vaste setting voor gevonden.

>>door het verschil in output tussen mijn brugelement en de lipstick zijn er veel verschillende gain combinaties mogelijk.<<

Op mijn Fender Twin heb ik 8 jaar met dezelfde settings gespeeld.. tot die overleed. :(

Orpheo
22 februari 2006, 20:35
wat ik gebruik is bekend. settings niet. op marshall gewoon alles op 10 op mastervolume na. das logisch!

op de mesa is t anders; alleen treble op 10. alles uitgetrokken. bas en mids op 0. klinkt voor mij t lekkerst. de eq is een trappetje van t middelste streepje tot bovenaan. mijn sound heeft veel helderheid erin, omdat mijn gitaar en kast en amps al veel mids hebben, en dus mids extra "boosten'' levert een te zompig geluid op.

drap
22 februari 2006, 20:49
Grappig dat deze topic er nu is.. ik vroeg mezelf net hetzelfde af.. Ik speel met vaste settings.. zodra ik iets gevonden heb dat klinkt, waarover ik tevreden ben.. dan blijf ik er verder vanaf.

Copy, paste..

Op dit ogenblik speel ik een Blade delta standard telecaster over een Vox ac30cc2. Low input, clean, toonregeling uit, toonregeling regel ik op mijn gitaar. Voor cleanboost gebruik ik de actieve elementen van mijn Blade.
Om mijn Vox te fokken heb ik sinds vorige week een Fender Blender, inmiddels vaste setting voor gevonden.

>>door het verschil in output tussen mijn brugelement en de lipstick zijn er veel verschillende gain combinaties mogelijk.<<

Op mijn Fender Twin heb ik 8 jaar met dezelfde settings gespeeld.. tot die overleed. :(

Tja, die Twin van je was na al die jaren gewoon aan wat anders toe. Hij is dan ook droevig en verbittert overleden...

Joey Handsome
22 februari 2006, 20:55
laatst in de oefenruimte kwam ik er achter dat een twin eigenlijk ook best mooi kan oversturen als je hem ongeveer vol open draait, daar ga ik nog ns wat vaker mee expirimenteren, volgende keer wel even m'n oordoppen niet vergeten :o

AART
22 februari 2006, 21:07
EQ heb ik altijd aan, telt dat ook? :rockon:

BartL
22 februari 2006, 22:37
Ik gebruik ook bijna altijd chorus (RC-99) op mijn cleane kanaal.

bloodboiler
22 februari 2006, 23:40
Sinds kort gebruik ik de MXR ZW-44 Od om mijn Jcm 800 een kleine trap onder zijn kloten te geven. Ok het is geen modulatie effect maar het pedaal heeft zeker effect op het geluid.

Eko
23 februari 2006, 00:00
Ligt er aan met welke gitaar ik speel. M`n favo strat vraagt om alles op 6 te zetten op de amp. ( voor de rest niets).( alleen brightswitch aan)
De tele schreeuwt om treble 0, bass 0 en mid op 12. alleen een Eq om clean te boosten.(brightswitch off)
Zo speel ik het liefst met een bluesband.

Dude
23 februari 2006, 00:34
mijn siganture sound wordt over het algemeen bepaald door de gillende vrouwen voor het podium die mijn schreeuwende marshall overstemmen....


of zoiets

chennie
23 februari 2006, 00:41
Mijn signature sound is slecht gitaarspel.

Nozemans
23 februari 2006, 11:04
Clean heb ik nagenoeg altijd mijn DanElectro stereo chorus aanstaan, met een heel klein toefje uit mijn delay van eveneens DanElectro. Daar word ik erg gelukkig van.

almarvk
23 februari 2006, 11:14
Als ik clean speel heb ik vaak m'n echo aanstaan van Ibanez en de reverb volluit op m'n Conquest.

Mr.Bluesbreaker
23 februari 2006, 12:13
Mijn sound:

6 knoppen op de British setting (alles zover mogelijk naar rechts geveegd)
met 4 of, als de situatie het toelaat, 8 speakers eraan. (2203) Wah ertussen als enige effect, en soms een overdrive.

spanky_franky
23 februari 2006, 12:23
Ik heb m`n pod xt live meestal op jcm 800, met een kleine delay en een hall reverb. En dan nog een tubescreamer als stomp ervoor.

