PDA

View Full Version : Weber Beam Blocker: geniaal !



Pagina's : 1 2 3 [4]

HaroldA
13 juli 2011, 19:01
Dus je zegt maar wat :). Licht is ook niet directioneel hoor, als ik het licht aandoe heb ik overal licht, niet alleen een dunne bundel vanuit de lamp.

Hmmm... Ik zou een speaker eerder met een spotje vergelijken dan met een standaard gloeilamp.

guhlenn
14 juli 2011, 09:19
Dat is geen punt hoor, ook een spotje verlicht een hele ruimte. GEfocust licht 'lekt' ook naar alle kanten.

Maurits
11 december 2011, 18:35
Van het weekend de beam blocker binnen gekregen en heb deze gelijk geïnstalleerd in mijn Koch Classic SE6 1x12 combo (front loaded speaker). Ik kan me helemaal vinden in de lovende woorden over de beam blocker! Goede spreiding van het geluid/hoog! Ik heb er gisteren gelijk mee opgetreden en heb vandaag nog wat testen gedaan met het micen (Sennheiser E906). Op dit moment ben ik erg tevreden wanneer ik de Sennheiser precies in het midden van de speaker/beam blocker richt. Op deze manier heb je de openheid van een on-axis mic maar zonder de soms iets te nadrukkelijk aanwezige hogere frequenties.

Thanx voor de tip!

pietvanbuiten
11 december 2011, 19:09
Van het weekend de beam blocker binnen gekregen en heb deze gelijk geïnstalleerd in mijn Koch Classic SE6 1x12 combo (front loaded speaker). Ik kan me helemaal vinden in de lovende woorden over de beam blocker! Goede spreiding van het geluid/hoog! Ik heb er gisteren gelijk mee opgetreden en heb vandaag nog wat testen gedaan met het micen (Sennheiser E906). Op dit moment ben ik erg tevreden wanneer ik de Sennheiser precies in het midden van de speaker/beam blocker richt. Op deze manier heb je de openheid van een on-axis mic maar zonder de soms iets te nadrukkelijk aanwezige hogere frequenties.

Thanx voor de tip!

Bij mij wordt de speaker niet in het midden van de blocker gemiked, maar halverwege de speakerrand, klinkt voor mij lekker.

Dribbel_
13 mei 2012, 21:56
Misschien een harde schop voor dit topic omhoog maa rik kwam heb via google tegen.

Ik ga mijn Line 6 PodHD live gebruiken. Het signaal wordt gesplit naar
1)Naar de mengtafel voor het zaalgeluid
2)Naar een aparte monitor voor me voor mijn eigen monitoring.

Op die actieve monitor merk ik dus ook erg dat er een "beam" aanwezig is en die spreiding zou fijn zijn.
Maar in hoeverre heeft een PA last van deze "beam" omdat het signaal natuurlijk ook direct doorgaan naar de PA.

bass blom
13 mei 2012, 22:01
nou totaal niet dus dan toch? je signaal gaat; line naar de PA.
of die monitor aan of uit staat maakt dan niet uit.
hoogstens op overspraak op je zangmic? :D

Einzeln
13 mei 2012, 22:39
Dat is geen punt hoor, ook een spotje verlicht een hele ruimte. GEfocust licht 'lekt' ook naar alle kanten.

Wel eens naar een theater geweest, met licht uit spot aan?

Dribbel_
14 mei 2012, 23:01
nou totaal niet dus dan toch? je signaal gaat; line naar de PA.
of die monitor aan of uit staat maakt dan niet uit.
hoogstens op overspraak op je zangmic? :D

Ik doelde er meer op of een PA ook last heeft van zo'n beam of dat weer niet?

schwalbe
15 mei 2012, 00:24
Ik doelde er meer op of een PA ook last heeft van zo'n beam of dat weer niet?

het afstralingsgedrag ("beamen") van een luidspreker is rechtstreeks afhankelijk van de doorsnede van de luidspreker. Maakt dus niet uit of het een gitaarluidspreker of een PA speaker is. Wat wel zo is, is dat wat er hier op het forum onder "beamen" wordt verstaan in feite een combinatie is van het afstralingsgedrag en cone breakup. En bij een beetje goed ontworpen en afgestelde PA speaker ga je geen cone breakup horen; dit wordt er in de crossover (actief of passief) uitgefilterd. En bij een gitaarluidspreker dus niet.
Wat dan wel weer zo is, is dat bij veel stage-monitors de afstraling bewust wordt ingeperkt omdat dit feedback tegengaat. Waarschijnlijk is dat waar je last van hebt; gelukkig straalt de front of house PA veel breder af.

crapton
23 juni 2012, 09:46
Gisteravond opgetreden op een wat groter podium, veel ruimte iets verder van mijn 2x12 kast met V30's en beam blockers (de echte), kast op ca. 1 m boven de vloer.

Tijdens optreden dacht ik last te hebben van volumevariaties, kon niet plaatsen waardoor. Totdat halverwege de centime viel en het verschil optrad door ca. 10-20 cm naar links of rechts te bewegen. Blijkbaar een zone met geluid in tegenfase rond de middenfreq hetgeen een volume verschil opleverde. En ik maar met het volumepedaal kloten...

Op de meeste optredens sta ik veel dichterbij en is dit effect er geheel niet en zijn de beam blockers een groot voordeel.

Vraag is: hekent iemand dit? Heb je dit ook zonder beam blockers: ofwel heeft dat er iets mee te maken? Suggesties?

Mr. Dynamite
23 juni 2012, 10:19
Ik wil ook nog graag een keer een beamblocker installeren.
Maar dan in een 2x12 kast, voor maar 1 speaker. Zo heb je toch spreiding maar minder last van die botsende golven en is de andere goed op te nemen met de mic (hoewel dat met volgens mij ook prima gaat). Buzzel van 't forum heeft een slanted mesa 212 waarbij de bovenste een beamblocker heeft, werkt prima :ok:

Rinze
23 juni 2012, 10:26
Ik heb dat zonder BB's ook. Denk dat mijn oren bepaalde frequenties beter oppikken dan andere (sommige ook héél veel minder :soinnocent:) en dan kun je die plekjes net opzoeken waar die frequenties sterker hoorbaar zijn. Mijn ervaring is dat ik mezelf het prettigst en beste hoor als ik schuin naast/voor/iets boven mijn 4*12 sta, op een meter of twee-drie afstand. Maar dat moet natuurlijk maar net kunnen.