PDA

View Full Version : Midi/multie kabel vraagje.



Keesie
22 februari 2006, 19:01
Hallo ff en vraagje over midi/multie kabel.
De lengte van midi kabel mag niet langer zijn dan +- 15 meter dacht ik. maar is dit de totale lengte van alle midikabel ook door je rack heen of is dit gerekend van input naar output. zodat je dus eigenlijk wel 100 meter midi kabel kan hebben?
Ik wil mijn midi door een multie kabel heen sturen waar ik ook ac 9v en dc 9v door heen stuur voor mijn pedalen. ik heb ongeveer een 14 polige plug nodig welke is er een beetje makkelijk te gebruiken qua in en uitpluggen, kwaliteit en levenduur. en ook niet te duur in aanschaf want echte multiekabel connectoren zijn vaak sterk geprijst. iemand hier ervaring mee tips of links?

Alvast bedankt kees.

fullorder
22 februari 2006, 19:25
lengte voor midi-kabel maakt niet veel uit lijkt me. midi is data, geen audiosignaal.

verder zou ik niet gaan experimenteren met 14-polige kabels/connectoren, waarom niet 1 midi, 1 AC en 1 DC? waarom het jezelf moeilijk maken?

robert-gitarist
22 februari 2006, 19:29
Gewoon een PP2 voor je pedalen halen ;) scheelt een hoop.

Keesie
22 februari 2006, 19:47
oke!

deze pedalen heb ik Rocktron midi mate 9ac-800mA whammy 9ac-1300mA
Crybaby 9dc en tu2 ik wi eigenlijk dus zo min mogelijk stuff op mijn boord hebben dus daarom wou ik alles door multiekabel heen laten lopen.
maar als dit niet slim is doe ik het niet. bij de whammy die ik sinds pas heb zit dus al een adaptor voor de rocktron moet ik er nog een kopen omdat die er bij zat gaar is. kan ik die van de whammy ook niet gelijk voor de rocktron gebruiken scheelt er weer adaptor 1?

alvast weer bedankt.

Dirk_Hendrik
22 februari 2006, 20:51
Maximale lengte is volgens de standaard inderdaad 15 meter. Ook data heeft last van signaalverlies.

De lengte is de lengte per kabel. In elk MIDI device wordt het signaal gebufferd en ken er daarna "weer 15 meter tegenaan"

vinni
22 februari 2006, 22:57
Sluit me aan bij DH....

Alleen de gouden regel is ook dat je nooit meer dan drie keer moet doorverbinden. Dan kunnen er rare dingen gebeuren.
Beste is dan een midisplitter er tussen te plaatsen.

Vinni

Keesie
23 februari 2006, 08:30
oke! bedankt!

En nog ff een vraagje kan ik die adaptor van de whammy nou ook gebruiken voor mijn midimate?

alvast bedankt weer, kees