Rude Perception
23 februari 2006, 14:38
mijn sound wordt denk ik vooral gekenmerkt door het redelijk schelle, en flink overstuurde brugelement van me japanse squier strat. Die in combinatie met m'n marshall dsl. Heerlijk!
Weinig toon, maar een heel direkt geluid.

Daniël_san
23 februari 2006, 16:21
Ik speel op een valve junior, ga ik nog is modden. (ooit :P )
Heb een Zakk Wylde od die ik vrij ''smooth'' instel. (tone voluit, output op een kwart, gain op 1/3)
Verder..... Gewoon droog signaal. Ik gebruik niet constant een bepaald effect.

Fumi SG
23 februari 2006, 17:30
Ik gebruik normaal niks, als ik wat gebruik is het m'n zelfgebouwde overdrive. Helemáál een sigsound!:)

spanky_franky
24 februari 2006, 00:09
Ik heb m`n pod xt live meestal op jcm 800, met een kleine delay en een hall reverb. En dan nog een tubescreamer als stomp ervoor.
vergeet ik mijn gitaar erbij te betrekken: Gibson Lp dus, lekker vet, veel brug humb. al met al een vette sound dus.

Scali
24 februari 2006, 09:24
Ja, laat ik ook mijn gitaar niet vergeten, de beruchte Ibanez RG570CT. Een RG in een zeldzame uitvoering van elzenhout met een esdoorn top.

Predator
27 februari 2006, 14:17
Modern Hi Gain versterker door een 1x12" Blackface uit mijn V-Amp. Ga voor de Peavey JSX met een 4x12" cab ter vervanging, welke cab weet ik nog niet. Misschien die van de Peavey XXX want die spuugt en gromt zo lekker. Maar door een Mesa cab klinkt die JSX ook ubergeil.

Verder heb ik op de lead altijd een compressie, heel licht met hoge actie zodat je mijn aanslag lekker hoort. Ping pong delay is ook een must. Gain op circa 85%. Geen effecten verder. Ik denk dat de lichte compressie mijn sound kenmerkt.

vulvasonic
27 februari 2006, 14:49
Slaggeluid: Telecaster met little 59 (!) in de brug, via een Boss SD-1 naar een oude Vox AC30. Da's mijn geluid. Altijd geweest en ik ben eraan verslaafd. Het gekke is dat die little 59 bepalend is voor dat geluid. Een volle humbucker is net iets té en een single coil iets net iets te weinig.

Sologeluid: Ik maak graag gebruik van de combi Boss OC 2 plus de EHX BassBalls. Dat gromt verschrikkelijk zwaar en toch snijdt het overal doorheen. Ik gebruik het niet voor ieder nummer, maar liefst wel zo vaak mogelijk.

Doch, o ironie, ik heb alleen nog maar de BassBalls, de rest heb ik enige tijd geleden verkocht. :chicken:

zjanke
27 februari 2006, 15:35
Ik speel bijna altijd stereo met een Boss Dimension C chorus (die ouwe met de drukknopjes).
Nu zullen veel mensen dat ook doen, maar die Dimension C heeft een heel apart geluid. Pik je er zo uit. Ken verder maar 1 iemand die zo'n ding heeft... en die heeft ook een dijk van n sound :P

Dank je:seriousf: en dat dus in combi met de oude tetrad elementen op mijn Godin LG

AART
27 februari 2006, 15:51
gewoon een flinke bak herrie.

Mitch
27 februari 2006, 19:38
Ik gebruik best wat verschillende sounds, maar ik heb wel een paar 'vaste' geluiden.
Rhythm: overdrive kanaal op mild/medium gain, Catalinbread Sagrado Poblano boost, middenstand (P90/HB) of brug HB.
Heavy rhythm: idem + Barber Tone Press
Lead: idem, maar dan met Big Tone Fuzz Master (Germanium fuzzface kloon, maar iets helderder dan standaard).

Wat meewerkt in de sound zijn denk ik de Bigsby, gebrek aan tone knop waardoor het voor een overwegend mahonie gitaar toch een vrij heldere klank kan hebben.

Bazzey
27 februari 2006, 21:45
Mijn 6100 met ingebouwde veren reverb.

10x mooier en warmer kwa geluid dan al die electric generated reverbs.